Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Císařovna Sissi je módní ikonou a ztělesněním mladistvé krásy. Píše se rok 1877 a blíží se její 40. narozeniny, spoutaná svým postavením i nevybíravou kritikou okolí, však nemá velké důvody k oslavám. Chce si zachovat mladistvý vzhled, a tak uzavírá své tělo do stále pevnějšího korzetu. Jaký by ale mohla žít život, kdyby se oprostila od konvencí a pedantského drobnohledu vídeňského dvora? Režisérka Marie Kreutzer přichází nadčasovým příběhem o odvážně ženě a její nehynoucí touze po svobodě, kterému vévodí Vicky Krieps jako rebelující panovnice, jež se rozhodla vzít osud do vlastních rukou. (Aerofilms)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (48)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ony všechny ty variace na žánrové zařazení mezi historická/životopisná dramata v různých popiscích k tomuto snímku jsou velmi zcestná. Korzet si jednak vykládá reálný příběh Alžběty Bavorské ve velmi svébytném, spíše fikčním podání, a pak je taky potom vším, jenom ne nudným a konvenčním kostýmním dramatem. Citlivě vyprávěný příběh dává nakouknout pod závoj přetvářky až do nitra lačnícího po seberealizaci a emancipaci, což skvěle podtrhuje v Cannes oceněná Vicky Krieps svým hereckým výkonem. Zajímavé jsou pak režijní vychytávky, které skrz různé kulisy a zvolený soundtrack úmyslně divákovi nabourávají hranice mezi historickým obdobím, kdy se děj filmu odehrává, a relevantní současností. [KVIFF 2022] ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní drama, které má reálné základy, pracuje s nimi ale po svém a pro diváka mnohdy nekompromisně. Marie Kreutzer nikam nespěchá a v extrémně pomalém tempu zobrazuje jednotlivé výjevy a epizody ze života Sissi, z níž dělá dost silnou a svéhlavou ženu, která bojuje s přibývajícím věkem i s císařskou konvencí a je svázána metaforicky i doslova korzetem, který ji dost dusí. Moderní prvky, které se na císařském dvoře záměrně objevují (muž s náušnicí, tetování, moderní mop, zvonek na dveřích), nijak neruší, ale působí přece jen hodně bizarně a jejich význam není úplně vysvětlen a asi ani využit. Některé scény jsou dost zajímavé a vizuálně výborné a celková výprava a kulisy jsou sice komornější, ale účel bez problémů splní a chybějící opulentnost donutí k soustředění na děj, což ale neznamená, že dobová atmosféra není skvělá. Vše ještě umocňuje vynikající soundtrack, který je také příjemně moderní. Jindy to ale celé působí zbytečně zdlouhavě a některé momenty nejsou zcela opodstatněné a tak trochu samoúčelné. A právě v těchto slabších chvílích drží snímek nad průměrem výtečná Vicky Krieps, která zvládá mluvit asi čtyřmi jazyky, je zcela přirozená a navíc z ní vyzařuje silné charisma a Sissy je díky ní svébytná postava, která se do svého století vůbec nehodí. Corsage rozhodně není ztrátou času, jen je potřeba počítat s tím, že jde o silně nedivácký počin, jehož pomalé tempo je někdy k nesnesení a s postavou císařovny Sissi pracuje hodně osobitě. 60 % ()

Reklama

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Rebelie v mezích slušnosti, ze které nevyplyne nic nad rámec předvídatelně jednoduchého poselství. Korzet je tedy opravdu jen solidním kostýmním dramatem, díky němuž se lze spravedlivě pohoršit nad tím, co jsme chápali i před jeho zhlédnutím. Více zde. ()

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Ano, i císařovna masturbuje. Alespoň v novém filmu rakouské režisérky a scénáristky Marie Kreutzer. Ta se na ploše dvou hodin snaží svéráznou cestou dekonstruovat kult, který se vytvořil okolo Alžběty Bavorské, známější pod přezdívkou Sisi. Choť Františka Josefa I. se už za svého života stala abnormálně obletovanou celebritou, jejíž hmotnost, účes i způsoby nedali spát dvořanům ani novinářům. Její ikonický status je navíc dodnes přiživován reprízami pohádkově romantické trilogie z 50. let, v níž hlavní roli ztělesnila Romy Schneider. Historický kontext je tentokrát přítomen jen v náznacích (Sarajevo), fakta překryla umělecká licence, dobové kostýmy doplnil moderní soundtrack (Camille, Soap&Skin). Spíše než věrnou rekonstrukcí dějin je snímek odvážným pokusem zachytit esenci osobnosti, která i po letech zůstává tak trochu záhadou. Nic proti úletům a la "staří známí jak je neznáte", ale tohle bylo hrozně na efekt. Škoda. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých filmov, ktoré by mali mať na začiatku upozornenie: "Pozor, ideme si históriu vymýšľať. Skoro nič z toho, čo zobrazíme, sa nikdy nestalo." Pretože je tomu naozaj tak a keď chceli ukázať portrét ženy krehkej, zraniteľnej a vlastne ani nie úplne v poriadku, tak si nemuseli vyberať historickú postavu a vymýšľať si okolo nej bludy. Ale zas, ako potom nalákaš divákov. No ani to sa nepodarilo, film kasovo prepadol, dlhy cca 5 miliónov, ale nie kvôli svojim historickým anachronizmom, ale kvôli pánovi cisárovi stvárnenom Florianom Teichtmeisterom, o ktorom sa ukázalo, že je pomerne progresívne ladený - 13 či 14 rokov zbieral detskú pornografiu, samozrejme ide len o zberateľskú vášeň, tak dostal podmienku. Nuž ale stále sa to berie ako zlá publicita a zatiaľ sa to ešte odsudzuje, našťastie. Čo sa ale nanešťastie neodsudzuje je zbytočné sexualizovanie postáv, keď tu naša drahá Sissi honí vtáka fúzačovi, potom pred ním onanuje, no a keď si človek spomenie, že ona vlastne masturbovala aj na začiatku iného germánskeho počinu seriálovej formy, tak človek neznalý veci naozaj príjme tú nepochybnú pravdu a to že cisárovná bola chronická masturbátorka. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (21)

  • Niekoľko scén zámerne obsahuje anachronické predmety, ako sú značky núdzových východov, motorizovaný traktor, plastový mop a vedro, kanvica na kávu v štýle francúzskej tlače alebo anachronická hudba. Elisabethino (Vicky Krieps) tetovanie kotvy sa môže zdať anachronické, ale v skutočnosti je historicky presné. (Arsenal83)
  • 18. júna 2022 vznikla okolo filmu kontroverzia, ktorú spustila na svojom Instagrame rakúska režisérka Katharina Mückstein, ktorá tvrdila, že vo filme je jednou z ústredných postáv nejaký mužský predátor, pričom menovať ho z právnych dôvodov nechcela. 2. júla sa režisérka Marie Kreutzer vyjadrila, že tieto klebety počula, ale bez dôkazov a oficiálneho obvinenia by nikdy nikoho neprepustila. 9. januára 2023 sa hlavnej herečky a výkonnej producentky Vicky Krieps spýtali na tohto tajomného muža a odpovedala: "Takže feministický film natočený dvoma ženami by mal byť vyradený z dôvodu nesprávneho správania mužského kolegu. Komu by to nakoniec ublížilo?" 13. januára 2023 bolo oznámené, že herec Florian Teichtmeister, ktorý stvárnil rakúskeho cisára Františka Jozefa I., bol obvinený z prechovávania detskej pornografie, k čomu sa priznal a neskôr dostal dva roky podmienečne. Reťazec kín Cineplexx reagoval odstránením filmu zo svojich kín v Rakúsku. (Arsenal83)
  • Film sa stal aj kvôli kontroverziám okolo herca Teichtmeistera pokladničným prepadákom a celosvetovo zarobil 3,1 milióna USD pri rozpočte 8,1 milióna USD. (Arsenal83)

Reklama

Reklama