poster

Dracula

  • Česko

    Drákula

  • USA

    Dracula

  • USA

    Bram Stoker's Dracula

  • Slovensko

    Dracula

Horor / Romantický / Drama / Thriller

USA, 1992, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.a.t.t.
    **

    Upírska tematika je pre filmárov mimoriadne atraktívna, o to viac však mrzí ako málo skutočne kvalitných filmov išpirovaných ňou vzniklo. A Coppolov Dracula nie je výnimkou. Sugestívne obrazy síce spĺňajú svoj účel ale mimoriadne zmätený príbeh by nemohlo zamaskovať ani dva krát viac hereckých hviezd a že ich tú hrá dosť. Sofistikovane pôsobiacie ale nezáživné a rozhodne neodporúčam vidieť v českom dabigu. Ten totiž v tomto prípade dáva nový význam pojmu hrôzostrašnosť a do istej miery sa mohol podpísať aj na mojom diváckom zážitku.(25.2.2007)

  • Tyler
    *****

    Stokerův román se dočkal již nepočítaně adaptací a variací. A kvůli téhle se v hrobě určitě neobrací. Úžasná výtvarná stylizace, výborná hudba a dechberoucí výkon Garyho Oldmana, který Draculu nehraje, on jím prostě je. K tomu si připočtěte nezapomenutelnou kreaci Anthonyho Hopkinse na téma Van Helsing a půvabnou Winonu Ryder a vyjde vám z toho vyjimečný zážitek.(27.1.2003)

  • Madison
    *****

    Najromantickejší horor, aký poznám - ak nie jediný. A práve to, že Dracula je tak kontrastná postava, zmietaná v dvoch najsilnejších živloch, v láske a nenávisti, ho v mojich očiach vyzdvihuje nad povrchné krvilačné hlúposti, pretože má napriek svojej búrlivej povahe a zlobe relevantné pohnútky, zámery a príčiny svojho konania. Môže nájsť človek, ktorý zavrhol Boha a pohrúžil sa do večnej tmy, odraz svojej jedinej lásky? Coppola natočil Draculu tak, ako som ho presne chcela mať. Surrealistický a snový, obohatený o skvostnú výpravu a scenár, ktorý ma najmä v úchvatných dialógových scénach medzi Minou a Draculom vynáša do filmového neba. Gary Oldman je najúžasnejší Dracula, akého si viem predstaviť - démonický, chladný a neprístupný, no tiež krehký a zraniteľný, utopený v slzách po stáročia trvajúcej bolesti. Monumentálna hudba, skvelé herecké výkony, magická výprava a nezabudnuteľný scenár v podobe konkrétnych emocionálnych scén - aspekty, ktoré sa postarali priam o transcendentný filmový zážitok. Jeden z mojich najmilovanejších hororov.(25.7.2011)

  • Morien
    ****

    (1001) Ve třinácti letech jsem ovlivněna Agathou Christie a její detektivkou Pět malých prasátek (ano, čtete správně) začala psát svou vlastní upíří ságu, jejímž obsahem v podstatě bylo, že dívka upírka ani za boha nemůže přesvědčit svého staršího milence, aby se stal rovněž upírem a sdílel s ní jejich nesmrtelnou lásku navždy. Ve svém pubertálním věku jsem ale nebyla schopna vymyslet uspokojivý závěr a příběh tak zůstal nedokončen. Několik let nato jsem si přečetla Drákulu a uvědomila si dvě věci: za á život bez konce postrádá význam (a nesmrtelnost se tím stává tužbou zbabělců/slabých) a za bé že opravdová (osudová) láska (ať už jako idea nebo skutečná a existující) není možná bez věrnosti. Francis Ford ve své adaptaci pochopil jenom za á (ale díky bohu aspoň za to, protože dnes se svět zaplavuje upírskými příběhy, kterým právě to uvědomění, které jsem hledala v třinácti, dodnes uniká) . Osudovou lásku si vzal jako hnací motor příběhu, ale věrnost se mu vytratila, maximálně ji ústy Van Helsinga cynicky komentuje. Vznikl mu tím film o tom, že muži nerozumí ani lásce, ani ženám. A jestli ženy něčemu rozumí, tak to se nedozvíme, protože žijí ve světě opanovaném muži. Závěr, kdy Keanu nechá Winonu odejít, ovšem naznačuje, že by něčemu rozumět mohly. Alespoň se toho chápe s humorem a jeho zobrazení souboje racio versus neracio je příjemně vtipné. Samozřejmě mě velmi dojal Gary a všechny jeho podoby (zejména zelená mlha a netopýří monstrum). Nejraději mám asi celou tu epizodu s bojem o duši slečny Lucy. Sbližování Míny s hrabětem má své momenty (hladí spolu divokého vlka, ach), ale nemůžu se prostě zbavit dojmu, že protože ona zrazuje Jonathána a on se peleší s kdekterou, tak je v mých očích ta láska ponížená a neplatná. Líbily se mi zvířecí zvuky vycházející z hrdel sličných dívek, jak říká sám hrabě, od šelem se máme ještě mnoho co učit. Ale pořád jsem byla víc ohromena očima, než srdcem.(11.11.2014)

  • Shakers
    ****

    Coppolová Dracula doslova dýcha luxusným gotickým prostredím a to páni, sa len tak nevidí. Film dýcha nie len Draculom a perfektnou výpravou, či kostýmami, ale aj brilantným hereckým obsadením spolu s Kilarovými notami, ktoré skvelo podfarbujú vzťahy a lásku. Coppola ma doslova otrávil tou atmosférou a Winona odzbrojila svojou krásou. 80% - 4*(15.5.2014)

  • - Když jdou zabít Lucy do její hrobky, otevřou víko hrobky a pod ním je prosklená rakev. Ta rakev má víko, ovšem za pár vteřin, kdy Lucy pozpátku do rakve vleze, víko tam již není. (Pavlínka9)

  • - Na zpracování scén, kdy za přítomnosti upírů přestávají fungovat fyzikální zákony, najal Copolla jako odpůrce počítačových triků standardní tým trikařů. Ti však prohlásili, že požadované efekty se svým vybavením nezvládnou vytvořit, a tak byli nahrazeni režisérovým synem Romanem Coppolou, který naprostou většinu triků realizoval v duchu "staré trikařské školy" pomocí zadní projekce, dvojníků apod. (kenny.h)

  • - Coppola chtěl film pojmenovat pouze "D" aby jej odlišil od předchozích verzí, ale nakonec se ho rozhodl, na radu Winony Ryder, pojmenovat Bram Stoker's Dracula. (fannah)