poster

Bitva u Midway

  • USA

    Midway

  • Čína

    决战中途岛

  • Slovensko

    Bitka o Midway

  • Kanada

    Midway

  • Velká Británie

    Midway

  • Austrálie

    Midway

Akční / Drama / Historický / Válečný

USA / Čína, 2019, 138 min

Komentáře uživatelů k filmu (36)

  • Dzin01
    *****

    Musím říci, že za mě dobrý, po delší době zase výborný válečný film. Moc jsem si ho užil, Emmerich tyhle mega bitky umí. Je to přehledné a poměrně realisticky natočené. Pocit digibordelu jsem neměl, ale to je asi na vkusu každého. Film má sice trochu roztříštěný děj, ale je to proto, že prezentuje docela delší časový úsek a ne jen samotnou bitvu. Útok na Pearl Harbor se mi moc líbil, protože je tam vystižena ta jeho šokující nenadálost, žádné velké přípravy, oznamování, prostě najednou vypukne peklo. Docela se Emmrichovi podařilo zachytit to, jak nikdo do války nechce, ale prostě musí. Měl tam jak hrdinské chování, tak i to ne zcela hrdinské (zbabělé bych to určitě nenazval) a taky tam má ukázáno, jak snadno a zbytečně se umírá ve válce a nemusí za to moci ani nepřítel. Sice tyhle epizodky trochu tříštili děj, jak jsem zmiňoval, ale zase utvářejí dobrý celkový obraz. Včetně zuhelnatělých těl po japonském útoku, které jsem díky raitingu nepředpokládal, že uvidím. Jednoznačně za nejlepší vizuál považuji ztvárnění náletů a to hlavně útoky střemhlavých bombardérů, které jsou přímo unášející. Přesně to navozuje onen stresující pocit útoku proti "ohnivé stěně palby" a zmatenost celé bojové situace a přitom se Emmerichovi povedlo mít to docela přehledné. Bylo to opravdu velmi realistické (samozřejmě s přihlédnutím k filmovému efektu). Trochu mi jen vadilo, že ve filmu nebylo víc místa věnováno Spruancerovi, nejvíce tam byl tlačen Nimitz, takže jeho vystřídání zmíněným bylo pro toho, kdo nezná dějiny naprosto nečekané. O Fletcherovi, veliteli druhého svazu kolem Yorktownu se zde vůbec nezmínili, což považuji trochu za chybu, ale zase chápu, že už tam měli postav víc než dost. Z hlediska historie to tak bylo velmi přesné, kromě zmíněného jsem zaznamenal jako trošku větší prohřešek, že to vypadalo, že všechny japonské letadlovky potopili letci z Enterprise a nijak zde neplynul podíl letců Yorktownu, kteří potopili Sorjú a podíleli se na potopení Hirjú. Ale beru, že se primárně soustředil na Enterprise a většina děje je vyprávěna z pohledu jejích letců. A ještě, že opakovaný nálet na Midway byl z japonské strany zapříčiněn hlášením velitele letecké skupiny, což nebylo uvedeno. Jinak to bylo tak historicky přesné, že se o tom může tak 95% válečných filmů jen zdát. Z překladu jsem zachytil jako větší chybu jen to, že admirál přeložili jako generál a při náletu střemhlavých bombardérů z Midway na japonský svaz nepřesně vysvětlili jejich chybu a proč o nich potom japonský admirál řekl, že to jsou amatéři. Celkově to má u mě 5*.(7.11.2019)

  • verbal
    ***

    Jak je u většiny válečných filmů obvyklé, i tento nepochybně rozdělí zdejší rozumbrady do čtyř základních táborů. Tím prvním jsou Úchylní militantní honiči nad Druhou světovou, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct Amatérští váleční hysterikové. Heil, kluci! Ti okamžitě začnou dštít síru a zuřivě si prskat na své sbírky insignií Wehrmachtu a kanagonem a jogurtem ulepených modýlků válečných letadel, načež bude následovat sáhodlouhý psychotický výčet toho, jak byly ocasní ploutve Bědvacetšestek nedostatečně zakulacené, Zera málo nulová, vyrážka admirála Helsyho neuspokojivě hnisavá, Nimicovy frčky o dva centimetry více vpravo a zobrazený čas zahájení bitvy o neodpustitelně šlendriánských pětatřicet vteřin pozadu, než tomu bylo ve skutečnosti. A nakonec tomu kvůli hysterickým a fucktografickým minelám totálně dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože obsedantně neleští rákos nad válečnými dokumenty a encyklopediemi jako oni, největší exprdi. V táboře druhém se o sebe otírají šulínkama Artoví hnědopichové, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct absolventi filosofických fuckult a filmových teorií. Odtud přihřátý vítr, plný lupů a čpící panickým pižmem (ne, že by teda hošššové z Tábora 1 někdy vyprcali něco jiného než lauf protileteckého kanónu při pravidelných měsíčních pornoexkurzích v muzeích bojové techniky) přivane pohrdavé filipiky napěchované cizími termity o insitní profunditě determinace charakterů a absenci jejich koherentních konjugací, lapidárních dialozích, insuficientních filosofických presumpcích, globálně vulgární filmařině pro laické simplicity a samozřejmě o totálním deficitu sáhodlouhých záběrů na ztepilé námořníky, mydlící se ve sprchách, jakožto metafory válečného utrpení. Tihle polyhysteričtí maskulíni také dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože je to prostě nabubřelá banda latentních homoklád, zvyklých pozérsky se tahat za přirození, kterým celé dětství senilní babka u nedělního oběda tvrdila, že jsou nejchytřejší na světe a pak na fuckultě pět let snídali s ostatními ufony šalamounovo hovno. Třetí tábor obývají Pubertální kokůtci a dospělí mentálové. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct zarytí homixoví funoušci. Ti se po přeslabikování jména režiséra vydali na Den nezávislosti u Mydveje, načež zjistili, že sedí na nějaké historické prudě podle skutečných událostí, v níž se za celé dvě hodiny neobjeví ani jedna létající Vonderpizda, aby bitchovala letadla z oblohy! A dál už tušíte: Kurvení rejtyngu s dovjetkem že Emerych je pyča, protože to vůbec nemnělo tak luksusní efekti jako Assvedžři, bilo to celé takové konplykované, nůůůda a Džaponcy nevypultily jedinou Godzylu. No a paxme tu my, diváci, co mají v zevním genitálu a kteří hodnotí filmy s ostatními tábory naprosto nesmiřitelnou optikou, prostě jestli je baví, nebo ne. A například takového mě to docela bavilo. Rollo se tentokrát vcelku oprostil od obvyklé masivní ejakulace se srolovanou ústavou v rektu nad hvězdotřpytným praporem, prostě vzal sedmdesátkovou mentorující žvanivku pro exprdy z Tábora 1, vykuchal z ní skoro všechno žvanění a cajdákoidní romantickou linku Romea a Kimiko, přidal Perlový přístav a nějaké to další bombování a zmáknul vcelku svižný, přímočarý a skoro i přesný topganovský animák, byť místy s pozadím načmáraným postiženými dětmi, kterému k plné spokojenosti chyběli snad jen torující Toširo Mifune, lepší efixa a vizuálně snesitelný a hrající hlavní hrdina. Éda Skrejn je až nepříjemně odpudivý a toporný slizák, který by měl, pokud vůbec, neumětelsky předstírat výhradně oživlé mrtvoly, pacienty s leprou nebo bezdomovce se syfilidou v posledním stádiu, a v tomto filmu dostat maximálně tak roli admirálovy kopřivky. No škoda, s výše uvedeným si u mě mohl Rollo místo pěkné trojky vybombardovat i hnusnou čtyřku.(11.11.2019)

  • MrHlad
    ***

    Roland Emmerich natočil film s velkými bitvami, ve kterých občas docela zásadně drhnou triky, ale jinak je to epická podívaná. Jenže když se nebojuje, tak Bitva u Midway dost drhne. Především kvůli špatné práci s hrdiny, nefungující snaze vyvolávat nějaké emoce a patos a neschopnosti udělat z dvacítky námořníků, pilotů a důstojníků zajímavé charaktery. Fandy velkých válečných kousků Bitva u Midway neurazí, ale výjimečnou podívanou také nečekejte.(7.11.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Roland Emmerich si po nepovedeném Dni Nezávislosti zlepšil reputaci a servíruje slušný válečný film, který sice díru do světa neudělá, ale díky známým tvářím, dynamickému tempu a téměř nepřestávajícím akčním scénám spolehlivě v kině zabaví, akorát je lepší nepřemýšlet. Z herců vyniká nejvíc Ed Skrein v roli odvážného a drzého pilota, který si krade většinu scén pro sebe, ale potěší i Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson či Aaron Eckhart, tedy známých tváří víc než dost, jen škoda, že nefungují příliš emoce, protože hrdinů je tolik, že k žádnému si téměř nedá vytvořit si vztah. Akce je velmi slušná byť z 80% přes Zelené plátno, ale komu CGI orgie nevadí, tak to překousne. Nálety letadel a vzdušné přestřelky tuším doteď nikde nebyly tak zábavné a strhující a bavilo mě i zákulisí Japonců. Válečný z 2. světové letos v kině nebyl, takže fanoušci žánru by měli být vděční a s kinem neváhat. 75%(8.11.2019)

  • PinokKio
    ***

    V Emmerichových filmech se bohužel někdy až moc kecá, tudíž je osvěžením, že se jde po pár minutách rovnou do velkolepé akce. A stejně tak je u režiséra zvykem, že všechno musí být třikrát bombastičtější, takže kovové součástky ze všech těch vybuchujících lodí a letadel odlétají pomalu až do zadních řad kinosálu a lidi vřískají o poznání více. Nejspíš proto uběhlo těch 140 minut vcelku svižně a dalo se na to koukat. Jinak je to ale film bez emocí, bez scénáře a překvapivě i bez černochů ..(8.11.2019)

  • D.Moore
    **

    Docela jsem se těšil na válečný film klasického střihu, velkou trikovou podívanou, která mě bude bavit, uteče a zároveň nebude úplně hloupá. No bohužel jsem dostal velmi dlouhou a průměrnou nudu s mizerným scénářem, který si nedal záležet skoro na žádné postavě, s přehrávajícími herci a překvapivě i s odbytými triky (při útoku na Pearl Harbor vypadaly jako zadní projekce) a akčními scénami, které měly šťávu jen tu a tam. Na humor či cokoliv svěžího úplně zapomeňte, od mého oblíbeného Rolanda Emmericha je to stejné zklamání jako onehdy 10.000 př. n. l. Bayův Pearl Harbor je o řád lepší, a přitom to také není skvost.(7.11.2019)

  • Wacoslav1
    ***

    Originál musím někdy dohnat. Na tohle jsem původně ani neměl v plánu vyrazit do kina, ale chtěl jsem si užít něco výplachovýho a stupidně megalomansky akčního a tady je Emmerich jasná volba. Ne, že by v mých očích překročil svůj stín, ani tentokrát se u mě čtvrté hvězdy nedočká, ale tohle patří k těm lepším opusům co stvořil. Na velkolepou akci i když možná místy opravdu až moc cgi se rozhodně dobře dívá i proto, že Roland je přeci jenom stará škola a umí jí snímat, tak aby byla přehledná. Ano postavy jsou trochu ploché, ale na to už jsme si snad v jeho filmech mohli zvyknout. Každopádně slušná záležitost. Lepší jak poslední Téčko.60%(12.11.2019)

  • mzss1
    ****

    (80%) Viděno v kině. Tak jsem byl svědkem Bitvy u Midway, ale jen na velkém plátně tedy. Na tento filmový počin jsem se určitě chystal do kina, vlastně tímto snímkem jsem tento rok navštívil kino už po třicáté (jsem to ale filmový cvok až fanatik, ale co už). Rolanda Emmericha, coby režiséra či jak se mu říká „mistra destrukcí“ mám rád. Natočil dost výborných filmů. No, najde se tu i odvrácená strana jeho fanoušků, kteří jeho filmy až tak moc nehltají či je někdy dost ošklivě kritizují. Dokážu třeba pochopit takové pokračování kultovního a nepřekonatelného jeho filmu Den nezávislosti. Druhý ID byl opravdu jen o efektech, taková neškodná sci-fi blbina, ale já jí rovněž zařadil mezi své oblíbené snímky. Řekněme prostě, že od filmu 2012, který byl natočen v r. 2009, se najde dost nespokojených diváků. No, dost o tom. Věnujme se tomuto válečnému snímku MIDWAY. Netušil jsem, jak přesně bude film pojat, ale úplně jsem se netrefil. Čekal jsem, že se to bude pomalu rozjíždět a že se tu možná najdou hluchá místa. A i jsem se dost obával, že to bude místy dost po akční stránce přestřelené. No, ihned od začátku jsem byl jak přikovaný k sedačce, jak se to vše rychle začalo rozjíždět. Stručně řečeno, AKCE střídá AKCI – a tím myslím vyloženě LETECKÉ SOUBOJE, kterých zde bylo neuvěřitelné množství. I se našlo krom klasické DIGI několik solidních nápadů. TEMPO filmu bylo opravdu velké. Takže krom akčních sekvencí jsem se ani na minutu nenudil a urychleně jsem vstřebával dialogy, konverzace důstojníků apod. Když o tom tak přemýšlím tak délka filmu 138 min byla vlastně málo. Přeci jen bych alespoň těch 15-20 min přidal a to rozhodně ne akčních pasáží, ale nějakých těch konverzacích navíc, které by byly víc zapamatovatelnějších a možná epičtější finále. Opravdu se toho tady moc kritizovat nedá. Možná bych i pár leteckých sekvencí ubral. Bylo toho opravdu hodně, ale není to žádná výrazná chyba. Jen bych možná dal přednost pomalejšímu úvodu. Zpočátku to strašně rychle utíkalo, až v druhé půlce měly všechny tyhle výbušné pasáže hlubší význam. Veškerá vata okolo těchto leteckých pasáží byla v pohodě. Rodiny a manželky amerických hrdinů zde moc nebyly, což je vítaná změna. Obešlo se to i bez krve, takže PG-13 je v tomto případě naprosto vyhovující oproti Dunkirku, kde bych ocenil spíš Rkové pojetí. Herecké obsazení je známé, mnozí si tu stěžují, že bylo nevyužité, ale víte co? Běžte se bodnout! To, že zde známí herci nepředvedou výrazné role a výkony na oscara ještě přece není žádná chyba. Nejvíc mě teda paradoxně asi bavily mladší a méně známí herci. Z těch známých určitě nezklamalo trio Woody Harrelson, Luke Evans a Patrick Wilson. Aaron Eckhart měl zde málo prostoru, byl zde naprosto zbytečný. Zbytek herců ok. I jejich postavy dokázali zahrát obstojně. Známé Emmerichovo hudební duo Kloser a Wankler opět složilo dobrý soundtrack, který zde k určitým scénám krásně seděl, ale dá se poslouchat jen zde než samostatně. Jak to mám dál popsat? Ve zkratce, bylo to především založené na leteckých soubojích, které byly úderné, destruktivní, takže digitální záležitost, která by snad až tolik ani neměla vadit odpůrcům DIGI a samotného Emmericha. Takže hlavním středobodem filmu je opravdu ta nabušená a destruktivní letecká akce. Ale i vše okolo jako jsou postavy, přímočarý a přehledný děj, nějaký ty momenty a scény z války včetně finálních okamžiků – to bylo hezky vykresleno. Patriotismus byl zde pojat tak nějak přiměřeně. Dějově je to vcelku přehledné, jen tak prvních 30 min filmu je až moc rychle ukončených – tam bych to tempo umírnil. Soustředí se to samozřejmě především na američany, coby lidstvo na kladné straně války. Ale i Japonci zde dostanou dost prostoru, především v druhé polovině filmu a hlavně ve finále, kdy je zajímavá scéna, kdy velitelé lodě uznávají porážku atd (víc nevyzradím). Úvod snímku je třeba krátký, tam bych ještě 5 min konverzace přidal, to se moc nepovedlo, ale nevadí. Rozhodně jak jsem psal, opravdu by to chtělo přidat minutáž navíc a trochu ubrat akci a TEMPO (to bylo asi jediným výrazným záporem, ale ne až tak velkým), pak by to byl válečný snímek jak se sluší a patří. Ale to je prostě Emmerich a ten si jede po svém, což respektuji a opět ho můžu pochválit. Sice ne až do nebes, něco tomu chybělo, nějaká větší uvěřitelnost atd. Ale přehnanost akčních scén zde moc kritizovat nepotřebuji, čekal jsem to horší. A na závěr je hezky popsán seznam postav, a jak žily po válce atd. Za mě spokojenost, těším se na další shlédnutí!(7.11.2019)

  • Stanislaus
    ***

    Když se zpětně dívám na má hodnocení Emmerichových filmů, udělil jsem všem zhlédnutým kouskům po třech hvězdách. Jeho filmy by měl člověk (alespoň) poprvé vidět v kině, jinak se ono neodmyslitelné audiovizuální kouzlo ztratí a na povrch se dostanou plytké dialogy a jednoduchý scénář. Midway je zářným příkladem. Všechny akční scény působily na velkém plátně dobře a byly vesměs i přehledné a uvěřitelné - při jednotlivých náletech na bitevní lodě jsem ani nedutal. Ahistorický člověk jako já si díky filmu udělá přehled o pár zásadních událostech z období Druhé světové války. Nemohu říct, že by mě ve filmu některá postava přišla nesympatická, ale zároveň nemohu říct, že bych s některou výrazně sympatizoval. Z Midway se nikdy nestane ikona válečného žánru, nicméně film neurazí a v kině funguje.(12.11.2019)

  • Nevka
    **

    Typický Emmerich. Nemám nic proti používání CGI, když je to ku prospěchu věci - například vesmírné lokace, věci technicky nereálné a mnoho dalšího. Každopádně nic se nemá přehánět. To ale zjevně nikdo Rolandovi neřekl, a tak v každé druhé scéně dostáváme krásné pohledy na zelené plátno, které se vyskytuje i na místech, kde se dalo celkem jednoduše točit i bez něj. Nemluvě o "gumových" lodích a explozích, které by si zasloužily ještě nějaký ten týden péče ve studiu. On by to nebyl ani takový problém, kdyby zbytek šlapal jako hodinky. Ale on nešlape... Postavy jsou naprosto o ničem, herecké hvězdy jsou v jejich rolích absolutně nevýrazné až zbytečné a příběh obsahuje spoustu nadbytečných odboček, které nemají žádný podstatný vliv na hlavní směřování děje. Tvůrci se ke smůle všech okolo snaží postihnout co možná největší časové období, a tak místo pořádné bitvy u Midway sledujeme k krátkém sledu Pearl Harbor, bombardování Tokia a Marshallovy ostrovy. V neposlední řadě také dojde na samotnou Midway, ale ta jako taková zabírá 1/3 maximálně 2/5 stopáže. A to je už z principu špatně. Na druhou stranu se nedá říct, že by tady někdo podcenil faktografickou přípravu. V tomhle ohledu se totiž film drží obstojně a na plátno převádí i různé situace doložené dobovými fotografiemi. Celkově je tak pro mě Bitva u Midway průměrná a na poměry válečných snímků až mírně podprůměrná podívaná, která brzy vyšumí. Možná to ještě změním, ale nakonec za dvě. Toho špatného tam bylo více, než toho dobrého.(7.11.2019)

  • Helo
    ***

    Hromada ksichtů známých a oblíbených ať už z filmů nebo seriálů (Rodney McKay FTW!) ve stručný a snadno zapomenutelný trikový rekapitulaci (ač prej poměrně přesný a reálný) událostí vedoucích až k bitvě u Midway. Kdo má rád letadla a exploze (já!) nebude úplně zklamanej, možná bude dokonce i lehce spokojenej (já), protože ani jedním se tu nešetří. Na druhou stranu, pokud si zase někdy budu chtít udělat radost válečným filmem se spoustou explozí, radši si pustím Pearl Harbor, kterej celkově funguje daleko líp a i ty exploze a bitvy jsou v něm líp natočený a triky mnohem lepší a míň umělý (v Midway fakt bylo pár záběrů, za který by se možná styděl i lehce dražší TV seriál). A pokud budu chtít orgastický záběry z letadel a naprostej filmovej kumšt, dám si pro změnu třeba Dunkirk nebo půl století starou Bitvu o Británii. Kolem a kolem se ale Emmerich po druhým Dni nezávislosti docela zvedl a jsem rád, že jsem to viděl v kině, páč jsem to možná i zkritizoval víc, než si to zaslouží.(9.11.2019)

  • filmfanouch
    ***

    Režiséra Rolanda Emmericha mám rád. Oba díly Dne nezávislosti, Den poté, Godzilla z roku 1999, Patriot, 10 000 př. n. l, 2012 nebo Útok na bílý dům možná nejsou nejlepší filmy všech dob, jedná se ale o ty pravé přehnané akční filmy, které se sice většinou berou vážně, ony vážné momenty ale většinou dokázali prodat s méně odlehčeným ksichtem. Emmerichův nový film je nově válečný film, který zpracovává jednu z nejdůležitějších námořních bitev 2. světové války. Ano, stejně jako Michael Bay kdysi dávno s Pearl Harborem se Emmerich rozhodl zkusit svůj válečný film z období 2. světové, který byl financován zcela nezávislé, do hlavních rolí si získal známé tváře a zároveň se dušoval, že nepůjde o patriotický film ale konflikt nám bude přiblížen i z japonské strany. A jak se Emmerich s tímhle tématem popasoval? Bitva u Midway je ve finále bohužel to čeho jsem se obával. Bitva u Midway je totiž zcela vážný film. Nebo se alespoň pokouší být zcela vážný film. A na tom není nic špatného, události 2. světové války by se neměli zlehčovat a i když se to Bayovi u Pearl Harboru chvilkami povedlo velmi dobře, riskovat to a hraničit s tím, že si bude Bitva u Midway dělat z 2. světové války prdel není úplně ideální. Jenže Emmerich je právě člověk, který neumí moc prodat vážnější témata a vážnější filmy. Ano, u Patriota s Melem Gibsonem mu to vyšlo. 2012 dokonce taky chvilkami fungovala ve zcela vážných situacích. a Den nezávislosti přinesl jednu z nejdojemnějších scén v dějinách kinematografie. Jenže u Bitvy u Midway to Emmerichovo hrání na vážného tvůrce bohužel vůbec neprochází. A to i vzhledem k tomu, že je Bitva u Midway dost možná víc patriotická než by chtěla být. A opět nemám nic proti patriotickým filmům. Některé z nich jsou přece sice přehnané ale zároveň hrozně dobře fungují. Jenže Bitva u Midway se bere vážně. A i když by se vám oficiální synopse snažila tvrdit, že bude celý konflikt prodán i skrz pohled japonské strany..... Ano, máme opravdu možnost vidět několik scén z pohledu japonské strany. Jenže ve finále je poměr pohled Americké a Japonské strany zhruba 70:30. Ony řeči o tom, že se jedná o zcela objektivní válečný film, který nedělá zrůdy ani z Američanů ani Japonců jsou tedy ve finále celkem nikam nevedou. Emmerich má ale ve finále především problém s tím, že je ve filmu zhruba 10-15 hlavnějších/důležitějších postav. A to z různých vrstev- Piloti, japonští admirálové, velitelé, členové rozvědky nebo manželky. Takového nejhlavnějšího hrdinu tu ve finále hraje Ed Skrein, který dokázal, že hrát umí a zvládá uhrát protagonistu, který slouží jako hlavní hrdina na kterém by mělo divákovi záležet a přeje mu ať těch japonských torpédoborců rozstřílí co nejvíc a za Pearl Harbor se náležitě pomstí. Celá jeho pasáž s manželkou by ale ve finále mohla skončit na podlaze střižny a nic by se nestalo. A takových scén, které by mohli ve finále z filmu zmizet nebo alespoň být zkráceni tolik, že.... těch 138 minut je ve finále fakt až moc, protože je hodně scén zbytečně dlouhých nebo celkově zbytečných! Krom Skreina se i o nikom dalším nedá říct, že by nehrál dobře. Spousta herců ale nemá co hrát. Woody Harrelson jako Chester Nimitz je zase jednou totálně boží a společně se Skreinem ztělesňuje pravděpodobně nejzajímavější postavu příběhu, k nim by se vlastně ještě mohl přidat Patrick Wilson jako zpravodajský důstojník, který ještě před 2. světovou válkou byl v Japonsku a měl dokonce tu čest si s některými z nimi promluvit, z toho, že měl s japonci kontakt a ve finále si s nimi i tak trochu rozuměl ale ve finále nemá opodstatnění a tak trochu se tak dá tápat nad smyslem úvodní scény. A pak je tu spousta dalších dobrých herců- Luke Evans, Dennis Quaid, Aaron Eckhart... a právě zde už skutečně není co hrát. Všichni jsou to vojáci co bojují za svou vlast a chtějí válku vyhrát. Nic víc! Takový Aaron Eckhart se tu po delší době objevil v nějakém filmu a i když je na tom málem prostoru strašně super, ve finále má tak málo prostoru a nemá zase toho co tolik hrát, že je prostě jeho účast tak trošku zbytečná. A to neplatí jenom o Eckhartovi ale i o spoustě dalších herců (Darren Criss, který zářil v 2. sérii American Crime Story jako Andrew Cunahan ve finále bolí s Eckhartem asi fakt nejvíc....) Když se zrovna neválčí a nebojuje bolí to bohužel hodně výrazně. Jakmile se ale něco děje a bojuje se tak to stojí za to. Emmerich se vyřádil stejně jako u svých katastrofických filmů a především závěrečná bitva je epická z ranku toho nejlepšího Emmericha. Úvod útoku na Pearl Harbor mě sice bolel, protože mi přišel výrazně odbitý, Emmerich si ale alespoň část vykoupil onou finální bitvou, která by sice mohla mít lepší efekty a nemusela by se v různých pasážích opakovat, ve finále to ale opravdu není vůbec špatné a vlastně to i celkem ve finále zlepšuje finální pocity z filmu. Jen Emmerich bohužel nezvládl ty vážnější části- Ztráty sebedůvěry, traumata ze ztráty přítele, stesky po rodině.... z toho všeho se dalo vykřesat výrazně víc, čekat něco takového od Emmericha by ale bylo trochu až moc. Zároveň ale cením fakt, že se tu někdo snažil být skutečným událostem co nejbližší a nezaplnil Bitvu o Midway historickými nesmysly. Z pohledu historika dokonalý film, z pohledu filmového diváka průměr, který dodá jednu boží bitvu, která je ale proležena nefunkčními práci s charaktery a osobními dramaty a nedodává ani nejlepší vizuál a ani nejlepší efekty. Ve finále ale oukey patriotický film, který podle všeho ani větší ambice neměl a mít nemohl. Z Emmericha oscarový tvůrce lusknutím prstu není, mohlo to ale být o mnohem horší a za to jsem ve finále rád. Z Emmerichových filmů mám zatím Bitvu o Midway rád nejméně (společně s Anonymem), rozhodně si ale nemyslím, že jde o špatný film.....(10.11.2019)

  • necisty
    ****

    Jako na 5 hvězdiček to není, ale vůbec se nezlobím, že jsem na to šel do kina. Naopak si myslím, že ten válečný rachot je potřeba slyšel právě v kině nebo minimálně na pořádné repro soustavě, co vám tak roztřepe půdu pod nohama, tak až uvěříte, že jsem součástí boje. Myslím, že to film splnil - při každém náletu jsem se cítil, jakoby jsem seděl v letadle za nimi. A protože jsem dlouho neviděl pořádný válečný film, který by mi připomněl, jaké svinstva se děly a stále dějou, tak odcházím zhrozen, ale nadšen tím jak to dokáží natočit. ... MKUH(11.11.2019)

  • VasaX
    ****

    Dvě a čtvrt hodiny letadel, lodí a hospodyněk na Havaji, teskně čekajíce, zda se jim experti na přání smrti zase vrátí domů. Ti si ale užívají v epických studiích kde je vše jedovatě zelené, protože kde to jde, tam Emmerich povolá CGI. Což je škoda, protože CGI prostě jen zastupuje praktické efekty a kulisy, nepřidává nic navrch, naopak je často trochu toporné, okaté a je prostě úplně všude. Další krok který by chyběl k CGI očistci jsou CGI herci ve všech scénách, kteří by byli jen dodatečně nadabováni. Na mě naštěstí působil kino efekt (velké plátno a vše obklopující zvuk), díky kterému jsem byl plně pohlcen a užíval si veškeré to létání, bombardování a kanonády. Jako válečný - akční film je to velmi příjemné (a naštěstí nejsem odborník, aby mě rozhodily případné historické nesrovnalosti). Herecky je to taky moc fajn - Harrelson, Evans, Wilson, Eckhart i můj oblíbený Alexander Ludwig z Vikingů, který se tam ale moc dlouho nepředvedl. Za mě tedy páradní válečná odreagovačka, jen škoda toho CGI (které jsem v tom tempu nějak "přijal", ale zpětně, obzvlášť po upozornění od kamaráda musím uznat, že je ho tu opravdu příliš a v ne úplně odpovídající kvalitě).(12.11.2019)

  • Brejlil
    ****

    Velkolepě zastaralý film. Rolandův opus se samozřejmě může pochlubit mnoha pěknými záběry, v dobách Tora! Tora! Tora! a Midwaye nezrealizovatelnými, ale jinak jede podle stejných šablonek. Takže akci střídá nějaké to "žvanění", a pak zase akce. Bohužel té akce je zbytečně moc. Proč Pearl Harbor? Proč nájezd na Marshallovy ostrovy? Proč Doolittleův nálet? Také zkratkovitost vadí. Kdo netuší, co se vlastně potopilo v Korálovém moři a jak heroické úsilí musely čety dělníků podstoupit, aby Yorktown opět vyplul, ten to z filmu nepochopí. Herci nemají moc prostoru, výprava je sice pěkná, ale bylo tam vůbec aspoň jedno skutečné letadlo? Jsem zvědav, s čím přijde Roland příště. Mohla by to být nějaká pěkná destrukce Země ve stylu D. W. Griffitha.(8.11.2019)

  • NiWi
    ***

    Emmerich zde předvádí svoji typickou tvorbu s velkolepým rozsahem a dobrými akčními scénami. Zájemci o historii ocení především přesnost událostí, jako plus rozhodně označit i zájem vyprávět příběh ze strany japonců. Midway tak není tupá oslava amerického hrdinství, ale poměrně věrný přepis událostí s patřičným vyzdvihnutím obou zápolících stran. Brnkání na emoční nitku je ve filmu o něco slabší, a konverzační scény nemají takový drive, nicméně jako nezbytnost pro vysvětlení daných skutečností nepůsobí zas tak otravně. Určitě jeden z těch lepších moderních filmů o válce.(10.11.2019)

  • bearmeedek
    *****

    Nebudu snižovat o jednu hvězdu a přemýšlet, jestli film splnil všechna umělecká kritéria. Midway je válečný film a válečné akce je tady sakra hodně. Rovněž neřeším použití trikových technologií (chtěl to snad někdo točit "naostro"?) a místo pitomého rozpitvávání si raději v klidu (no, v té střelbě …) užívám akce a bojového děje. Vyhovovalo mi, že film není přeplácaný konverzací, jako to u podobných děl bývá. Velká smršť útoků je více méně přerušovaná jen nutným řízením bitvy, a to na základě historických faktů. V kinosále je to opravdu dobrá nálož. A kdo neviděl Woodyho Harrelsona jako starého pána s účesem z roku 1945, má možnost.(10.11.2019)

  • RAFT
    ****

    Tak ,tenhle snímek se povedl ,ne vážně .Po dlouhé době zase válečný film.Režisér ty bitvy fakt umí.Možná ve filmu ,tak trochu drhnou triky ale ,co vem to čert .Podívaná je to skvělá .80%(7.11.2019)

  • Meev
    ****

    Ta velkolepost bitev byla cítit v celém kině. Atmosféra na výbornou, děj nezastavoval a kameramani s designéry se na jejich pracovní asi dobře vyspali, protože to bylo úžasné. Od útoku na Pearl Harbor po vznešený konec završený skvělou hudbou.(7.11.2019)

  • MoniKoloma
    *****

    Smutný film(8.11.2019)

  • ForGump
    **

    Vždyť toho Emmericha už všichni moc dobře známe. Jeho filmy mají spektakulární trikové scény, mnohdy až moc na efekt, ale nevadí, většina jeho filmů mě vlastně baví. Tady jsem se ale dost často kousal nudou, ty chvíle mimo bojiště jsou dost marné. Nepomáhá tomu ani obsazení, které nemá dostatečnou sílu na to, aby uhrál něco výrazného, ani Harrelson nepřesvědčí. To už ovšem taky víme, že to Emmerich umí hlavně s efekty než s hereckým vedením. A jak vidno, když jsou ty filmy podle skutečnosti, tak se to odhaluje v plné nahotě. Proro se těším spíše na nějakou novou demenci, kdy do nás vrazí měsíc nebo nastane další Den nezávislosti. 30%(7.11.2019)

<< předchozí 1 2