poster

Devítky

  • USA

    The Nines

  • Slovensko

    Magické deviatky

Drama / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2007, 99 min

Režie:

John August

Scénář:

John August

Kamera:

Nancy Schreiber

Hudba:

Alex Wurman

Střih:

Douglas Crise

Scénografie:

Christopher Marsteller (set dekoratér)

Kostýmy:

Molly Grundman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Plangi
    ***

    Už to zde zaznělo, ale musím zmínit, že The Nines není typově nepodobný toliko opěvovanému Donniemu Darkovi, neb při sledování člověk tápe a tápe a...pak se vlastně nedozví, že se něco dozví. Nebo naopak? To je celkem fuk. Někoho to úplně pohltí, někoho to slušně mine - můj případ.To co jsem z toho všeho pochopil mi k uspokojení opravdu nestačilo a hlavně mě nijak snímek nepřiměl přemýšlet, což je asi v tomto případě špatně. Moc se mi líbilo přirovnání uživatele Sobis87 snímku k nepřiznané adaptaci hry The Sims, indicií ke ztotožnění se s touto tezí je ve filmu více než dost. Takže za samotný film bych dal *dos estrellas*, třetí připsuji za velice nadstandartní herecké výkony Ryana Reynoldse a boubelky Melissy McCarthy.(15.1.2010)

  • PauloZ
    ****

    Za poslední dobu asi nejzajímavější a nejzamtenější film. Ve filmu je patrná snaha tvůrce vytvořit velice originální a záhadnou atmosféru, která diváka přibije k sedačce od začátku do konce. Musím se přiznat, že na mě to dosti zafungovalo. Film má spoustu neojedinělých záběrů, ze začátku vypadá jako pomatená komedia a končí jako božstvo! Velice kreativní posun v rovině filmu. Kamera je skvělá a "autentické" záběry mě velice překvapily. V podstatě je tenhle film něco mezi mementem, number 23 a klubem rváčů. Jenom s rádoby hlubší tématikou. Nemám vesměs žádné výtky, jenom jsem byl zmatený z první části a konce, dle mého neměla jeho žena (McCarthy) a jeho dcera (Fanning) v posledním záběru nic vědět, pak by to bylo super. Mám z toho zvláštní pocit, ale musím dát 4*.(18.1.2011)

  • Wysch
    *****

    Moc zajímavý počin nezávislé ruky. Pozor!! Film není prvoplánově chytrým filmem. Jeho rozměr a myšlenka nepatří k zrovna překvapivým faktorům, originalitou film taky příliš netočí, přesto je to hodně silný a inteligentní snímek, který kombinuje chronologii příběhů rozhozenou do stran, práce s vizuálnem doplňuje práci s audiem (např. zpívající Hope Davis), scénář se skládá prvotně ze tří příběhů, ale nejsou důležité, důležitý je ten čtvrtý a finální. Pokud si divák při sledování všímá určitých detailů, je potěšen ve chvíli, kdy se objeví poprvé název "knowing", potom chytá stéblo a film se pro něj stává už jen příběhem, který musí dosledovat. Proto Devítky nejsou primárně a prvoplánově směřovány do žánru inteligentních filmů. Nedají se srovnávat s Donniem, Butterfly a podobnými filmy. Tady totiž není důležitá práce s časem, ale práce s divákem a alternací vesmíru. Úkolem režiséra nebylo překvapit zdrcující pointou. Pointa Devítek totiž vůbec překvapivá není, je ale logickým vyústěním příběhu a zasluhuje drobný potlesk. Zpočátku se zdá, že film přeroste nezávislou režisérskou hlavu, ale teprve časem zjišťuješ, že tomu tak není a režie to zmákla zkormidlovat na jedničku. Rozhodně se dá film pochopit po první produkci, resp. ještě během ní, není to účelově chytrý film, má za úkol jen pobavit, což se mu komorní atmosférou a skvělými herci opravdu daří. Ryan Reynolds je přesný, bez chyby a úděsně výborný. Začínám ho nemít rád, protože mě nepřekvapuje chybami (pokud nepočítám úlety na začátku kariéry). [DVD] dávám DEVÍTKU z deseti.(4.9.2010)

  • tomeek
    ****

    Nakonec musím dát čtyři hvězdy. Celý film jsem trčel v nadšeném očekávání něčeho v duchu 23 a Klub rváčů a Mr. Nobody, ke konci ale musím uznat, že jsem netušil, která bije. Konec (pointa) není vůbec komplikovaný, ale je to tak překvapivé, tak nečekaně přímočaré, že jsem to opravdu nečekal. Jediné, co mi nejde do hlavy, je uvědomění si "změny světa" pozůstalých postav... Inu, asi si to budu muset pustit znova. Takže suma sumárum (prozatím): velmi dobrý pocit.(18.1.2011)

  • honajz
    ***

    Ze začátku jsem jen doufal, aby se to celé nevysvětlilo schizofrenií nebo vizemi po drogách, a na konci jsem si říkal, že ta schizofrenie a drogové vize by možná byly lepší. Celý film je totiž hodně nekonzistentní - pokud přijmu závěrečné vysvětlení, pak je spousta scén naprosto zbytečných, zvláště kritika vidění světa podle televizních seriálů a různých reality show, které nemají s realitou nic společného, neb jsou hrané. To je zde prostě navíc. A těžko mohu přehlédnout tu spoustu vatoidních scén (pastičky na myši, zaslechnuté ťapky psů, válení se na posteli, na zemi, čtení knihy atd.). V podstatě ani ten crack, autonehoda, proč? Pokud přijmu onu závěrečnou teorii, tak to celé zpětně vlastně nedává smysl. A mne to moc zklamalo, protože některé scény měly zaděláno na dobrý, tajuplný příběh. Ale autorům se prostě linie příběhu rozpadla pod rukama. Mimochodem, kdo četl Malého prince (každý je zodpovědný za svoji růži), může si hvězdičku odečíst.(5.7.2013)

  • - Postava Gavina (Ryan Reynolds) je založená na režisérovi Johnovi Augustovi. (misterz)

  • - V tretej časti filmu ("Knowing") je na poznávacej značke Gabrielovho auta napísané 54P-X63. Súčet 5+4 a 6+3 je deväť a P a X sú od seba v abecede vzdialené deväť miest. (Abiosis)

  • - Dom, v ktorom sa Gary zdržiava a Gavin žije, je skutočný dom režiséra Johna Augusta. (Abiosis)