Nastala chyba při přehrávání videa.
  • imf
    ****

    Ideově zaseklé v devadesátkách, rozpité jako stopáží, tak ratingem (klidně na film vezměte babičku, bude se dobře bavit) s jako obvykle civilním Cusackem v hlavní roli. Emmerich si ale spirálovitý sestup ke stále absurdnějším scénářům, nebo spíš chatrně maskovaným záminkám k likvidaci planety, plně uvědomuje, a tak diváka bombarduje ohranými klišé, často dotaženými ad absurdum, kdy se odněkud vynoří hláška nebo řešení, které byste čekali spíš od Toma a Jerryho. O občas vrávorajících tricích a okaté docukameře (digitál prosvítá jen na některých místech) už tu řeč byla, ale 2012 je většinu své mamutí stopáže dechberoucí, zábavná a předvídatelná tak akorát, aby se udržela v mantinelech přihlouplé zábavy pro eskapisty, nasteroidované egem německých puntíčkářů za kamerou. K bezkrevnému techdemu má Emmerich daleko, k opravdovým devadesátkám taky, ale touhle opožděnou letní petardou byste na velkém plátně pohrdnout neměli, i přesto, že posledních třicet minut budete víc zkoumat dno popcornového kýblu, než dění na plátně. :) 7/10(5.11.2009)

  • Segrestor
    ***

    Po vizuální stránce celkem ucházející ztvárnění nějakých vizí. Přesto to ve vás svádí boj, jestli je to vůbec možné z hlediska fyziky, jestli je to show, která má rozesmát, nebo seriozní pokus o realistické zpracování. Po stránce příběhu nasazuji další šrapnel. To byl ale galimatyáš. Bože, chraň. To mě rozhodně nebavilo a dost jsem musel nadávat. Když to zprůměruji, dostanu takovou lepší trojku. Vím, že tenhle film si už nikdy nepustím a to mám katastrofické filmy docela rád.(6.12.2011)

  • Psema
    ***

    Splácanina všeho možného, která je ještě povrchnější a tupější, než si dovedete představit, ale naštěstí obsahuje i několik sekvencí, které pobaví, anebo seberou svou spektakulárností dech. Emmerich sice neumí moc pracovat s emocemi (enormní tlačení na pilu v mém případě slzné kanálky vysušuje), s vyprávěním je na tom ještě hůř, ale když pomůžou kluci z ILM, sympatické postavy (záležet vám na nich však nebude) a povědomý soundtrack, dá se tahle globální apokalypsa přežít bez újmy na zdraví. Jen by to příště chtělo trochu soudnosti a stříhat hned, jak se objeví nadměrné množství patosu a dialogové vaty. Závěrečná čtyřicetiminutovka vypůjčená z Titanicu (jen o řád horší a digitálnější) měla komplet skončit na podlaze střižny. Plus velký nedík za prapodivnou digitální kameru. Jako by občas zaskočil na scénu duch Casper. 5/10(5.11.2009)

  • Lateef
    **

    Nejhorší Emmerichův film. Čekal jsem nějakou vyjebávku, ale s až tak velkou katastrofou (myslím režisérsky) jsem nepočítal. Normálně se mi z těch megasračkovejch dialogů udělal nádor na vnitřním uchu. To snad nemohli tvůrci myslet ani z legrace. Začnu tím nejlepším, triky v Emmerichově podání jsou pompézní, ohromující (zvláště první polovina filmu), hroutí se vozovky, dálnice, budovy, tektonické desky, vlastně úplně všechno a skrze to kličkuje dvanáctimetrové auto, takovou destrukci jsem vážně ještě neviděl (při podjíždění padající dálnice jsem tu káru tlačil dopředu snad vším). No a pak se také přiženou více než kilometrové vlny tsunami, aby trochu umyly Himaláje, jenomže to už jsem byl tak unavenej od všech těch keců, hrdinských činů a zase keců, že jsem na to koukal se stejným zaujetím, jako na poslední filmy Stevena Seagala. Nejvíc mě iritovaly ty časové prodlevy našich hrdinů, kteří si musejí dát ještě jednu pusu a druhou, pak se rozloučí, no a dobře, ještě třetí pusu a mezitím zařvou stovky lidí. Film odsýpá jako přesýpací hodiny se štěrkem místo písku, či-li né moc rychle... no skoro vůbec. Na hodinky jsem se podíval nejmíň sedmkrát (ale jenom za první hodinu). Když to porovnám s Dnem nezávislosti, který má jenom o 15 minut méně, tak tohle bych podruhé nedal, ani kdybych si do každého oka vykapal celou lahvičku Visine. Na DN se můžu dívat každej druhej den a pořád se bavím, protože je to zábava se skvělými efekty a výbornými hláškami. 2012 je .. (píp) .. s nejmonstróznějšími efekty, s žádnými hláškami, za to se spoustou hodně blbých scén a dialogů. Závěr je skutečně nechutně zkriplený. Velké zklamání. 200 miliónů dolarů(rozpočet)/715 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)/157,5 miliónů dolarů(čistý zisk z kinoprojekcí)(18.11.2009)

  • Pethushka
    **

    Objevila se tu řada hezkých efektů, ale ten stupidní příběh je prostě neodpustitelný. Celý svět se točí kolem Johna Cusacka, který podjede padající mrakodrap, aby na milimetr přesně stokrát unikl všem pohromám ve vzduchu, na vodě i na souši. A to nemluvím o nepřirozených reakcích celé jeho rodiny. Hodně dlooouhá ztráta času. Slabé 2*.(22.12.2012)

  • - Film je ,,historicky" nepřesný. Konec světa je datován na datum 21.12.2012, jenže ve filmu jsme mohli zaslechnout, že kvůli všem katastrofám byly zrušeny olympijské hry v Londýně. Tam se roku 2012 opravdu koná Olympiáda, ale letní a ty se konají v letních měsících, tedy v červenci a srpnu, nikoli v prosinci. (DominikV)

  • - Pro simulaci zemětřesení byly vytvořeny plovoucí desky o ploše přibližně 750 metrů čtverečních, na kterých byly umístěny kulisy včetně nákladních automobilů a letadel. (oje)

  • - Pro doplnění efektů bylo použito zelené klíčovací plátno 12 metrů vysoké a 180 metrů široké. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace