Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

choze 

všechny recenze uživatele

Po dobře uzavřené trilogii jsme dostali ještě lepší uzavření. Přídavek, který sice vzkřísil z mrtvých hrdinku i její nemesis a učinil jejich souboj ještě intimnějším než minule, když propletl jejich DNA (svým způsobem vrchol této body horror série), ale nevytýčil žádný nový směr, kam by se série měla ubírat, jen nám dopřál druhé finále (dramaticky srovnatelné s prvním, možná i silnější) a dovedl sérii na Zemi, což se plánovalo už pro trojku. Novým směrem se vydal až o mnoho let později Ridley Scott s Prometheem, když po třech pokračováních jeho původního filmu KONEČNĚ obrátil pozornost k původu Vetřelců. A tak tu máme jen velmi nápaditou, nahláškovanou a pěkně natočenou další vetřelcovskou štaci, jež oživila uzavřenou sérii jen proto, aby ji zanechala ve slepé uličce. Whedon ani Jeunet se každopádně nemají za co stydět a Weaver si zjevně užila zatím nejvíc bad-ass Ripleyovou, která se celým filmem prohláškuje. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Tenhle Vetřelec už tahá sérii do braku, ale nelze mu upřít zábavné momenty a množství nechutných scén. Naopak atmosféra je o ničem a je to celé takové neucelené a přeplácané, nemluvě o vtažení do děje, protože ten je sám o sobě bídný. Navíc Sigourney Weaver schytala dost divnou roli a už není schopná svést na sebe pozornost tak fenomenálně jako dříve. Ale stejně, žádná katastrofa. ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Nemyslím, že je to až tak špatný díl. Je sice nejhorší ze všech dílů, ale to nic neznamená. Když řeknete, že je nejškaredější tenhle pětikarátový diamant ve srovnání s těmito deseti dalšími stokarátovými, budete mít pravděpodobně pravdu. Nejvíc mi vadilo špatné prokreslení postav, kdy většinou o nich skoro nic nevíme a ani se nedozvíme. Jak tu někdo říkal něco o skvělém prokreslení mariňáků ze dvojky, tak s tím nesouhlasím. Dobře vyvedení tam byli hlavně Hicks, Hudson, Vasquezová a jejich šéf Borman. Ostatní se tam buď jen velmi lehce mihli a nebo o nich ani nebyla zmínka. Přerod Rip v drsnou a cool bojovnici mi taky zrovna nesedí, ale smrt Dana Hedayi, jak si z hlavy vytáhne kus mozku, je naprosto hloupá a jen pro efekt. Nebo třeba odkaz na jedničku jméno počítače stanice je Otec. Ale největším problémem je podle mě, že se tu pokusili skloubit dohromady klasickou vybíječku z jedničky s klasickou honičkou ze dvojky a bohužel do toho nepřikloubili dostatek prostoru pro herce, jako ve trojce. Kdyby extended edition měla, jako u předchozích dílů 145 minut a tu půlhodinu navíc dali na rozvinutí postav lidí, myslím, že by z toho byl mnohem lepší film. A doufám, že další díl už konečně převede děj na zemi, jak se o to už od prvního dílu Společnost snaží. A ještě jedna taková drobnost. Lidičky, copak už jste zapomněli, že je to čtvrtý díl? A kolik čtvrtých dílů ve filmové historii bylo stejně kvalitních, jako tento? Buď mi vynechává paměť, nebo takovej (kromě Hvězdných válek epizoda 4) není. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Po čtvrté: a ještě k tomu v naprosto netradičním stylu. A proč ne, když se režisérského povelu „action!“ ujal právě Jean-Pierre Jeunet, který se nebál patřičně odvázat… a pojal vetřelčí sérii s francouzským šarmem i nadhledem, a připravil tak fanouškům nejedno překvapení. (-----) Co mě pokaždé dostane: hláškující Ron Perlman, útěk vetřelců, pod vodou, Ellen Ripley 1 – 7(nedostaly šanci), Ellen Ripley 8(v pozici matky zabodovala)…. prostě všichni do jednoho jsou k nakousnutí (i se sladkou Winonkou). A mým favoritem se stává: ..... Čumáček ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si včera (25. 4. 2009) znovu hodil DVD do přehrávače, očekávaje že tato repríza upevní mé čtyřhvězdičkové hodnocení či jej dokonce zvýší na pětihvězdu, ale dopadlo to přesně opačně a musel jsem jít s hodnocením níž. Absolutně mi nevadí zápletka se vzkříšením Riplyové (ne tak už z prstu vycucaný příběh o ataku vetřelců na vojenskou vesmírnou loď) ani člověko-vetřelčí mutant (vůbec není k smíchu). To co mi na čtvrtém pokračování Vetřelce vadí, je scénář, respektive způsob jakým je v něm popoháněn děj a jak se k divákovi dostávají zásadní informace. Je v tom pramálo plynulosti, zato hodně vykonstruovanosti - scénárista nedovede hladce protáhnout postavy celým filmem a rozvíjet jejich charaktery a tak to vypadá, jako by je na konci každé scény někdo vyresetoval. Většinu podstatných informací se dozvídáme natvrdo v dialozích, které jsou většinou pojaté jako hádky a dochází k nim očividně opravdu jen proto, aby se divák z emotivních výstupu nějaké postavy dozvěděl, proč se děje to a to, neboť mimo tyto popisné pasáže jsou v nich slyšet jen nepodstatné nadávky...A propos, proč by se měl scénárista snažit dialog nějak smysluplně stavět a pointovat, jestliže je tu vždy možnost - když už se neví kudy kam - aby někdo zařval "Držte huby!"... Jeunetův vizuální cit film zachraňuje jen velmi nesměle, design vesmírných lodí i různých příšerek je sice fajn, ale jedá se jen o slabý odvar domácích filmů nadaného Francouze. Nakonec se tedy přikláním k hlasům, co Vzkříšení označují za nejslabší článek série. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Režisér Jean-Pierre Jeunet trval na tom, aby mal "Newborn" genitálie skombinované z oboch ľudských pohlaví. Avšak pod tlakom štúdia svoj názor zmenil a genitálie boli postprodukciou digitálne odstránené. (hradecek)
  • Posádka vesmírných pirátů, operujících na hraně zákona nebo zcela mimo něj, se později objevila coby hlavní motiv seriálu Firefly (od r. 2002), který vytvořil právě scenárista tohoto filmu Joss Whedon. (MCZ)

Reklama

Reklama