Režie:
Spike LeeScénář:
Russell GewirtzKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Terence BlanchardHrají:
Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster, Christopher Plummer, Willem Dafoe, Chiwetel Ejiofor, Kim Director, James Ransone, Peter Gerety, Daryl Mitchell (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V čase nejrušnějšího chodu do banky přichází skupinka malířů. Netrvá dlouho a všechny důležité průmyslové kamery jsou vyřazeny z provozu a začátku velké bankovní loupeže už nic nebrání. Lupiči mají vše pečlivě naplánované. Z odposlechu je slyšet jakýsi podivný evropský jazyk a lupiči požadují dva autobusy a dopravní letadlo. Všechny rukojmí donutí převléknout se do stejných kombinéz, jaké mají na sobě, aby tak dokonale zmátli zásahové komando. K loupeži je přivolán rafinovaný a inteligentní policejní vyjednavač Keith Frazier, kterému postupně dochází, že se nejedná o obyčejné přepadení banky. Vzápětí se do hry vkládá i předseda představenstva banky Arthur Case, který má obavy z odhalení obsahu své trezorové schránky nacházející se právě v přepadené pobočce. Proto neváhá uplatnit svůj vliv a na místo činu poslat velmi ambiciózní a bezskrupulózní právničku Madeline Whiteovou. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (741)
Nemůžu si pomoct, ale Spike opět potvrzuje svoje tvůrčí tápání: koncept auteurství jako by se u něj svrknul na pár formálních štyků a vkládání rasových a post-11/9 referencí všude, kam se dá. Na jedné straně je gut, že dal únavně přechytralému, zvraty taženému scénáři vlastní senzitivitu a improvizaci, na druhou stranu tím pohřbívá naděje na subtilní, sevřenou žánrovku a nechává po sobě pro něj typickou spoušť. Sice místy velmi svěží, celkově ale neubalancovanou, bez těžiště v podobě pevného tvůrčího záměru. Žánrová šaráda (scénář) se tu potkává s dvojicí „pasáckých“ černých detektivů a zcizujícícmi společenskými komentáři (režisér), a to nemluvím o napůl fascinujícím, napůl nefungujícím pokusu o hold filmu noir (viz výborný basový soundtrack, „cizí“ elementy typu Fosterové femme fatale nebo nacistického motivu, dráždivé dialogy mezi ženou a muži, stylové vedení kamery, hrdinův klobouk). Podle mě je Leemu planeta malá a roste pro žánr sci-fi. Jen tam se odkazy sršící a společensky zodpovědný tvůrce může dostatečně vyřádit. Spike Trek! ()
Nebýt první půl hodiny, která mě moc nebavila a obával jsem se přehajpovaného kousku, tak to pro mě byla jasná pětihvězdička. Třeba na druhé zhlédnutí. Spike Lee mě celkem dostal svou mnoho-vrstevností a zároveň netypického zakončení, které by bylo v každém jiném filmu, že zkrátka jeho režii tu musím vyzdvihnout. A stejně tak scénář a Denzela, který je v té herecké poloze, kterou máme nejradši a neskutečně válí a i z nižšího platebního stropu dokáže povodit ty lobbisty. ()
Spike Lee je génius! Do posledního detailu promyšlená, s přehledem (úžasná kamera Matthewa Libbatiquea, střih, kompozice scény) a nadhledem (vtip, skvělé narážky na atmosféru New Yorku 5 let po 11. září) natočená žánrovka, která se díky umně vloženým detailům, prostřihům a mistrovskou prací s fabulací pasuje nad všechny známé standardy. Pro většinu divácké obce přehnaně ukecaná a zoufale neakční záležitost, ale pro toho, kdo dokáže tomuto nejosobitějšímu hollywoodskému afroameričanovi na režisérské stoličce číst mezi řádky pochopí, že není loupež jako loupež a hříchy mládí se nezapomínají ani po šedesáti letech. Díky Spikeu! ()
Na INSIDE MANa sa veľmi dobre pozerá a to nie len vďaka hudbe ktorá upúta od začiatku. Sledovať prepadnutie banky je predsa zaujímavý námet ktorý snáď nikdy neomrzí. Je to odľahčené a tak ako Owen tak aj Washington tu predvádzajú svoje typické zabehnuté „som ťažko nad vecou a som pri tom frajer“ postavy. Problém je možno v tom že tušíme ako to skončí a i keď to skončí inak ako sme tušili je to len ďalší pozrieš a zabudneš film. Od Spike Leea dnes po skvelej THE 25TH HOUR čakáme predsa len niečo viac než len dobre odvedený Hollywood. ()
Originální thriller nabušený výbornými hereckými výkony a neméně skvělým scénářem prošpikovaným do nejmenších detailů a překvapujícím každým krokem nejintenzivnější a nejrafinovanější loupeže banky co jsem měl možnost vidět. Film se sice zdá vcelku dlouhý, ale fakt je, že dokáže překvapit celkem častokrát a rozhodně nepřestane nudit. Když vezmu v potaz, že poslední opravdu dobrý thriller jsem viděl Bournův mýtus, tak je nakonec jasné, že se tento film stane pro mě nejlepším thrillerem nejen tohoto roku. --- Můžu se podívat na tvojí botu? Protože jsem ještě neviděl nikoho, kdo by někomu nakopal zadek tak, jako teď ty. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Zvonění na mobilu Petera Hammonda (Peter Frechette) je melodie písně "Gold Digger" od Kanyeho Westa. (don corleone)
- Ve filmu zazní také slavný hudební motiv Jerryho Goldsmithe ze snímku Generál Patton (1970). (imro)
- Ve filmu jsou dva odkazy na předešlý film režiséra Spikea Leeho Jednej správně (1989). Pizza, která se ve filmu objeví, je z pizzerie Sal's, a Keith Frazier (Denzel Washington) z filmu cituje. (don corleone)
Reklama