Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nin
    ***

    Taková zvláštní směska, kde mě otravovalo: 1) neustálé filozofické voice-overy 2) hrozné zobecňování (všichni žáci jsou problémoví a hlavně všichni učitelé jsou podivné samotářské existence, huh) 3) kreslené předěly. ___ Holt asi tenhle film má prostě vyšší umělecké ambice, na které k mému překvapení mnoho lidí slyší. Ale abych jen nekritizoval - Brodymu jsem s přivřeným okem toho citlivého drsňáka uvěřil, a tak mě pak bavilo ho sledovat, jak se potýká s těmi šílenostmi kolem, jako nezletilá prostitutka u něj doma či umírající děda s pochybnou minulostí. Podobně tak i mnoho vedlejších postav bylo nakonec hodně fajn. Celkově však na můj vkus příliš nahodilý (o nějaké kritice školního systému nemůže být řeč) a za každou cenu ártový. (6/10)(22.8.2012)

  • Niles
    *****

    And never have I felt so deeply at one and the same time so detached from myself and so present in the world. Film otvára tento výrok Alberta Camusa, ktorý patril medzi existencialistov – skupinu, ktorá hľadala odpovede na otázky o zmysle ľudskej existencie a jediné východisko nachádzali v smrti. Celý film pripomína také novodobé existencialistické dielo. Sme svedkami mnohých úvah o živote, ktoré nie sú práve najoptimistickejšie. Drobným nedostatkom je pre mňa len práca s kamerou. Inak skvelý herecký koncert Adriena Brodyho a už len preňho sa oplatí film vidieť. Bolestná snímka, ktorá ma od začiatku do konca hypnotizovala svojím pútavým rozprávaním natoľko, že som sa od nej nevedel odtrhnúť.(3.8.2012)

  • misterz
    *****

    Tento film budete buď obdivovať a velebiť alebo ho zatratíte. Nie preto lebo by bol zlý, ale zo strachu čo ste jeho prostredníctvom uvideli. Jednej aj druhej skupine pootvorí oči a vy zrazu zistíte v akom marazme to žijeme. Buď to prijmete a filmu preto zložíte poklonu, alebo opäť oči zatvoríte a film radšej odsuniete do úzadia aby ste naň čo najskôr zabudli. Tie pravé hodnoty, ktoré pred stáročiami platili sa časom vytrácajú a ostáva po nich iba prázdnota. Pretože viete, že koniec nebude dobrý ich miesto nahradí smútok a duševná bolesť. Jedinec to nezmení a spoločnosť ako celok nad tým zavrela oči. Ide o film s obrovskou výpovednou hodnotou a zároveň je aj obrovským varovaním, prestaňme už konečne tie oči zatvárať!(14.12.2013)

  • castor
    ****

    Musím uznat, že jsem nejprve tak úplně nepochopil, co chtěl touhle story Tony Kaye říct. Jeho rozhodně nejuznávanější ostře sociálně kritický Kult hákového kříže (ostatně nic jiného od něj k nám nikdy ani nedoputovalo) přesně věděl, jakou cestou se chce vydat, lákal na mnohé (herci, scénář, kamera, hudba), tady uhrane hlavně výkon Adriena Brodyho. Chtějí lidé druhou šanci? Stojí o pomoc? Zaslouží si uznání skutečně každý? Neotřelý vypravěčský styl ale skrz naskrz kritickému tvůrci rozhodně zůstal. Obouvá se prostřednictvím zastupujícího učitele Henryho do moderního systému školství, nicméně nejen z toho bude mít divák slušný splín. Detachment si nebere servírky u řady společenských problémů, nakonec se soustředí a předkládá hlavně hodně intimní zpověď prázdného kantora, kterého stíhají existenční i rodinné problémy. S dokonale soustředěným Brodym, rudými flashbacky, netradičními úhly kamery a nezodpovězenými otázkami se řítíme do záhuby, tu a tam přesto nějaká naděje vysvitne. Navíc má zmiňovaný původem Newyorčan pořádné herecké štěstí – po Pianistovi totiž chytil druhou životní roli. Nutno podotknout, že zcela zaslouženě!!(24.7.2012)

  • Ouwen
    *****

    Druh filmu, který by byl schopen vyvolat nespočet otázek vůči rodičům a lektorům. Tolik prvků mne potěšilo, například ta dívka, malující depresivní obrázky a nastínení jejího fotra, který zřejmě ví, co je pro děcko nejlepší a krmí ho vlastně stresem, tvrdohlavostí a sebepřesvědčením, aniž by svého potomka podporoval v tom, co onen potomek miluje nejvíce a kde vypouští ventil emocí. Naštěstí se tento problém protáhne, když Adrien Brody interpretuje, jak "systém" funguje a jak by měl člověk uvažovat, tedy naslouchat svému instinktu a nebýt ovcí, poněvadž nám je nuceno věřit lžím a jsme nuceni v zalíbení se lidem. Totéž tvůrci ilustrují, že ani samotní rodiče nejsou těmi nejlepšími příklady a dost své dítě ovlivňují. "Ta taška nemá city a ani já nemám city, kterých by ses mohl dotknout." Ačkoliv si v místních komentářích stěžujete, že vám hlavní postava nepřirostla k srdci, nedivím se. Člověk, který téměř nic necítí a s nikým si nehodlá vytvořit vztah ovšem nemusí být vyloženě špatná volba. Žádný akční hrdina, hold prostý, obyčejný člověk, realista, nepouštící si nikoho k tělu a kolem něj jsou další lidé s naprosto obyčejnými problémy. Trošku umělé mi přišla náklonnost té dívky, která měla deprese, vůči Brodymu, ale v momentě, kdy si uvědomíte, že existuje člověk, odpovídající vašemu myšlení a povaze, neubráníte se poutu. Líbila se mi i práce s kamerou, různorodá vizuální stránka, atmosféra filmu. Co mne však vytočilo, bylo zabití té kočky kladivem, naštěstí tahle situace není ukázána. A také mohlo být víc momentů z té třídy. Jinak spokojenost a ačkoliv nejsem se svým komentářem dostatečně spokojený, myslím, že to primární jsem již zmínil. Brody byl výtečnej.:-)(29.8.2015)

  • - Do role Henryho Barthese byl zvažován Michael Wincott. (Dreadd)

  • - Prvý deň ráno, ako sa Erica (Sami Gayle) nasťahuje k Henrymu (Adrien Brody) do bytu, vidíme, že Henry nosí prsteň, ktorý mu však Erica dá ako darček až o pár dní neskôr. (misterz)

  • - Úlohu Meredith si zahrala režisérova dcéra Betty Kaye. (whimsy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace