poster

Wrestler

  • USA

    Wrestler, The

  • Francie

    The Wrestler

    (Francie)
  • slovenský

    Wrestler

Drama / Sportovní / Romantický

USA / Francie, 2008, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ***

    Realita, sny, touhy, skutečnost. Darren Aronofsky rezignuje na kouzla střihu či převratných efektů a stává se průvodcem po světě wrestlerských zápasů. A je to procházka bez příkras. Neuhýbá před ničím, nezastaví ani na chvíli - a přesto částečně selhává. Až moc totiž spoléhá na dokonalost Rourkova výkonu. V jeho podání je Randy dechberoucí postavou závislou na své minulosti a jen ztěžka uhýbající zažitým návykům. Obdivoval jsem ho, ale nedýchal za něj. Kamera ho prakticky neopustí, ale přesto necítím tu potřebnou dramatickou blízkost a beru jeho příběh jako nalajnovaný scénář s potřebnými doprovodnými prostředky, se třemi evidentními zvraty a se silným koncem. To, že zrovna po emocemi násáklé, dramaticky dokonalé a pro mě dnes už nesmrtelné Fontáně budu panu režisérovi vyčítat chladný přístup, to bych nikdy nečekal.(30.7.2010)

  • kleopatra
    ****

    Bála jsem se lesku a ke své radosti jsem dostala bídu, smutnou a bolavou odvrácenou stranu vášně, melancholii zašlé slávy, slzu v oku stárnoucího chlapa, kterému spoustu hezkého proklouzlo tlapama. A Rourke se snad léta huntoval jen pro tuhle krásnou roli. 4,5 *.(31.1.2009)

  • Marigold
    *****

    V důsledku se mi Wrestler líbil více než Rekviem za sen – alespoň po stránce emocionální mě odrovnal silněji. Zatímco Rekviem je lineárním a estetizovaným obrazem zkázy, příběh Rama Robinsona obsahuje více vrstev. Aronofsky se stáhl do pozadí a maximální prostor otevřel strhujícímu herectví Mickey Rourka a také hře s žánrovými očekáváními. Obava, že Wrestler skončí u heroického patosu překonání sebe sama, se naštěstí nepotvrdila, ba naopak. Devastace těla, neschopnost navázat emocionální vztahy a existovat plnohodnotně mimo prostor bolestivé přetvářky jménem wrestling – všechny tyto motivy zakládají na čisté a nefalšované drama. Nemám, co bych brilantně a chytře vystavěnému filmu vytkl, Aronofsky umí klamat tělem jako skutečným wrestler, ale není pochyb o tom, že krev a bolest jsou skutečné. Divado někdy zraní víc než skutečnost. Wrestler je dalším z režisérových drastických portrétů spodiny americké společnosti. Pro mě zatím nejsilnější film roku.(13.7.2009)

  • Blizzard
    ****

    The Wrestler je odklonem a změnou od mého nejoblíbenějšího režiséra a to i přesto, že natočil v podstatě jen několik málo celovečerňáků. Film je především sólem Mickeyho Rourka a jeho životním údělem, kterýmžto je wrestling. Jedná se o prostý styl, skoro až dokument o jedné slavné hvězdě. V tomto filmu rozhodně neuvidíte žádné speciální vychytávky, které jste mohli vidět v režisérových předchozích snímcích. Je to film o nostalgii, znovunalezení svého místa v životě a wrestlingu, který mě baví asi jako fotbal - čili vůbec. I o tomto, pro mě nepřitažlivém sportu, však Aronovsky dokázal natočit film, který mě do sebe vtáhl a závěr pak stojí za to, má výbornou atmosféru a je plný emocí. Rourke se tímto filmem hned po Sin City opět připomněl a slušně zviditelnil. Tenhle "životopisák" mě víceméně potěšil, ale už tak nenadchl jako předchozí Darrenovi filmy. Nevadí, má mysl se ubírá směrem do budoucnosti a těší se na labutí Natalii. (8/10)(10.1.2009)

  • larelay
    *****

    Bolel ma kazdy jeden jeden jediny tlkot, kazdy uder toho zlomeneho, slabeho srdiecka Randyho "The Rama" Robinsona ... Od melancholie a smutku ma bolelo cele telo, kazdy jeden nadych... Aronofsky je pre mna Boh. To, co sa mu podarilo s Pi, Requiem a Fontanou, u mna vyvrcholilo Wrestlerom. Neuveritelne uveritelne natoceny film. Vlastne, tak ako vzdy...(30.12.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace