Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

genetique 

všechny recenze uživatele

Poctivá filmarina v mnohom preštieva aj dnešné (bohužiaľ poväčšine už len béčkové) pokusy o katastrofické filmy. Efekty už s pribúdajúcimi rokmi poznamenala doba, ale tým, čo robí tento film klasikou je režisérska zručnosť a dokonalá atmosféra s veľkou porciou napätia. A samozrejme fakt, že hollywoodsky happyend ešte nebol podmienkou každého blockbusteru. 80%. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tak budem zase za kverulanta, ale mne to vôbec nesadlo. Uz od zaciatku mi vsetky postavy pripadali divne. A niezeby ma ich osud nezaujimal. Prave naopak. Ja som im prial smrt. Napriek tomu ze ich hrali kvalitni a v niektorych pripadoch aj moji oblubeni herci. A technicka stranka? Podla mna uz dost zastarala. Pri zaberoch celej lode je prilis ocividne, ze to je model. A pri vsetkych tych eskapadach z interieru som nikdy nemal pocit, ze sa do odohrava na lodi ale v kulisach studia. Akurat kamera sa sem tam pohupuje ako v starom Star Treku, aby navodila dojem kolisania. A cele to splhanie par odvaznych hore na hladinu mi nijak vzrusujuce nepripadalo. Skôr bolo plne nelogickych veci, ktore by ich davno zabili. Vysledok je pre mna sklamanim a dost podobny ako Petersonov remake, ktory mi vynimocne pripada dost verny. Nudil som sa pri nom rovnako. Iba efekty ma kvalitnejsie. 4/10. Kto ma rad sedemdesiatkove katastroficke filmy, tak nech sa radsej riadi komentarom od Wacoslav1, ktory je na tento zaner väcsi odbornik. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Som celkom fanúšik aj novej verzie, ktorú som mimochodom videl oveľa skôr než originál, ten až teraz. Takže potom ani nie je prekvapivé, že ma uhranul aj ten a pochopiteľne podstatne viac ako príliš uhladená Petersenova verzia. Dobrodružstvo Poseidona je prekvapivo temný, až drsný film s hutnou atmosférou, kde vážne neviete, kto umrie a kto nie a podľa sympatií, aké budete pociťovať k postavám, to nebude. Loď skutočne vyzerá už ako vrak, čo na začiatku skonštatuje aj Nielsenov kapitán, všetko je staré, hrdzavé a o to účinnejšie pôsobí na diváka celá výprava. Tento film, snáď až na expozíciu, takmer vôbec nezostarol. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

Katafroficka pecka, ktere vevodi flandacky vykon Heckmana, jakozto spasitele ruznosmesne skupinky pohybujici se vzhuru dolu. Tempo neni nikterak zavratne, ale o to vic mista je pro rozviti jednotlivych charakteru a klaustrofobickeho napeti, ktere umocneno studenou vodou dokaze udelat s divakem svoje. No zkratka pozehnany film v pozehnanych letech 70tych - kam se hrabe Emmerichuv remake. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Psal jsem to už u Petersenova díla a píšu to i teď, největší problém Poseidonu jsou dialogy. Nejlepší scény byly ty kde se nemluvilo, ale jenom křičelo. Ať už jakákoli osoba pronesla nějakou větu znělo to jako, že si z toho herci dělaj prdel. Srovnávat triky s tímto a Wolfgangovo filmem nebudu, protože by to bylo hodně nespravedlivý a herecký výkony byly docela solidní (co se hraní týče). Mám-li říct co mě na filmu zaujalo? No asi scéna kdy ta babka udělala docela solidní šipku do vody a pak taky lezení po vánočním stromečku, to byl opravdu masakr. Suma sumáru na tu dobu dost dobrý triky vyhráli nad úděsným scénářem. Btw rozmluva Genea Hackmana s Bohem byla trapárnost nummer eins! ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Boty a přívěsek, který má na sobě Carol Lynleyová ve filmu, jsou její vlastní. (džanik)
  • Scéna, kdy herci lezou po stromě na plošinu do kuchyně, se točila velmi zajímavým způsobem. Jelikož strom kvůli své výšce neumožňoval, aby po něm herci vyšplhali tak vysoko (a bezpečně), tak byl v některých záběrech připevněn na velkou zvedací plošinu několik metrů od země, a teprve z této plošiny lezli herci na strom - tudíž je ve filmu uměle navozen dojem, že herci vyšplhávají od země ke stropu. Záběry, kde herci lezou od země a vylézají u kuchyně, nejsou v jednom celku a jsou logicky prostříhané. (FIBO)
  • Irwin Allen je též režisérem filmu Skleněné peklo (1974), do kterého byli obsazeni herci a komparzisti právě z tohoto snímku. (fiLLthe3DD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno