Režie:
David HacklKamera:
David A. ArmstrongHudba:
Charlie ClouserHrají:
Tobin Bell, Costas Mandylor, Scott Patterson, Betsy Russell, Mark Rolston, Julie Benz, Carlo Rota, Mike Butters, Meagan Good, Greg Bryk, Laura Gordon (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V SAW 5 pokračuje Hoffman v práci Jigsawa. Jeho tajemství je však skoro prozrazeno a on se musí vydat na lov, aby zabránil svému prozrazení. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (574)
Bavilo mě to přece jen o level víc než předchozí tři pokračování, třebaže všechno, co byste mohli vyčíst jim je i tu a pasti nebyly tak nechutné a i závěrečná vysvětlovačka byla poslabší. A Costas Mandylor (konečně se dozvídáme motivaci jeho postavy) je s tím svým zavilým výrazem na facku, ale potěšila sexy Julie Benz. Nicméně víc než na to nezajímavé pátrání bych se soustředil na tu zkoušenou partičku. ()
Od čtyřky malé, ale rozpoznatelné zlepšení se. Všechny tři dějové linky se rozjíždějí nadějně a v úvodu mě mile potěšil odkaz na Jámu a kyvadlo. Bohužel, i nadále pokračuje neskutečně přeplácaná scenáristická matematika, což se projevilo zejména na nevhodném propletenci tří dějových linií, které chvílemi nechávají diváka ve zmatku. Pátrání agenta Strahma je nezáživné a flashbacková linka s Hoffmanem podtrhuje další chorobu této série - nedostatek vlastní invence je nahrazován úpravami a doplňováním událostí z předchozích dílů. Z původní one man show se už bezmála stává práce organizované skupiny zločinců (vlastně bych se nedivil, kdyby se v desátém díle provalilo, že za jménem Jigsaw stojí půlka města). Pryč je dávno kouzlo šílence, který trestal své oběti tím, že je nechával v dilematu, zda zemřít, či obětovat to, čím se provinili. Brutalita je stále samoúčelnější a původní schéma už ani s takovými úpravami nefunguje. Poslední linie s pěticí lidí, putujících tak trochu ve stylu druhého dílu místnostmi plnými nástrah, je paradoxně nejzábavnější, ačkoliv postrádá jakýkoliv scenáristický podklad a chování postav je občas přinejmenším zvláštní. Pro pastičkáře další update série, pro neznalce nepochopitelná šmodrchanice se spoustou krve a pro běžného diváka další důkaz, že při třískání peněz z dojné krávy je někdy lepší nechat původní produkt spát... ()
Saw V je absolútne neprístupný pre nového diváka – v lepšom prípade mlčky odíde, v horšom nadáva. Fanúšikovia budú ako-tak spokojní, pretože Saw sa už dávno prehuplo do dvojice rovín. Po prvé, neboráci v núdzi riešia vražednú pascu a pár z nich to schytá. Po druhé, autori už začínajú presúvať pozornosť z bezduchých vrážd do vlastnej mytológie série, ktorú neuveriteľným spôsobom komplikujú, vracajú sa o jeden a pol dielu vzad, aby potom rozbehli dianie vpred. Podľa môjho názoru sa od 4 časti táto séria dosť výrazne zmenila a nemôžem povedať že k horšiemu. Už to ani tak nieje o Jig Sawovi ale o Markovi Hoffmanovi, ktorého hrá naozaj skvele Costas Mandylor a tiež o Petrovi Stramovi ktorého hrá taktiež úžasne Scott Petterson. Mňa každá časť niečím upútala a tieto dve postavy som si obľúbil. ()
Zatím asi nejhorší Saw. Pořád je to ucházející zábava, ale... Na příště doporučuju konečně opustit tenhle jeden velký příběh, už mi dělá problém pochopit jak se to čím dál víc prolíná a zamotává, jen mlhavě jsem si teď vzpomínal, o co vlastně šlo ve čtyřce. Přijde mi, že v tomhle bodě už je rozvíjení toho jednoho děje celkem sebedestruktivní záležitost. A bude čím dál víc... No takže pustit se do novýho a zachovat jen ten základní koncept, aby to pořád bylo SAW. Malinko to tím osvěžit. ()
Pořád to tak nějak ze setrvačnosti funguje. Podobným způsobem jako Velmi Křehké Vztahy. Komu stačí trochu torture porna prokládaného soap detektivkou a omláceným vizuálem, ten si může udělat další čárku. Pila projde divákem jako nůž horkým máslem. Bez chuti a zápachu, neudělá neplechu. Tedy až na tu ztrátu času samozřejmě. ()
Reklama