poster

Devítky

  • USA

    Nines, The

  • Slovensko

    Magické deviatky

Drama / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2007, 99 min

Režie:

John August

Scénář:

John August

Kamera:

Nancy Schreiber

Hudba:

Alex Wurman

Producenti:

Dan Jinks, Bruce Cohen

Střih:

Douglas Crise

Kostýmy:

Molly Grundman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wysch
    *****

    Moc zajímavý počin nezávislé ruky. Pozor!! Film není prvoplánově chytrým filmem. Jeho rozměr a myšlenka nepatří k zrovna překvapivým faktorům, originalitou film taky příliš netočí, přesto je to hodně silný a inteligentní snímek, který kombinuje chronologii příběhů rozhozenou do stran, práce s vizuálnem doplňuje práci s audiem (např. zpívající Hope Davis), scénář se skládá prvotně ze tří příběhů, ale nejsou důležité, důležitý je ten čtvrtý a finální. Pokud si divák při sledování všímá určitých detailů, je potěšen ve chvíli, kdy se objeví poprvé název "knowing", potom chytá stéblo a film se pro něj stává už jen příběhem, který musí dosledovat. Proto Devítky nejsou primárně a prvoplánově směřovány do žánru inteligentních filmů. Nedají se srovnávat s Donniem, Butterfly a podobnými filmy. Tady totiž není důležitá práce s časem, ale práce s divákem a alternací vesmíru. Úkolem režiséra nebylo překvapit zdrcující pointou. Pointa Devítek totiž vůbec překvapivá není, je ale logickým vyústěním příběhu a zasluhuje drobný potlesk. Zpočátku se zdá, že film přeroste nezávislou režisérskou hlavu, ale teprve časem zjišťuješ, že tomu tak není a režie to zmákla zkormidlovat na jedničku. Rozhodně se dá film pochopit po první produkci, resp. ještě během ní, není to účelově chytrý film, má za úkol jen pobavit, což se mu komorní atmosférou a skvělými herci opravdu daří. Ryan Reynolds je přesný, bez chyby a úděsně výborný. Začínám ho nemít rád, protože mě nepřekvapuje chybami (pokud nepočítám úlety na začátku kariéry). [DVD] dávám DEVÍTKU z deseti.(4.9.2010)

  • Pejpr
    ****

    Devítky jsou rozhodně zajímavý a originální film, což by ho už samo o sobě mělo katapultovat do daleko vyššího hodnocení. Jenže poznat jeho jedinečnost je poměrně dost obtížné a kdo za filmem, který navíc působí dost béčkově, nehledá něco víc, tak to tam prostě nenajde a hodinu a půl se nudí, proto také chápu dvouhvězdičková hodnocení (jedna hvězda za výbornou hudbu a druhá za "koaly jsou osmičky - jsou telepati a ovládají počasí" ). Já ovlivněný filosofií však musím ještě 2* přidat (otázka je, jestli filmu nepřipisuju něco, co tam není, nebo co se tam vyskytuje obyčejnou náhodou) právě za námět a určitý druh projevu, který nutí k zamyšlení. Nabízí se srovnání s Panem Nikdo. Pan Nikdo měl výbornou omáčku, ale chyběla hlubší myšlenka (v podstatě mu chyběla jakákoli myšlenka). U Devítek se stal pravý opak myšlenka je dobrá, ale chybí vizuální efekty a všechna ta propracovaná formální část, co dělá kvalitní film filmem.(10.11.2010)

  • misterz
    ***

    Vôbec neviem, čo si mám o tom myslieť. Nevadil mi ani tak Reynolds, dokázal som si na neho zvyknúť aj keď ho moc nemusím. Doteraz sa mi najviac páčil dva metre pod zemou vo filme Buried (2010). Mám rád komplikované filmy, ale len také, ktoré dokážu človeka prinútiť premýšľať. Tu nebolo o čom. Vlastne film toho veľa nepovedal, ale musím uznať, že sem tam sa vyskytla aj zaujímavá myšlienka, ale nič také, z čoho by som padol na riť. Najviac vo filme zapracovala kamera, tá stála za to. Tá film horko-ťažko vyzdvihla na priemer. Raz pozrieť a zabudnúť. 55/100(8.2.2014)

  • honajz
    ***

    Ze začátku jsem jen doufal, aby se to celé nevysvětlilo schizofrenií nebo vizemi po drogách, a na konci jsem si říkal, že ta schizofrenie a drogové vize by možná byly lepší. Celý film je totiž hodně nekonzistentní - pokud přijmu závěrečné vysvětlení, pak je spousta scén naprosto zbytečných, zvláště kritika vidění světa podle televizních seriálů a různých reality show, které nemají s realitou nic společného, neb jsou hrané. To je zde prostě navíc. A těžko mohu přehlédnout tu spoustu vatoidních scén (pastičky na myši, zaslechnuté ťapky psů, válení se na posteli, na zemi, čtení knihy atd.). V podstatě ani ten crack, autonehoda, proč? Pokud přijmu onu závěrečnou teorii, tak to celé zpětně vlastně nedává smysl. A mne to moc zklamalo, protože některé scény měly zaděláno na dobrý, tajuplný příběh. Ale autorům se prostě linie příběhu rozpadla pod rukama. Mimochodem, kdo četl Malého prince (každý je zodpovědný za svoji růži), může si hvězdičku odečíst.(5.7.2013)

  • PauloZ
    ****

    Za poslední dobu asi nejzajímavější a nejzamtenější film. Ve filmu je patrná snaha tvůrce vytvořit velice originální a záhadnou atmosféru, která diváka přibije k sedačce od začátku do konce. Musím se přiznat, že na mě to dosti zafungovalo. Film má spoustu neojedinělých záběrů, ze začátku vypadá jako pomatená komedia a končí jako božstvo! Velice kreativní posun v rovině filmu. Kamera je skvělá a "autentické" záběry mě velice překvapily. V podstatě je tenhle film něco mezi mementem, number 23 a klubem rváčů. Jenom s rádoby hlubší tématikou. Nemám vesměs žádné výtky, jenom jsem byl zmatený z první části a konce, dle mého neměla jeho žena (McCarthy) a jeho dcera (Fanning) v posledním záběru nic vědět, pak by to bylo super. Mám z toho zvláštní pocit, ale musím dát 4*.(18.1.2011)

  • - Dom, v ktorom sa Gary zdržiava a Gavin žije, je skutočný dom režiséra Johna Augusta. (Abiosis)

  • - Postava Melissy McCarthy bola napísaná špeciálne podľa jej pripomienok. (misterz)

  • - Hlas kameramana, ktorý kladie otázky v druhej časti filmu ("Reality Television"), patrí režisérovi Johnovi Augustovi. (Abiosis)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace