Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

castor 

všechny recenze uživatele

Snaha vetřelce namnožit a udělat z nich svou zbraň trvá. A snaha oživit Ripleyovou taky. Zvlášť když onu vetřelčí královnu nosí ve svých útrobách. Astronautka Ellen je zpět, sic jiná, než ji známe, každopádně nejslavnější vesmírná hororová sága pokračuje. V hlavní roli: hodně krve a lepkavého slizu. A výborná scéna pod vodou. Brzy je tu jen malá skupinka přeživších, která se pomalu zužuje. A místy velmi efektně. Celkovému dojmu hodně pomáhá výprava, chodby kosmické lodi jsou skvěle aranžované, kamera Dariuse Khondji je příjemně temná, avšak přehledná a Jeunet na režijní stoličce dokázal, proč se všichni klaní před jeho vizuálním stylem i smyslem pro (černý až absurdní) humor. Kdyby první dva díly dvou výborných tvůrců nenasadily laťku tak zatraceně vysoko, o těch čtyřech hvězdách bych uvažoval snáz. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejexotičtější slizké dobrodružství z celé série. Ani zdaleka tak tajemné jako jednička, militantní jako dvojka, či depresivní jako trojka. Čtvrtý Alien je něco mezi komedií (výtečné hlášky), hororem (spousta slizu všude kam se podíváš, neúspěšné pokusy s klony) a klasickým scifi, plným hitech zařízení a robotů. Jeunetova ruka je zde krásně vidět především v pohybu kamery a komponování některých scén. Technicky samozřejmě vrchol a scény pod vodou jsou ultimátní. Překvapivě i Sigourney má stále charizma. ()

Reklama

Marius 

všechny recenze uživatele

Už len nápad s vyklonovaním votrelca je pritiahnutý za vlasy. Jediné čo je na tomto filme dobré je temná atmosféra prvej polovice (Jeunet sa nezaprie) a androidka Winona. Za úplnú korunu a hlavný dôvod nízkeho hodnotenia považujem mix votrelec - človek. Ak chcel scenárista týmto šokovať, vôbec sa mu to nepodarilo. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Země… taková díra!“ Upřímně, raději bych byl na ní, než na vesmírném korábu se dvanácti naštvanými vetřelci. To má pak i taková Ellen Ripleyová plné ruce práce. Zde přitom vystupuje skoro jako ikonická postava, které stačí pronést jedno dvě slova, aby divák uznale pokývl hlavou. A jaká je zatím poslední epizoda Vetřelce? Mno, ono to hodně záleží na vašich očekáváních. Mi například nedělalo problém akceptovat jej jako svižnou vesmírnou „požíračku“ s minimem opravdu strašidelných scén a inovací vůbec. Ale pokud jste velkými fanoušky alespoň prvních dvou dílů a s pohledem na jméno „delikátního“ francouzského režiséra Jean-Pierre Jeuneta vám ukápla chtivá slina, nejspíš vás zklame, že ke koukání není v podstatě nic víc než věčně uslintaní alieni a sexy Winona (nesnažte si to dávat do souvislosti :). Také jsem čekal větší „úchylnost“, bohužel, krapet odvázanější je pouze likvidace posledního mimozemského bastarda. Narozdíl od Fincherova Vetřelce nepůsobí tenhle tolik chaoticky a brzy po začátku vám bude jasné, kam a jakým způsobem směřuje. Minimálně podvodní akční scéna (jakkoliv za vlasy přitažená) byla bravurně zrežírována. Takže na Hollywood ucházející, na Vetřelce lehký podprůměr. Jelikož mám Hollywood radši než Vetřelce, volím sympatických 70% Zajímavé komentáře: tron, MIMIC, Tayen, PALINO ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Jeunet dokázal s Whedonovým scénářem v zádech nemožné. Slábnoucí sérii poslal zpátky na vrchol, rozvířil dech beroucí studnici nápadů a předcházející Fincherovu vizi si dal bez problémů k svačině. Každá zlomová scéna je ukázkou prvotřídního napětí a ať už sleduji dokonale dopointovaný útěk pod vodou nebo uchvacující panoptikum starších pokusů, můžu se jen spokojeně usmívat nad tím, jak úžasně odvázané celé Vzkříšení je. Když je pak z Ripleyové úžasná bytost s nevídaným charizmatem a kruh se v samém závěru uzavře, přemýšlím dokonce, jestli tenhle troufalý pokus není nejlepším dílem ságy. Scottova jednička nakonec vyhrává o prsa, ale protože je tady druhá polovina filmu tím nejlepším, co jsem kdy ve filmovém Alienversu viděl, není o nejvyšším hodnocení třeba pochybovat. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Na přání režiséra Jeana-Pierra Jeuneta byla vetřelčí vejce pulsující, protože se mu při sledování předchozích filmů zdála moc statická. (cariada)
  • Scéna, ve které Ripleyová hodí za hlavu míč a trefí se do basketbalového koše, nebyla triková. Sigourney Weaver se skutečně trefila. Ron Perlman (Johner) z toho byl tak překvapený, že vypadl z role a střih musel přijít dříve, než bylo plánováno. (Dadel)
  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 3.):
    - Krátce poté, co kříženec zabije královnu, vybuchne z mrtvoly dr. Gedimana chestburster.
    - Ripley 8 sdílí psychické spojení také s křížencem a téměř se rozhodne s ním zůstat, než vzpomínky na její dceru (a Newt) způsobí, že se jednou provždy zbaví svých xenomorfních impulzů a uteče.
    - Když prchá, nervózně hučí "You Are My Lucky Star" - tutéž píseň, kterou si postava mumlala v závěru prvního filmu.
    - Dvě třetiny Země jsou uzavřeny do obří obíhající vesmírné stanice, tvořící částečný plášť kolem planety.
    - O samotné Zemi se říká, že je z velké části neobývaná.
    - Místo do Afriky narazí Auriga do australského vnitrozemí. Jakmile jsou přeživší na palubě Betty, Distephano zvažuje trvalé připojení k posádce lodi.
    - Kříženec jí Distephanův mozek (jako Gedimanův) místo toho, aby mu roztrhl hlavu, jako ve filmu. Poté se podívá na Call a usměje se.
    - Těsně předtím, než je kříženec zabit, se jeho měkký lidský jazyk při pohledu na Ripley 8 promění v xenomorfní vnitřní čelist.
    - Stejně jako v případě mentálního propojení s královnou, i při vysávání křížence do vesmíru Ripley 8 křičí bolestí spolu s ním, dokonce začne i krvácet z uší.
    - Román končí stejně jako kinoverze filmu (tedy nikoli jako jeho rozšířená edice), s Betty stále na oběžné dráze nad Zemí a s Ripley 8 a Call shlížejícími na povrch planety z okna. (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama