Nastala chyba při přehrávání videa.
  • larelay
    ****

    Roland toci tak priehladne a tak hlupe filmy, ze mu to snad nikto ani nemoze mat za zle, pretoze nikto so zdravym rozumom nemoze brat takuto popcornovu jednohubku vazne. Pokial ste si aspon 4-krat za film poklepali po hlave, ze jezismariajozefe, to je blbost a trikrat zhikli jeeeeej, to je super, wow, parada, tak misia pana Emmericha je splnena a vy ste totalne zmateni, ale zaroven nadseni. Plus to zarobili kolko malo a este aj viac, takze ja nemam vyhrady, skvelo som sa bavila... A Amanda Peet je bozska.(20.11.2009)

  • POMO
    ****

    Zábavný potenciál zúžitkovaný na plné obrátky a jednotlivé scény síce sú klišé, ale ako celok vedú nie celkom predvídateľnými cestičkami a prinášajú toho viacej než trailery. Ani chvíľu som nemal pocit, že sa snímka tvári vážnejšie než by jej svedčalo - Roland tentoraz prekvapivo umne vykompenzováva mieru každej absurdity adekvátnou dávkou humoru (jazda po L.A. limuzínou, ktorá okrem iného chytí sprchu z fekál-cisterny, je čistým komediálnym úletom a s katastrofickým thrillerom nemá nič spoločné), pričom ale vzápätí dokáže i ohúriť (úžasné prílivové vlny). Ale čím ma 2012 prekvapil najviac a prečo mu dávam 4* (nie, neboli to ani miestami priemerné efekty, a už vôbec nie lacný look digitálnej kamery, na ktorý si asi budeme musieť zvyknúť aj pri eye-candy big-budgetoch) je politický prístup: najmenej etickou postavou celého filmu je hlavoun z americkej vlády, pracháči sú kritizovaní za to že sa zachraňujú na úkor robotníkov, a spásou sveta tu tentoraz nie je americká vlajka, ale na celé kinoplátno roztvorená mapa s nápisom “CHINA”. Americká vlajka je tu v spoitosti s komickou postavou Woodyho Harrelsona skôr zosmiešnená (mimochodom skvelá scéna na kopčeku s výhľadom do údolia). A každý väčší národ/svetadiel je tu zastúpený buď veľmi trefne napísanou a obsadenou figúrkou (vedie ruská trojka + ich hafan), alebo sa naň nezabudne aspoň symbolickým významom (Afrika...). 2012 je natoľko ľudový katastrofický veľkofilm, že si ruku v ruke s vysokým levelom zábavnosti získal všetky moje sympatie. A že v ňom Mona Lisa hľadí z Louvru cez okno na Eiffelovku mi je ukradnuté. +++ 2. zhliadnutie: Emmerich kompenzuje historickú stopu Hitlera: Keby bol vo vrcholovej politike, nebolo by vojen a všetci by sme sa priateľsky držali za ruky (a chodili do kina:). Z tohto jeho filmu je zatiaľ najviac cítiť, ako veľmi miluje starý dobrý katastroficko-dobrodružný Hollywood. Jeho prvá "taškařice", ktorú nielen že chcem mať doma, ale chcem ju na Blu-ray disku. Ultimate guilty pleasure.(5.11.2009)

  • gudaulin
    ***

    Emmerich jako režisér nemůže překvapit, protože je v podstatě monotématický. Jeho přednosti a nedostatky jsou divákům důvěrně známé, takže i jeho nejnovějšímu dílku by se měl velkým obloukem vyhnout ten, kdo od filmu očekává něco víc než bombastické efekty a akci. Jeho pojetí konce světa se dá nesmírně snadno napadnout a z intelektuálních pozic zesměšnit. Jak je to u něj tradiční, rezignuje ve svém vyprávění i na tu nejzákladnější logiku, drze používá ta nejobehranější žánrová schémata, do svého filmu cpe bez uzardění všechny možné popkulturní symboly od princezny Diany po Monu Lisu, dialogy jsou stupidní, jak je u něj již zvykem, je to celé těžce americky patriotické, prosáklé nasládlými rodinnými hodnotami, děj je předvídatelný a postavy jasně čitelné. Prakticky od počátku si zkušenější divák dokáže odvodit, která z postav přežije a která je zaslouženě potrestaná za své "hříchy". Na druhou stranu, pokud se člověk na jeho kousek dívá s nadhledem, při vší své hlouposti je to zábavné, slušně odsýpající, dobře obsazené jak po stránce typové, tak z hlediska hereckých výkonů. Rozhodně nejde o film, ke kterému bych měl byť minimální touhu se v budoucnu vracet, ale jako popkornová jednohubka je to na jedno podívání snesitelné. Celkový dojem: 50 %.(13.12.2009)

  • Skejpr
    *****

    Jedním slovem MONSTRÓZNÍ! Emmerich nezklamal a servíruje nám výplach, který svou imbecilní naivitou a ignorováním fyzikálních zákonů zabije stejný počet mozkových buněk, jako lidí. Aby je vzápětí resuscitoval dávkou digitálních efektů, se kterými to bude mít i AVATAR hodně těžké. Akorát s tím digitálem by měl Emmerich pro příště pracovat trochu šetrněji... Destrukce Los Angeles je GENIÁLNÍ!!(12.11.2009)

  • choze
    ****

    DEN NEZÁVISLOSTI sice nepřekonán, ale pachuť z 10 000 LET PŘ. N. L. razantně spláchnuta a první místo mezi letošními destrukčními blockbustery suverénně obhájeno. 2012 nelze dost dobře nic vyčítat (ok, kromě poslední zbytečné půlhodiny), protože si na nic nehraje a většinu času královsky baví. Při průjezdu bortícím se L.A. se budete sápat po joysticku, budete se smát letadélku srdnatě unikajícímu před katastrofami a hláškujícímu ruskému miliardáři a budete napjatí, jak to proboha celé skončí (nastavovaným koncem). Co se nebudete - nudit. Druhý nejlepší katastrofický Emmerich.(13.11.2009)

  • - Wisconsin je ve filmu zmíněn celkem třikrát. Výkonný producent Michael Wimer (Emmerichův přítel a obchodní partner) pochází z Neenah ve Wisconsinu. (Benjamin-L)

  • - Celá skupina letí Antonovem k pohoří Himaláje. Postupně ke konci cesty jim dochází palivo a postupně jim přestávají fungovat motory. Přistanou, tedy spíše havarují, a nakonec letadlo spadne ze srázu. Při nárazu vidíme velký výbuch. Kdyby nebylo palivo, tak jak se nám avizuje předtím, výbuch by nebyl. (demovka)

  • - Teorie Charlese Hapgooda o pohybu zemské kůry, o níž ve filmu hovoří, je mylná pseudovědecká teorie. Zmínka, že ji podpořil i Albert Einstein je také nesprávná. Ačkoliv se oba vědci přátelili a Einstein dokonce k Hapgoodově práci napsal předmluvu, s jeho závěry nesouhlasil. (fifox)