Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Seriál má určité obrovské plusy, ale ešte väčšie mínusy. Plusmi sú samozrejme herecké výkony, to už len človek prečíta mená a vie, koľká bije. A že Libuše tu má skoro 40 rokov, to by jej s tými dievčenskými rysmi nikto neveril. Mínusom je však obrovský tlak na ušné bubienky, z toho ustavičného operetného spevu som dostával mrákoty a nerozumiem, prečo sa polovica dielu sústredí na otrasný ženský spev a hopsanie na pódiu. Veľmi odpudzujúce, na takú hru by ma do divadla nedostali ani zadarmo. ()

Kontryhelka 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem jednou a už více vidět nemusím. Nebylo to špatné, ale vadila mi tam Šafránková. Vůbec mi tam neseděla a jak hrála na začátku tu mladou slečnu, tak ji měli maskéři lépe namaskovat, protože bylo vidět, že jí je minimálně třicet a ne osmnáct. Hrůza. Celkově mi ten seriál přišel takový syrový, ponurý a divný. ()

Reklama

Yahey 

všechny recenze uživatele

Pro mě pěkně zkomponovaný příběh ve výpravných reáliích a kostýmech. Vcelku kvalitní seriál na úrovni. Jen to nemá takový ten spád nebo švuňk (je to noblesní, ale trochu bezkrevné), takže to každého nestrhne. Spíš je to jako číst nějaký průměrný a přitom rozvleklý román, v němž lze však zajít zalíbení. 3-4 hvězdičky. Abrhám a Šafránková jsou zde kouzelní. Když to srovnám s cirkusem Humberto, dochází mi, co tady nefunguje. Divák si postavy (ač dobře zahrané) nezamiluje; nepřirostou mu k srdci. A tak je sleduje jen s poloviční účastí. ()

slavo75 

všechny recenze uživatele

Nerozumiem tomu nízkemu hodnoteniu u mnohých... Ale nevadí. U mňa tento seriál boduje na absolútnej špici. Dovolím si tvrdiť, že tento seriál mal skrátka smolu, že vznikol v období v akom vznikol a že sa vysielal práve začiatkom deväťdesiatych rokov. S tým už nič nenarobíme. Seriál Náhrdelník vznikol v roku 1992. Teda v čase tesne po revolúcii a to bola doba, ktorá domácej produkcii priala asi najmenej. Práve v tomto období zažívali krízu divadlá, ľudia prestali navštevovať predstavenia, obrovský prepad zaznamenali aj populárni speváci... Celkovo to bola doba, v ktorej si diváci stále uspokojovali potrebu po zahraničnej produkcii, ktorej sa im nedostávalo. Kto si tú dobu pamätá tak potvrdí, že rádiá zo dňa na deň prestali hrať domácu tvorbu, televízia chrlila zahraničné filmy a seriály bez ohľadu na ich kvalitu. No a v tejto celkovo nepriaznivo nastavenej situácii sa premiérovo uchádzal o priazeň diváka seriál Náhrdelník. Nečudo, že sa nestretol s takým ohlasom, aký by si zaslúžil. Ten seriál som si práve nedávno znova pozrel celý a musím skonštatovať, že vymyslený príbeh náhrdelníka je napísaný skvelo a fascinujúco. Vynikajúce herecké výkony, skvelá réžia, nádherné exteriéry, príjemná kamera... Štylizácia do obdobia začiatku dvadsiateho storočia je dokonalá do najmenších detailov. Náhrdelník je naozaj nadpriemerne kvalitný seriál. Dej smeruje odniekiaľ niekam (žiadne bezduché scény), zachytáva pomerne veľké časové obdobie, preto sú niektoré dejové zvraty iba naznačené a dej nie je zaťažený siahodlhým vysvetľovaním súvislostí, ktoré pre dej nie sú podstatné. Stačí informácia. Nechápem, aké nároky na kvalitný seriál má väčšina tých, ktorí seriálu prisúdili také nízke hodnotenia. Iba neveriacky nad nimi krútim hlavou, pretože Náhrdelník je poctivý seriál so skvelými hereckými výkonmi (českými snáď o poznanie lepšími ako nemeckými - môj názor), logickými historickými súvislosťami a celkovo pôsobí veľmi dobre. Navyše - nápad použiť ako pojítko medzi jednotlivými dejovými líniami takú vec, akou je náhrdelník, považujem za originálne. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Kdysi možná pro mne zajímavý seriál, ze kterého jsem ještě pořádně neměl rozum, se dnes v mých očích jeví jako laciná taškařice s pitomým dějem a špatně napsanými postavami. Šafránkové si vážím, ale nikdy nebyla mou oblíbenou herečkou. Oproti tomu plejáda jiných skvělých herců, kteří si tu sem tam zaštěkali, nedostala dost prostoru. Někdy si tak říkám, že takové množství známých jmen spíše škodí celku. Nevím pak, na koho se mám soustředit víc a mrzí mne, když se na obrazovce většinu času roztahuje nějaký německý gezicht. Možná tak více z nostalgie, než z dojmu, malinko přisadím tomuto podprůměru, který alespoň trochu vytáhla ta známá jména. 50% ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Pavla Břínková vzpomíná na natáčení pěveckých scén ve své knize Taková jsem já (1996). Ona přišla na řadu, až když byl seriál obrazově hotov a musela se v nahrávacím studiu strefovat do úst Libuši Šafránkové, která otevírala pusu na scéně podle jiné zpěvačky mimo obraz. Věra Kalivodová nakonec naostro nazpívala jen party zpěvačky, kterou hrála Jana Švandová. Další problém představovala skutečnost, že Libuše Šafránková otevírala pusu na české texty, ale režisér František Filip potřeboval hlavně německé texty, protože seriál byl koprodukční. Břínková si nakonec poradila s dabingem obou jazyků a kromě operet zpívala i šansony, ačkoli se uvažovalo o tom, že bude nutné najít více zpěvaček pro různé hudební žánry. (NinadeL)
  • V seriálu se objevují ukázky z celé řady klasických operet: Mam'zelle Nitouche (1883, Hervé), Netopýr (1874), Cikánský baron (1885) a Vídeňská krev (1899, Johann Strauss mladší), Krista z myslivny (1907, Georg Jarno), Veselá vdova (1905, Franz Lehár), Ples v opeře (1898, Richard Heuberger). (NinadeL)

Reklama

Reklama