poster

Tři dny ke svobodě

  • USA

    The Next Three Days

  • Slovensko

    Tri dni k slobode

  • Velká Británie

    The Next Three Days

Krimi / Drama / Romantický / Thriller

USA, 2010, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Botič
    ****

    Film, kterému stačí 15 minut, aby ho divák smetl ze stolu pro jeho nezáživnos. Dalších 35 minut na to, aby nad ním zlomil hůl kvůli nelogičnostem, nevyužitým figurkám na šachovnici a přílišné náhodilosti. A film, který svou druhou půlkou způsobil, že ho už asi nikdy nedostanu z hlavy. Haggis v druhé polovině ždímá emoce a napětí takovým způsobem, že na úvodní zaškobrtnutí se lehce zapomíná. A když pustí ke slovu MOBYho Mistakes nebo nečekaně vypálí znepokojivé drama na silnici, zadírá se pod kůži - prvoplánově - ale baštím mu to i s navijákem. Rozhodně se, však jedná o neskutečně rozporuplný snímek. Film dohánějící stejným dílem k slzám i k vzteku.(15.2.2011)

  • Mertax
    ****

    Skvělá akční jízda na inzulinu. Haggis točí autorské filmy - píše k nim scénář a ještě je produkuje. Je vidět, že to má pod palcem a studia ho nenutí ke kompromisům. Tři dny jsou však remakem a to nečekaně vtipným - hlavně ironické rozhovory manželů, které později odlehčují napjatou situaci při návštěvách ve vězení./// Musím konstatovat, že Crowe už se nám definitivně zakulatil, zpáprdovatěl, ale kupodivu mu role skvěle sedí. Naprosto mu věříte jeho oddanost rodině./// Film trochu připomene Na hraně temnoty a Gibsonovo odhodlání získat spravedlnost a co se týče změnu charakteru podobají Tři dny se lehce Ctihodnému občanovi Butlerovi, který se před ničím nezastavil. Taťka John je však spořádaný učitel a dělá mu problém ze zbraně skutečně vystřelit. A spíše než na Dextera si hraje na nevinného otce, co pravidelně chodí se synem na hřiště, ale..:)/// Haggis tentokrát nenabízí vážná témata, drží se spíše hesla „zoufalá situace si žádá zoufalé řešení“. A tak se z filmu stává Prison break. John si na zeď nalepí mapu města, fotky… No však to znáte. U jeho plánování se ale pobavíte, např. když sleduje videa na netu, jak vyrobit zlodějský klíč, kupuje si drogy, jen aby zjistil, kdo mu udělá falešné pasy a hledá s obyčejným digitálem skulinu, jak proniknout do věznice./// Zhruba po hodině se stává film drsným akčňákem, díky čemuž zapomenete na poněkud vlažnou první část. Honička v nemocničních výtazích je výbornou demonstrací skvělé kamery a svižného střihu. Haggins nás nenechá vydechnout ani na chvíli - až si totiž budete myslet, že je klid, způsobí vám menší infarkt myokardu. A když to vypadá, že film už končí, přichází další drama na letišti. Crowe podává nadstandardní výkon, takže bez újmy přetrpíte nasládlé scény. A místy se do toho možná tak ponoříte, takže až někdy na ulici uvidíte Prius, popřemýšlíte, čí asi tak je:). Škoda, že Neeson nedostal víc prostoru. Potěšila mě A. Hindsová (bachařka z Prison breaku, uklízečka z Weeds), která dokázala, že umí i vážné role./// Tři dny zbývají ke svobodě Lary. Není to však film, kde by čas nemilosrdně odpočítávaly hodiny. Na ně se možná v první části podíváte vy, protože Haggis předkládá poměrně rozvláčný scénář a pomalé tempo, nahrává tomu i jemná Elfmanova hudba. Potom si režisér však uvědomí, co chce, a přepne do akčního módu a vy se připoutejte, ať při té jízdě nevyletíte ven!(20.1.2011)

  • petero
    *****

    Paul Haggis opäť výborne. Jeho filmy napriek nie originálnym námetom na mňa zakaždým pôsobia strašne pútavo a po dopozeraní sa zakaždým dostaví spokojnosť z dobrého filmu s veľmi silnými scénami. A nie inak to je i v tomto prípade. Pričom jeho inklinácia k čím ďalej akčnejšej tematike ma fakt teší pričom tu prvýkrát ukázal že i v akčnej scéne sa nielen že nestratí, tá scéna je dokonca vynikajúca (rotácia auta v kolízii s kamiónom). Klasikou je už perfektné obsadenie a ako bonus zaujímavé vedľajšie charaktery (hluchý dealer čítajúci z pier).(26.3.2011)

  • robbiee
    ***

    [imdb: 7.4/10] | me: Vynikajúco vystavaný film, ktorý však svojou záverečnou časťou celé predchádzajúce snaženie búra. Film má od začiatku správnu gradáciu a napätie, ktoré je postavené na neistote, strachu a odhodlaní. Russel pôsobí presvedčivo zúfalo vzhľadom k danej situácii a jeho zúfalosť ho tlačí k činom hodných prvotriedného gangstra. A tu prichádza prvý konflikt - učiteľ vs. bad-ass v jednej osobe. Otázka je do akej mieri je možná takáto transformácia. Čo a hlavne ako dokáže človek, ktorý držal v ruke do svojich päťdesiatich rokov len kriedu urobiť? Lenže to by sme mohli nechať ešte tak, keďže to celé dianie posúva dopredu a posilňuje nádych filmu. To podstatnejšie je to čo prichádza vo finálnej fáze. Poviem to takto: Prison Break (I) to nie je a hoci by sa dal filmu odpustiť aj nelogický prístup k cukrovke, to čo odpustiť neviem je hollywoodsky naháňačkový scenár "posilnený" sentimentom a láskou (ktorá prekoná všetko) a neoddeliteľnou zhodou šťastných náhod, ktoré vedú k vysnívanej ceste. To čo film celý čas budoval v samom závere rúca svojou gýčovitosťou (typického hollywoodu obohateného o scény znovunájdenia vzájomnej dôvery). Pravidlá o ktoré sa celý plán opieral sú porušené a napriek tomu je všetko prekvapivo plynule a "happy". Práve to mi vadilo. Chcelo to vniesť do záveru trošku viac reality a udržať tak film v medziach do vtedy vybudovanej atmosféry neistoty až do konca.(24.2.2011)

  • genetique
    ****

    Ale áno, Minkovi sa toto páčilo. Originál som ešte nevidel (napravím), ale pokiaľ je čo vylepšovať, tak prečo nie. Navyše Haggis je ten typ puntičkárskeho režiséra, ktorý si sám napíše scenár, takže s prehľadom a spokojne si kočíruje svoj vlastný koč, ktorý drží pevne v rukách. Herecká chémia stopercentná, napätie graduje každou minútou, zvraty fungovali na jednotku a miestami som naozaj netušil ako sa to celé skončí a vždy to bolo naopak a vždy to dávalo zmysel. V celkovom dojme ma trošku ma brzdila dĺžka - mohlo to byť trošku kratšie a svižnejšie. 85%.(12.11.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace