Režie:
Michael BayKamera:
Mauro FioreHudba:
Steve JablonskyHrají:
Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan, Ethan Phillips, Brian Stepanek, Siobhan Flynn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 313)
Akýkoľvek náznak rozvinutia emócií a zaujímavého potenciálu, ktorý príbeh tohto filmu v sebe ukrýval ako aj s možnými presahmi, je spoľahlivo ubitý Bayovým režijným ne-vedením. Kopiace sa logické chyby (ktoré pri filme, vydávajúceho sa hlavne v svojej prvej polovici za seriózne sci-fi sú skrátka podstatné) robia z filmu u mňa jedno z "najblbších" filmových predstavení roka. Celok tak nezachráni ani pre režisérov štýl typická, obrazovo príťažlivá paleta farebnej štylizácie a prepracovaný mix zvuku. Navyše neustálym recyklovaním seba samého v kombinácii s novinkou v podobe "handy-cam" do prázdna vyšumievajú aj Bayove typické trademarky a v zobrazovaní akcie jeho epileptickosť v montáži už naozaj prekročila únosnú mieru. Bay očividne stráca prehľad o tom, v čom spočíva jeho sila a čaro pre jeho fanúšikov - v dobe, kedy aj vďaka systému tzv. "spider-cam" je možná plná kontinuita aj v tom na pohyb najzložitejšom zábere, v ktorom by práve Bayov vizuálny štýl o to viac vynikol, on samotný komponuje obrazy v pravom opaku - akciu fázuje do čo najväčšieho počtu doslova stotinových záberov, ktoré už z princípu nedokážu vygenerovať akékoľvek atraktívne obrazové kompozície. Bay týmto filmom viac ako inokedy dokázal, že je iba klipár, ktorý nedokáže natočiť čo i len trocha inteligentný film (Skala je v jeho prípade naozaj výnimkou, potvrdzujúcou pravidlo). V mojich očiach sa Bay týmto filmom stal režisérom, ktorý sa nielen stratil v svojom vlastnom štýle, ale navyše začal trpieť schizofréniou vychádzajúcou z bezradnosti nad výsledným spracovaním príbehu (seriózna sci-fi prvá polovica versus prehypovaná akčná druhá polovica). ()
| Scenár: Caspian Tredwell-Owen, Alex Kurtzman, Roberto Orci | Hudba: Steve Jablonsky | Produkcia: Michael Bay, Kenny Bates | Distribúcia: DreamWorks, Warner Bros. | Rozpočet: 126 miliónov $ | Tržby: 172,949,164 $ | Moja skazenosť americkými hi-end akčňákmi spôsobuje, že aj také sucharské, od-prvej-minúty-vieme-čo-stane-na-konci záležitosti ma vedia pobaviť, ako je Island. Svojou filtrovou farebnosťou ma dostal aj 60 seconds, akurát tam to malo naopak aj dušu... ()
Jelikož jsem člověk, který si ve většině případů nečte před filmem obsahy, byla jsem začátkem opravdu mile překvapena. Pozvolné tempo, které nás zasvěcuje do děje filmu a vytváří indicie k pochopení, bylo tak skvěle sestaveno, že jsem váhavě skládala mozajku příběhu, který se pak potvrdil. Ten kdo četl obsah, nemohl být tak nadšený jako já! Ale jak je u Baye zvykem, bez akčních scén, by nemohl usnout, tak nastupuje na scénu dokonalá honička na dálnici.. Do téhle doby jsem byla vysoce spokojená.. Škoda jen nedotaženého konce, který mě neuspokojil.. Já nechci vidět jenom happy end, ale i zodpovězení mých zvýdavých otázek.. Jsem asi taky výjimečné Echo :o) ()
Vizuálně dokonalá akční jízda. První, co mě napadá jako výstižný komentář k novému filmu hollywoodského floutka Baye. Ten se pokoušel, dle vlastních slov, dát svým postavám, potažmo filmu, nový rozměr. Nejsem sice kompetentní k tomu posoudit, na kolik se mu to zdařilo, přesto pro mě osobně má tento film několik podstatných pozitiv a negativ. Takže... líbila se mi vizuální stránka věci, například celý komlex pro klony, moderní L.A. roku 2019, auta a vůbec všechny bayovské hračičky. Líbila se mi autohonička s dynamickou kamerou. Líbilo se mi herecké obsazení - ústřední trojice v podání Ewana McGregora, Scarlett Johansson a Seana Beana - je opravdu silná co do kvality hereckého výkonu. Líbil se mi technik Steva Buscemiho, který perlil po celou dobu, co byl na plátně. Líbila se mi i hudba. A teď k negativům : velká škoda je, že tak vynikající námět Bay nedokázal plně využít - dovedete si představit, co by s filmem provedl například Tim Burton (temná atmosféra), David Fincher (napětí) nebo legendární Stanley Kubrick ? Ostrov je nádherné pozlátko, uvnitř však prázdné. A rozčilovat se nad spoustou logických chyb by bylo nošením dříví do lesa. Nicméně, nemohu popřít, že se mi to pozlátko líbilo a že jsem z kina ani neodcházela zklamaná, vlastně spíš mile překvapená, protože podle historek kolujících v zákulisí, jsem čekala hrozný průšvih. A tím Ostrov rozhodně není, vlastně vůbec není lepší nebo horší než ostatní Bayovy filmy. ()
Ostrov je další akční slátaninou Michaela Baye, která je oproti jiným akčním slátaninám Michaela Baye horší tím, že v ní místy prosakuje snaha nebýt jenom další akční slátaninou Michaela Baye. Třeba prvních téměř třicet minut žádnou akční scénu v pravém slova smyslu neobsahuje. Ze začátku je film nicméně zábavný alespoň postupným odhalováním nových dílků jednoduché skládačky (a to i v případě, že víte jakým směrem se bude děj dále ubírat), což už nelze napsat o jeho zbytku, tvořeném nezáživnou akcí. Nevím čím to je, ale akce mě tentokrát vážně nechala zcela chladným. Bay režíruje stále stejně efektně, aniž by vyvíjel patrnou snahu o zakomponování nových, dospělejších elementů, s čímž vyvstává obava, zda-li jeho filmy nezůstanou navždy na úrovni dvanácti až patnáctiletých puberťáků. Co je však ještě smutnější – Bay začal velmi okatě vykrádat sám sebe (Mizerové 1, 2) i jiné (Metropolis, Mechanický pomeranč, THX 1138). Příběh je příliš jednostranný, zcela postrádá pohled z druhé strany, věci se prostě mají tak, jak se mají. Pokud se mě za měsíc někdo zeptá na film Ostrov, mnohem spíš si vzpomenu na poetickou romanci s rybářskými háčky ve vagíně než na unylé akční sci-fi. 65% Zajímavé komentáře: Djkoma, choze, k212, Tommy987, Aiax, Kapybara, ric, Weirdman, Gardenboy, ashton ()
Galerie (128)
Zajímavosti (38)
- Scarlett Johansson (Jordan) trvala na tom, aby v milostné scéně neměla podprsenku, ale režisér Michael Bay na její prosbu odpověděl, že to nepřipadá v úvahu, protože film by měl mít rating PG-13 (mládeži přístupný s varováním, že některý obsah může být nevhodný pro děti pod 13 let). (Leopard105)
- Když Gandu 3 Echo (Brian Stepanek) poškodí výtah, říká, že je v zařízení už 7 let. Výherce v té scéně je Starkvader 2 Delta (Michael Clarke Duncan) a tvrdí, že byl v zařízení pouze půl roku. O něco později najdou nového člověka, který je generace Foxtrot. Později ale Lincolnovi (Ewan McGregor) technik vysvětluje, že když je generace Echo, znamená to, že je naživu 3 roky a generaci Delta jsou čtyři roky. Gandu by tedy měl být generace Alfa a výherce z výtahu by měl být generace G, nový nalezenec pak G či H. (johnnymay)
- Tessa Dicková, bývalá manželka zosnulého spisovateľa Philipa K. Dicka obžalovala tvorcov filmu za údajné plagiátorstvo Dickových viacerých románov. (Greenpeacak)
Reklama