Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    ***

    Výtky vůči Emmerichovým výtvorům převážně směřují k jejich nelogičnosti či nesmyslnosti. Jenže tato kritika je pomýlená, neboť na filmy klade neadekvátní nároky. Neznamená to, že by se díla podobným rozborům vzpírala nebo by vůči nim nedokázala obstát. Obzvláště novinka 2012 se naopak co do logiky ukazuje jako neprůstřelná; jen je třeba přistoupit na to, že se neopírá o zákonitosti reálného světa, nýbrž fikčního žánrového prostoru. Více v recenzi na Aktuálně.cz.(17.4.2011)

  • POMO
    ****

    Zábavný potenciál zúžitkovaný na plné obrátky a jednotlivé scény síce sú klišé, ale ako celok vedú nie celkom predvídateľnými cestičkami a prinášajú toho viacej než trailery. Ani chvíľu som nemal pocit, že sa snímka tvári vážnejšie než by jej svedčalo - Roland tentoraz prekvapivo umne vykompenzováva mieru každej absurdity adekvátnou dávkou humoru (jazda po L.A. limuzínou, ktorá okrem iného chytí sprchu z fekál-cisterny, je čistým komediálnym úletom a s katastrofickým thrillerom nemá nič spoločné), pričom ale vzápätí dokáže i ohúriť (úžasné prílivové vlny). Ale čím ma 2012 prekvapil najviac a prečo mu dávam 4* (nie, neboli to ani miestami priemerné efekty, a už vôbec nie lacný look digitálnej kamery, na ktorý si asi budeme musieť zvyknúť aj pri eye-candy big-budgetoch) je politický prístup: najmenej etickou postavou celého filmu je hlavoun z americkej vlády, pracháči sú kritizovaní za to že sa zachraňujú na úkor robotníkov, a spásou sveta tu tentoraz nie je americká vlajka, ale na celé kinoplátno roztvorená mapa s nápisom “CHINA”. Americká vlajka je tu v spoitosti s komickou postavou Woodyho Harrelsona skôr zosmiešnená (mimochodom skvelá scéna na kopčeku s výhľadom do údolia). A každý väčší národ/svetadiel je tu zastúpený buď veľmi trefne napísanou a obsadenou figúrkou (vedie ruská trojka + ich hafan), alebo sa naň nezabudne aspoň symbolickým významom (Afrika...). 2012 je natoľko ľudový katastrofický veľkofilm, že si ruku v ruke s vysokým levelom zábavnosti získal všetky moje sympatie. A že v ňom Mona Lisa hľadí z Louvru cez okno na Eiffelovku mi je ukradnuté. +++ 2. zhliadnutie: Emmerich kompenzuje historickú stopu Hitlera: Keby bol vo vrcholovej politike, nebolo by vojen a všetci by sme sa priateľsky držali za ruky (a chodili do kina:). Z tohto jeho filmu je zatiaľ najviac cítiť, ako veľmi miluje starý dobrý katastroficko-dobrodružný Hollywood. Jeho prvá "taškařice", ktorú nielen že chcem mať doma, ale chcem ju na Blu-ray disku. Ultimate guilty pleasure.(5.11.2009)

  • Segrestor
    ***

    Po vizuální stránce celkem ucházející ztvárnění nějakých vizí. Přesto to ve vás svádí boj, jestli je to vůbec možné z hlediska fyziky, jestli je to show, která má rozesmát, nebo seriozní pokus o realistické zpracování. Po stránce příběhu nasazuji další šrapnel. To byl ale galimatyáš. Bože, chraň. To mě rozhodně nebavilo a dost jsem musel nadávat. Když to zprůměruji, dostanu takovou lepší trojku. Vím, že tenhle film si už nikdy nepustím a to mám katastrofické filmy docela rád.(6.12.2011)

  • gudaulin
    ***

    Emmerich jako režisér nemůže překvapit, protože je v podstatě monotématický. Jeho přednosti a nedostatky jsou divákům důvěrně známé, takže i jeho nejnovějšímu dílku by se měl velkým obloukem vyhnout ten, kdo od filmu očekává něco víc než bombastické efekty a akci. Jeho pojetí konce světa se dá nesmírně snadno napadnout a z intelektuálních pozic zesměšnit. Jak je to u něj tradiční, rezignuje ve svém vyprávění i na tu nejzákladnější logiku, drze používá ta nejobehranější žánrová schémata, do svého filmu cpe bez uzardění všechny možné popkulturní symboly od princezny Diany po Monu Lisu, dialogy jsou stupidní, jak je u něj již zvykem, je to celé těžce americky patriotické, prosáklé nasládlými rodinnými hodnotami, děj je předvídatelný a postavy jasně čitelné. Prakticky od počátku si zkušenější divák dokáže odvodit, která z postav přežije a která je zaslouženě potrestaná za své "hříchy". Na druhou stranu, pokud se člověk na jeho kousek dívá s nadhledem, při vší své hlouposti je to zábavné, slušně odsýpající, dobře obsazené jak po stránce typové, tak z hlediska hereckých výkonů. Rozhodně nejde o film, ke kterému bych měl byť minimální touhu se v budoucnu vracet, ale jako popkornová jednohubka je to na jedno podívání snesitelné. Celkový dojem: 50 %.(13.12.2009)

  • Pethushka
    **

    Objevila se tu řada hezkých efektů, ale ten stupidní příběh je prostě neodpustitelný. Celý svět se točí kolem Johna Cusacka, který podjede padající mrakodrap, aby na milimetr přesně stokrát unikl všem pohromám ve vzduchu, na vodě i na souši. A to nemluvím o nepřirozených reakcích celé jeho rodiny. Hodně dlooouhá ztráta času. Slabé 2*.(22.12.2012)

  • - Rok 2012 je jednou z odhadovaných předpovědí konce světa. Odkazují na něj jak jihoameričtí Mayové, tak věštec Nostradamus. Mayové dokonce určili i přesné datum - 21.12.2012. Jedná se o konec cyklu kalendáře. (hippyman)

  • - Kolem vybuchujících sopek normálně létají letadla. Ve skutečnosti by jim sopečný prach ucpal motory a letadla by havarovala. (topesto)

  • - Pro simulaci zemětřesení byly vytvořeny plovoucí desky o ploše přibližně 750 metrů čtverečních, na kterých byly umístěny kulisy včetně nákladních automobilů a letadel. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace