poster

Oddělen

  • USA

    Detachment

  • Nizozemsko

    Detachment

  • Velká Británie

    Detachment

Drama / Psychologický

USA, 2011, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aluska88
    *****

    Tony Kaye je i po letech v parádní formě a prostřednictvím Detachment přivedl do filmového světa svůj další depresivní kousek poctivé a strhující filmařiny. Fenomenální scénář, výborné obsazení, od "leading man", Adriena Brodyho, přes úchvatnou neznámou Sami Gayle až po dcerku pana Kaye, Betty Kaye. Velmi silná a emotivní sonda do duše a života (ne)jednoho člověka. Oddělen vypráví o melancholii a smutku jedince. O tom, jaké to je žít v dnešním, materialisticky a konzumně založeném světě, kde se osobnost a duše jedince velmi lehce ztrácí a zaniká. O společnosti, v níž každá nastupující mladá generace vyrůstá v prostředí, kde záleží jen na věcech a skutečné hodnoty zanikají. Mladiství si jen užívají, aniž by si byli vědomi následků. Jsou znudění, agresivní, bezcitní, neznají, co to je respekt vůči druhému člověku. O křehkosti lidské bytosti a o tom, co je schopna vydržet. O poutech, která se mezi lidmi vytváří a proč je někdy sami zničíme, anož bychom vlastně chtěli. O osamělosti člověka a jeho vlastních bolestech a útrapách, které se snad ani nedají vyslovit. Několik scén na mě velmi silně zapůsobilo, mrazilo mě při nich a měla jsem slzy v očích. Detachment byl snad ve všem lepší a mnohem silnější, než jsem čekala. Podmanivá hudba vytváří v, už tak dost depresivním snímku ještě větší propast, do které divák spadne spolu s postavami.(12.10.2013)

  • Sarkastic
    ****

    Konstantní deprese. Takřka bez špetky něčeho pozitivního. Někdo by se možná mohl ptát, proč někdo takový film natočil, co jím chtěl říct, že je všechno v háji? Ano, chtěl. Oddělen prezentuje stav jedné školy, jejích žáků, učitelů, zároveň ho vztahuje na celé školství, všechny studenty, pedagogy a pak na celou společnost. Nutí diváka k přemýšlení, východisko mu však nedá. Jen malý záblesk naděje. Já osobně mám podobný typ filmů rád, tenhle se může kromě již zmíněného hlubšího významu opřít o výrazného hlavního hrdinu, kterému divák někdy rozumí více, jindy méně a také zajímavou vizuální stránku. Film volí demonstrativní přístup, takže o opravdové realitě tu snad ani nemůže být řeč, ale já osobně s tím problém nemám. Režisér se od Kultu hákového kříže posunul někam jinam, ale s jeho novinkou jsem celkově spokojený, takže to vidím na slušné 4*.(23.2.2013)

  • Skrk
    ***

    Depresivní melancholie, plná těch nejpravdivějších a nejbolestivějších myšlenek. Natočené je to profesionálně (Tony Kaye? Kult hákového kříže? Opravdu?) a kolikrát jsem měl pocit, že za kameru usedl Emmanuel Lubezki a Kayeovi pomáhá Terrence Malick (u monotónosti). Bohužel celkový dojem kazil pomalý start (cca půl hodina) a "mezirozhovory" s Barthesem, které se do Detachment nehodily a ubíraly na vážnosti. 70%(8.9.2012)

  • Ouwen
    *****

    Druh filmu, který by byl schopen vyvolat nespočet otázek vůči rodičům a lektorům. Tolik prvků mne potěšilo, například ta dívka, malující depresivní obrázky a nastínení jejího fotra, který zřejmě ví, co je pro děcko nejlepší a krmí ho vlastně stresem, tvrdohlavostí a sebepřesvědčením, aniž by svého potomka podporoval v tom, co onen potomek miluje nejvíce a kde vypouští ventil emocí. Naštěstí se tento problém protáhne, když Adrien Brody interpretuje, jak "systém" funguje a jak by měl člověk uvažovat, tedy naslouchat svému instinktu a nebýt ovcí, poněvadž nám je nuceno věřit lžím a jsme nuceni v zalíbení se lidem. Totéž tvůrci ilustrují, že ani samotní rodiče nejsou těmi nejlepšími příklady a dost své dítě ovlivňují. "Ta taška nemá city a ani já nemám city, kterých by ses mohl dotknout." Ačkoliv si v místních komentářích stěžujete, že vám hlavní postava nepřirostla k srdci, nedivím se. Člověk, který téměř nic necítí a s nikým si nehodlá vytvořit vztah ovšem nemusí být vyloženě špatná volba. Žádný akční hrdina, hold prostý, obyčejný člověk, realista, nepouštící si nikoho k tělu a kolem něj jsou další lidé s naprosto obyčejnými problémy. Trošku umělé mi přišla náklonnost té dívky, která měla deprese, vůči Brodymu, ale v momentě, kdy si uvědomíte, že existuje člověk, odpovídající vašemu myšlení a povaze, neubráníte se poutu. Líbila se mi i práce s kamerou, různorodá vizuální stránka, atmosféra filmu. Co mne však vytočilo, bylo zabití té kočky kladivem, naštěstí tahle situace není ukázána. A také mohlo být víc momentů z té třídy. Jinak spokojenost a ačkoliv nejsem se svým komentářem dostatečně spokojený, myslím, že to primární jsem již zmínil. Brody byl výtečnej.:-)(29.8.2015)

  • IQ Tiqe
    ****

    Brody by pro mě vždy nudný "poker face", ale sem sednul výborně. Škoda pomalého, až trochu nudného, závěru, protože jinak má film co říct. Pravda, tempo není strhující, ale je to film o přemýšlení. Ukazuje, jak přistupovat k nezvladatelným dětem a že příběh z Pretty Woman je i není iluze, že je v životě běžné zažívat neldouhá euforická období, o kterých je důležité vědět, že skončí. Jsem rád, že jsem měl dnes tu správnou máladu, v nibém rozpoložení bych snímek tohohle typu možná sepsul. # [viděno: monitor, 5.1, EN sub] # příběh **** | hudba *** | humor - | akce - | napětí * | pustil bych si znovu ***(25.12.2013)

  • - Úlohu Meredith si zahrala režisérova dcéra Betty Kaye. (whimsy)

  • - Ve filmu se měl původně mihnout také Adrienův otec Elliot Brody. Jeho scéna však byla nakonec z filmu vystřižena. (veronica 01)

  • - Celý film sa natáčal v New Yorku. Škola, ktorá poslúžila filmárom sa nachádza na Long Islande a nesie názov Mineola High School. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace