Režie:
Reinhard KloossKamera:
Markus EckertHudba:
David NewmanHrají:
Kellan Lutz, Spencer Locke, Jaime Ray Newman, Robert Capron, Brian Bloom, Mark Deklin, Brian Huskey, Jeff Burrell, Jason Hildebrandt, Christian Serritiello (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V tomto animovanom spracovaní známeho dobrodružného príbehu sa Tarzan a jeho priateľka Jane Porter stretávajú s najatými vojakmi, ktorých poslal majiteľ Greystoke Energies. Rodinná firma Tarzanových rodičov totiž po ich smrti pri leteckej katastrofe padla do rúk zákerného majiteľa, chystajúceho sa zničiť Tarzanov domov - nádhernú džungľu. Muž vychovaný opicami sa stáva jedinou nádejou pre jej záchranu. (Slunkoo)
(více)Videa (1)
Recenze (26)
1. věc: Audiovizuální stránka je nádherná - animaci sice k dokonalosti pár kroků schází, ale prostředí džungle vypadá úplně jako živé (nebo jak z katalogu cestovky). 2. věc: Plochý přímočarý příběh variující základní (aktualizované) Tarzanovské schéma padlým meteoritem ze záhadné energie mne vůbec nebavil. Také byl určen vyloženě pro děti, i když dělal, že ne. ()
Pre mňa celkom milé prekvapenie. Bez toho aby som to čakal, zhliadol som nadpriemerný animák so silným, hoci už stokrát rozprávaným príbehom. Tentoraz tvorcovia upustili od detinských srandičiek a venovali sa skôr príbehu. Za mňa teda úplne na plný počet hviezd. Naozaj už mám plné zuby, že každý animák sa snaží byť vtipný. Toto rozhodne nieje komédia. Nedočkáte sa tu nejakých sprostých rozprávajúcich zvierat. Je to krásny animák o láske. Chválim hudbu a to hlavne Coldplay, na ktorú nezabudnem ako začala hrať pri skoku do vody a záberom pod vodou na krásnu Jane. Rozhodne som sa príjemne bavil sledovaním tohto snímku a mám aj po rokoch naň príjemné spomienky. ()
Už nehoupám se na Liánkách" B) Animace jak od Matela... Mezi Jane a Tarzanem byl rozdíl jen v bloňdaté paruce. B) Ale záporná stránka (záporák) nakonec byla vykreslena dobře. Plus ta fantasy zápletka... no čekal jsem to horší, aspoň nedošlo na chameleona a šíleného lovce co by si rád přišpendlil Téčkovu prdýlku na zeď doma nad krbem. :). přežil jsem to... 55% ()
Mohla to být svým způsobem okouzlující animovaná pohádka, která se jednoho krásného dne prostě a jednoduše rozhodla, že legendární příběh Tarzana převypráví po svém ... a přitom sáhla do šuplíku s přitažlivým označením "sci-fi". A vida - záhy zjistila, že to zdánlivě nesourodé spojení funguje nad očekávání hladce ... ale všeho do času: Sice nelze přehlédnout určitou stopu "Avatara" Jamese Camerona (2009) - a rozhodně se nejedná o podobnost čistě náhodnou, ale je to jen inspirace ... nic víc - a dá se docela dobře snést ... dokud se nepřiblíží finále. Neboť dějová linie náhle a pro mě dosti nečekaně zešílí, provede naprosto nepochopitelný a hlavně zcela nežádoucí obrat a během cca poslední čtvrthodinky se pokusí razantně - a NEODVOLATELNĚ zazdít absolutně všechno, co po celou dobu za pomoci hry s animací a s vlastní (i cizí) fantazií pracně budovala. Najednou je přes čáru jak podoba s "Avatarem", tak i početní převaha nepřátel se všemi vymoženostmi civilizace v zádech. I animák by měl převelice pečlivě zvažovat, do čeho se jeho hrdina pouští a co je schopen zvládnout. A tak jsem s lítostí v srdci vzpomněla na "Novou Knihu džunglí" (1994), která zůstala až do konce věrná sama sobě - svému stylu, své pohádkovosti, poetice ... i Mauglímu - lidskému mláděti vychovanému vlčí smečkou. Zkrátka ... brala bych krapet komornější - a snad i humánnější závěr (nechce se mi psát "lidštější", poněvadž humanita a naše zacházení se světem mnohdy nemívají mnoho společného). Přesto nakonec přihazuju do banku poctivé 3* ... za inspirativně a převelice sympaticky rozehranou partii, za citlivě pojatou a nadprůměrně zvládnutou animaci - pochvala se bohužel netýká prakticky všech lidských postav s výjimkou ústřední dvojice a rodičů malého Tarzana. P.S.: 1) Hlas vypravěče bych bez milosti vyškrtla jako nadbytečný a víceméně rušivý prvek; 2) Trochu se obávám, že v podobném - jen o poznání bombastičtějším duchu (ve srovnání se závěrem animovaného "Tarzana") se ponese i zbrusu nová "Legenda o Tarzanovi", která má spatřit světlo filmového světa v letošním roce (2016) ... že projeví stejnou neurvalost a neúctu k PŘÍBĚHU - a zvrhne se ve vyprázdněné digitální orgie. Myslím, že počítačová animace by měla zůstat pouhou berličkou, pomůckou ... nikdy by se neměla proměnit na ten nejdůležitější nástroj k dosažení úspěchu. ()
Král džungle v digitální podobě. Ale liánu si kvůli tomu do svého příbytku pořizovat nebudete. Tahle německá verze se do našich kin neprotlačila, i když měla působit ambiciozním dojmem, nakonec tomu tak není. Film se nedostal do pér a pizd nějakého opravdu dobrého scenáristického tandemu, podílel se na něm režisér osobně a scenáristka opovrhovaného Města z kostí, tudíž diváka čeká mixované dobrodružné, mnohdy i nesoudržné až podružné peklo, v němž lze uzřít vliv King Konga, Supermana, Avataru, který však příběh staví do povrchní slátaniny. Příběh si vypomáhá hlasem vypravěče, ačkoliv to, až na zanedbatelné údaje o časovém posunu děje o několik let kupředu, nebylo vůbec nutné. Hrdina příběhu je na začátku chlapcem předškolního věku Tarzanem, který na rodinné výpravě za vzácným meteoritem (v pozdějším průběhu děje na něj ještě přijde řeč) vládnoucím mimořádnou energetickou silou, přijde o svoje rodiče. Dál už to znáte. Ujme se ho opice, kluk roste a sílí, z neduživého kluka je záhy lamželezo. Nevšiml jsem si ale, že by byl před odchodem do džungle nějak retardovaný, vyjadřoval se normálně, tudíž mně péro nebere, proč po letech ztratil schopnost mluvit lidskou řečí, a byl udivený ze všeho, co nějak souviselo s lidskou civilizací. Po letech do džungle zavítá lidská noha, respektive vědec na výpravě, co má dceru Jane. Ta se do pralesa vrátí hned dvakrát. Poprvé je to bezstarostná tynejdžerka s praktickým krátkým sestřihem, o několik let později už je to mladá dáma s dlouhým hárem, ochránkyně přírody, která místo kundy používá rozum. V obou případech návštěv, uskutečněných z různých okolností i důvodů, se setká s Tarzanem. Dohromady si nic podstatného nesdělí, přesto Jane při druhé návštěvě, k níž došlo až za řadu let od té první, na níž jí Tarzan zachránil život, prohlásí k divochovým koulím, že jej lovískuje. Prostě jen tak to plácne, aniž by ji do tohoto citu něco nutilo. Mezi námi heterosexuály, on ten Tarzan Boy nebyl žádný dobyvatel kund, co nepoznaly styk s okolním světem, ale jako respekt před ním. Ještě se sluší dodat, že jim tu jejich lásku kalil záporák, co se chtěl primitivního divocha zbavit, neboť ohrožoval jeho obchodní existenci tím, že byl jediným dědicem Greystoke company. A ještě tady byl ten tajemný vesmírný kámen, na který si zálusk dělali dva lidé, záporák chtěl jeho zdroj energie zpeněžit, potrhlý Janein táta jej chtěl využít pro vědecké výzkumy. Děj splácal až moc motivů, které se do filmu o opičím muži příliš nehodily. A nyní se dostávám k animaci, která byla na velmi solidní úrovni, zaostávala ale u lidských postav, kde nebyla úplně detailně vytříbená, třeba vadila absence mimických svalů, propracovanost detailů tváře, tento "fyziognomický" nedostatek často vyvolával, že postavy vypad(a)ly z nějaké výtvarně průměrné videohry. Fauna a flora byla výrazně zajímavější a hezčí. Opičí tlupa, ač v příběhu podstatně upozaděná, byla příjemně životná, pralesní prostředí působilo malebně rajsky, věčně zalité sluncem, nekonaly se výkyvy počasí, To scénář už měl značné výkyvy. Mnohdy vše převýšila naprostá naivita, vyzrálejších momentů si divák užil jen v souvislosti s nějakým úmrtím. Barrandov opatřil film dabingem, Kellan Lutz a Spencer Locke, na mě nepromluvili, i když jsem za dabing rád. Do filmu se mně nechtělo, dabing vlastně podnítil chuť tuhle digi verzi vidět. Se slabým scénářem nešlo skákat z liány na liánu, i když se paradoxně skáče od jednoho k druhému a filmu chybí konzistentní ráz. Technická stránka to ladí do snesitelné vizuální podívané. Děkuji tv Barrandov, že mě hned na úvod svého velikonočního programového vysílání nevyšlehal tureckým seriálem. Ale dal své oblíbené německé soudruhy, od nichž snad poprvé odvysílal něco normálního, kvalitou nepohoršujícího. 60% () (méně) (více)
Galerie (65)
Photo © Constantin Film
Reklama