Režie:
Hugh HudsonKamera:
John AlcottHudba:
John ScottHrají:
Christopher Lambert, Ian Holm, James Fox, Ralph Richardson, Andie MacDowell, Cheryl Campbell, Ian Charleson, Nigel Davenport, Nicholas Farrell (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladý anglický lord se svou ženou se po tragickém ztroskotání lodi zachrání na neobydleném pobřeží Afriky. Postaví si nouzové přístřeší a čekají na příležitost k záchraně. Krátce poté, co se jim narodí syn, však oba zahynou. Osiřelé dítě objeví opice a jedna ze samic, která právě přišla o své mládě, se chlapce ujme a vychová ho jako opici. Zpočátku odstrkované "holé mládě" se však jako dospělé stane vůdcem opičí smečky. A právě v této funkci se jednoho dne setká s člověkem, belgickým kapitánem D'Arnotem, který je v Africe na vědecké expedici, a kterého Tarzan zachrání před nepřátelskými domorodci. Překvapený kapitán ho naučí mluvit a když podle důkazů a dokladů, které najde v opuštěné chatrči pochopí, že jeho tajemný zachránce je ve skutečnosti anglickým aristokratem a dědicem značného rodinného jmění, přesvědčí ho, aby s ním odjel do Anglie. Tarzan je představen anglické smetánce jako John Clayton a na svém panství se setká nejen se svým strýcem, ale také s jeho americkou schovankou Jane, do které se zamiluje. Přestože také ona jeho city opětuje, necítí se muž v prostředí svázaném přísnými pravidly, společenskými zvyky a upjatou morálkou dobře. Zlomem se stane setkání se zajatým opičákem, který byl členem jeho tlupy. John Clayton se opět stává Tarzanem, který touží po jediném. Volnosti a návratu do hlubin africké džungle. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (227)
Lambert je perfektní, část v džugli super, ale na mě se ten Tarzan zcivilizoval až moc rychle. Rovněž část v civilizaci je dost nejasná v tom, o co vlastně jde, jestli o lásku nebo dědictví, touhu k návratu do přírody nebo o boj s civilizací. Tohle všechno tam totiž je, ale nic není vypíchlé. Všechny motivy jsou stejně matné a jakoby nedodělané. Pořád je to ale asi nejlepší Tarzan. ()
Tento film mi začíná ubližovat. Jeho síla a odkaz je rok od roku intenzívnější a mě jako příslušníka lidského bahna nepřestává fascinovat, udivovat a zahambovat tím víc, čím víc se vzdalujeme matičce přírodě. Nejsem žádná jezinka, ani poustevník, ale kým se stal ve jménu evoluce člověk, přestávám rozumově chápat a respektovat. Bez ohledu na poněkud naivně vyznívající příběh, nikdy mě nenechá chladným vztah člověka se zvířaty v divokých podmínkách přežití, který je pevnější než jeho vlastní původ a společnost, dnes bych se spíš divila, kdyby tomu bylo jinak. Kromě překrásné Andie mě pokaždé očarují pronikavé oči démonického Christophera a u scény jeho laškovního výstupu z kočáru během uvítací ceremonie s roztomilým dědečkem, pokaždé spontánně upadám do mdlob a pocitu opojné blaženosti. ()
Nejlepsi film o Tarzanovi a zaroven jeho nejlepsi predstavitel Lambert a aby toho nebylo malo, tak jeden z nejlepsich Lambertovo filmu. K casti v dzungli neni co dodat, ta je paradni, zajimava, napinava a navic opice vypadaj fakt spickove. Cast v civilizaci jsem nikdy nemusel v zadnym tarzanovskym filmu, ale tady je to hozeny do lehky depky a kouka se na to dobre. Navic je celej film sympaticky drsnej a relistickej, takze ve spojeni s paradni rezii a skvelejma hercema to da slabsich 5*. ()
Určite kvitujem zámer nakrútiť Tarzana ako dva filmy v jednom, kde tá prvá časť má úplne odlišnú atmosféru než tá druhá, pravdou však je, že to najlepšie dostaneme práve v tej časti číslo 1. Pobyt v civilizácii je tak nejako mechanicky nakrútený, stále ide ale o solídne remeslo. Ide o seriózne dielo, žiaden popcorn, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať, ten sme dostali v podobe toho Tarzana posledného a v legendárnom animáku, ale tieto filmy som nevidel. A po Hudsonovom Tarzanovi ani neviem, čo by mi mohli k látke povedať viac. Lambert je super atlét, MacDowell krásna, Fox slizký, ale inak si film kradne pre seba Ian Holm. ()
Tohle je pro mě televizní klasika, která je mnohem zajímavější ve své první části, když se odehrává v džungli. Kromě toho, že jsou zde skvělé masky Ricka Bakera, funguje to i po dějové stránce. Pak přijde zlom, je to nuda, ale na konci vás čeká naděje, že to vlastně všechno dobře dopadne. Člověk patří tam, kam patřit chce. Jednoduché, ale silné poselství. ()
Galerie (51)
Photo © Warner Bros. Pictures
Reklama