poster

Pád Třetí říše

  • Německo

    Der Untergang

  • Itálie

    La caduta - Gli ultimi giorni di Hitler

  • Slovensko

    Pád Tretej ríše

  • Velká Británie

    Downfall

Drama / Historický / Válečný / Životopisný

Německo / Rakousko / Itálie, 2004, 156 min (SE: 178 min)

Předloha:

Joachim Fest (kniha), Traudl Junge (kniha), Melissa Müller (kniha)

Scénář:

Bernd Eichinger

Hrají:

Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Corinna Harfouch, Ulrich Matthes, Juliane Köhler, Heino Ferch, Christian Berkel, Matthias Habich, Thomas Kretschmann, Michael Mendl, André Hennicke, Ulrich Noethen, Birgit Minichmayr, Rolf Kanies, Justus von Dohnányi, Dieter Mann, Christian Redl, Götz Otto, Thomas Limpinsel, Thomas Thieme, Alexander Held, Donevan Gunia, Bettina Redlich, Heinrich Schmieder, Anna Thalbach, Dietrich Hollinderbäumer, Ulrike Krumbiegel, Karl Kranzkowski, Jürgen Tonkel, Devid Striesow, Fabian Busch, Christian Hoening, Alina Sokar, Amelie Menges, Charlotte Stoiber, Gregory Borlein, Julia Bauer, Laura Borlein, Dirk Borchardt, Jelizaveta Bojarskaja, Michael Brandner, Martin Butzke, Mathias Gnädinger, Julia Jentsch, Elisabeth von Koch, Oleg Konstantinovič Popov, Tanja Schleiff, Christian Schmidt, August Schmölzer, Marija Semjonova, Igor Sergejev, Oliver Stritzel, Traudl Junge, Henning Peker, Helga Filippova, Michail Trjasorukov, Norbert Heckner, Klaus B. Wolf, Enno Hesse, Klaus-Jürgen Steinmann, Veit Stübner, Valerij Solomachin, Bohdan Graczyk, Oleg Popov, Katerina Poladjan, Silke Popp, Sergej Rubljov, Tara Marie Linke, Andrej Blagoslovenskij, Roman Ušakov, Vsevolod Curilo, Torsten Krohn

Střih:

Hans Funck

Scénografie:

Bernd Lepel

Kostýmy:

Claudia Bobsin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    *****

    V multiplexe som tak tiché obecentvo počas záverečných titulkov ešte nezažil. DER UNTERGANG je skromné majstrovské dielo, silné predovšetkým obsahom, ktorý rekonštruuje. Váhou daných udalostí. Obrazovo ide totiž o divadelne striedmu interiérovú záležistosť, stojacu na čo najrealistickejšom poňatí scény a na hereckých výkonoch. A tie sú unikátne. Nielen Bruno Ganz, ale aj ostatní protagonisti hrajú s maximálnym nasadením. Výborne obsadené tváre manželov Goebbelsovcov, ktorí svojou chladnokrvnosťou a nezdravou oddanosťou Vodcovi takmer presahujú hrozný výraz Hitlerovej démonickej osobnosti. Goebbelsov chladný výraz očí ma bude ešte nejaký ten piatok prenasledovať. Film okrem iného podniecuje aj myšlienku, ako by asi vyzeral svet, keby Hitlerovi jeho plán vyšiel. Scéna, v ktorej sa s vizionárskym preslovom prechádza popri makete centra hlavného mesta Tretej ríše je jednou z najlepších vo filme. Ten človek mal na to, stať sa Darth Vaderom. Vďaka Bohu že sa mu to nepodarilo.(21.4.2005)

  • Cival
    **

    Tragický, a proto nejjasnější doklad toho, jak může mediální masáž a uměle vyvolaná kontroverze vyrobit z průměrného, ne-li přímo špatného snímku filmovou událost. Scenáristicky nezvládnutý kolaps Třetí říše donekonečna klopýtá pouze okolo motivů padlého snu a rozmetené vize německé říše a diváci celého světa jaksi automaticky sypou z portmonek penízky a z kapes hvězdičky. I když Bruno Ganz v některých momentech decentně přehrává a líčení událostí posledních dnů války probíhá velice fádním, v podobnosti zoufalství jednotlivých postav i stereotypním a formálně velenudným způsobem. Jenže je to "událost", je tam Hitler a umírají tam - bez inscenačních zábran - lidé. Bohužel, pravdivá a realistická rekonstrukce se ještě nerovná dobrý film, což je věc, kterou si drtivá většina diváků v souvislosti s válečným žánrem posledních let pořád ještě neuvědomila.(5.9.2005)

  • Dan9K
    ***

    Na můj souhlas s Civalem v dané věci 100% nestačí. Avšak musím připustit, že Druhá světová je mi natolik blízká, tatíček Áda je tak majestátní a Ulrich Matthes, jež ztvárnil Goebbelse, ještě o tolik hrůznějsí než byl Goebbels ve skutečnosti, že jsem snímek i přes pomalé tempo hltal. A ještě něco musím říct. Už mi přijde skoro trapná typická barva 2. světové války v nových filmech - jakási vybledlá barevnost. Je to snad úplně všude a už mi to trochu leze krkem.(30.7.2006)

  • Anthony
    ***

    Dal bych nejraději tři a půl hvězdy. Film je samozřejmě velice působivý, což už je dáno tématem. Jako člověk, který se o dějiny (hlavně 20.století) hodně zajímá, uznávám hodnotu filmu z hlediska poznání historie. Coby historické svědectví o konci jednoho zločince a lidí (národa) kolem něj, které stáhl sebou je to velice zajímavé a hodnotné dílo. Budu-li ovšem toto dílo posuzovat z čistě filmového hlediska pak mé hodnocení není bez výhrad. Má hlavní výtka by se týkala délky. Pro představu jak to v bunkru vypadalo, jaký byl Hitler šílenec, co znamenal konec války pro Němce stačilo pár ukázkových scén. To natahování, spousta rozhovorů různých lidí z Hitlerova okolí mi přišlo dost zdlouhavé - hlavně tedy první polovina. Jinak Hitler byl vykreslen Bruno Ganzem výtečně. Pár scén je skutečně mrazivých (především chladnokrevné zabíjení Goebelsových dětí). Zajímavé byly výlety do dění na povrchu (nejvíce zaujal hlavně příběh mladého chlapce). Navíc já prostě s většinou těch lidí vůbec nesoucítil. Prostě jsem jen chladně sledoval bandu vrahů jak čekají na svůj konec a bylo mi jedno, jestli si prostřelí hlavu nebo je pozabíjí Rusové. Soucit jistě ani nebyl zamýšlen, ale pro mě se pak představení stalo jen nezúčastněným pozorováním dění, nebyl jsem nijak emocionálně zainteresován.(27.4.2005)

  • Brouk
    *****

    Dilema, kdo je lepší mě uvádí v rozpolcenost.. Ale kdo je lepší? 5* Robert Carlyle v Hitller: vzestup zla či 5* Bruno Ganz? Co by bylo kdyby na Hitler:vzestup zla bylo tolik prostředků jako na Der Untergang? Kdo je věrohodnější? Fyzicky? Duševně? Mimikou? Fyzicky a mimikou je asi Ganz trochu blíže originálu..., ale lze to tak dát do rovnice? Který film lépe vystihuje atmosféru? Oba filmy jsou výtečně a hlavně nezapomenutelné, to je podstatné !!!! ... Proto nezapomeňme, až zas nějakej magor bude chtít za skryté podpory manipulovat s lidskými mozky ... Tyhle dva filmy by se měly promítat po sobě... tak jak to začíná... a jak to končí....(2.5.2005)

  • - V jedné scéně se Hitler dívá na obraz. Je to obraz Fridricha II. (Redswif)

  • - V průběhu války byla většina kyanidových kapslí vyráběna v koncentračních táborech, a existovala proto velká pravděpodobnost, že budou sabotované. Z tohoto důvodu mnoho Němců při sebevraždě kyanidem pro jistotu volilo ještě průstřel hlavy. Ze stejného důvodu se Hitler ujištoval při otravě oblíbeného psa. (Redswif)

  • - Po Hitlerově smrti je ve filmu hlášeno rozhlasem ulicemi Berlína, že Vůdce spáchal sebevraždu. Ve skutečnosti však bylo vyhlášeno, že Hitler, do posledního dechu bojujíc proti bolševismu, padl za Německo, což druhý den takto interpretoval i protektorátní tisk. Šlo o jednu z posledních lží nacistické propagandy. (#47)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace