Režie:
Adrian LyneKamera:
Donald PetermanHudba:
Giorgio MoroderHrají:
Jennifer Beals, Michael Nouri, Lilia Skala, Sunny Johnson, Kyle T. Heffner, Lee Ving, Ron Karabatsos, Belinda Bauer, Malcolm Danare, Philip Bruns (více)VOD (2)
Obsahy(1)
What a Feeling! Jennifer Bealsová v hlavní roli amerického muzikálu o nebojácné a půvabné Alex, která se každou noc mění ze svářečky v tanečnici... Populární muzikál vypráví příběh mladičké svářečky Alex Owensové, která po nocích tančí v baru a sní o studiu na konzervatoři. Naivní příběh s parametry Popelky (osiřelá hlavní hrdinka, deus ex machina v podobě bohatého a atraktivního Nicka) dokáže i dnes okouzlit nábojem tvrdohlavé mladistvé energie a samozřejmě ústředními hity jako „Flashdance – What a Feeling“ či „Maniac“. Zajímavostí je, že nejslavnější taneční scénu filmu – konkurs na konzervatoř – tančily tři různé taneční dublérky: Marine Jahanová dublovala tancování, gymnastka Sharon Shapirová výskoky a tanečnice Crazy Legs breakdancing. Snímek byl v československých kinech poprvé uveden v roce 1987, přičemž z něj cenzura vystřihla zpověď hlavní hrdinky v kostele. (Česká televize)
(více)Recenze (295)
Hudba je bez debat výtečná a svým způsobem i nadčasová. Děj je ovšem o poznání slabší. V podstatě se jedná opět o tu profláklou romantickou břečku. Chudá dívenka má zdánlivě nesplnitelný sen, avšak nakonec se vše v dobré obrátí, do toho nějaká ta láska, byt v bývalém skladišti, tvrdá ruční práce, chudoba, problémy ve vztahu - jednoduše klasika. Fakt je ovšem ten, že ať je to jak chce nablblé a provařené, má to své kouzlo. Právě díky němu jsem ochoten jaksi prominout převařenou chuť tohoto dílka a nechat se unášet "osmdesátkovým" feelingem, na který jednoduše nedám dopustit. Oscar zasloužený. ()
Klasický muzikálek, který byl ve své době velkým hitem, má stále něco do sebe: špičkové taneční scény - nezapomenutelná je ta z "talentovek", kterou nedávno vykradla J.Lopez (au, au), spoustu chytlavých a dnes reinkarnovaných písniček, miloučkou Jennifer Beals v hlavní roli a když přimhouříte oko nad množstvím plynu ve svářečce, docela se pobavíte. ()
Naivní pohádka stojící ještě o stupínek níž než Hříšný Tanec. Nic víc a nic míň, někomu to stačí. Podle mě je Flashdance jen další důkaz drblosti osmdesátých let, jejichž druhou polovinu jsem přežil v bezstarostném předškolním věku:) Jo a mimochodem, podstatně mladší hudební pokus ex-špajzgérl Geri Halliwell, tentokrát v rámci propagace příhod Bridget Jonesové, taky není zrovna plus pro hodnocení popové scény počátku 21. století;) Pro Flashdance ode mě 40%. ()
Nuda plus hudba osmdesátých let. Fuj. ()
Konečně došlo v mém hodnocení i na tento osmdesátkovej kulťák a srším spokojeností. Jasně příběh je naivní, ale hlavní hrdinka je hrozně milounká, hudba z filmu ja tak výrazná, že žije dodnes a mě ten pohádkový příběh o svařející tanečnici Alex vždy krásně zromantizuje. ()
7/10. Naivní, ale zatraceně sexy. ()
Tančící svářečka, tak to ještě ve filmu nebylo. A co víc, ona tančí skvěle. A co víc, ještě jí k tomu hrají skvělé písničky. A co víc, ta svářečka ještě i dobře vypadá. A co víc, on ten její příběh dává i nějaký smysl. A co víc, mně se ten film i celkem líbil. ()
║Rozpočet $7miliónov║Tržby USA $92,921,203║Tržby Celosvetovo $203,921,203║ Chytľavé pesničky a príjemná Jennifer Beals zdobia film, príbehovo to je len klasická vata o tom ako sa treba dosť dlho trápiť aby sa dostavil úspech. /60%/ ()
Pohodovy hudebni filmecek s prijemnym oddechovym pribehem me chytl stokrat vice nez obehrany Hrisny tanec ()
Scénář: Thomas Hedley Jr., Joe Eszterhas .. Hloupoučká záležitost 80 let .. než toto, tak raději Hříšný tanec. ()
rozpočet : ? tržby americke : $92,921,203 ()
Divné účesy, divná hudba a tak pomalé tempo, že by i existenciální drama ze středoasijské stepi bledlo závistí:) ()
Radyo: Kde si tam vzal tu soustružnici?...No ale je to jedno, ne!...Snímek o tančící svařečce jsem si docela vychutnal, místy jsem se slušně pobavil - na druhou stranu Adrian Lyne natočil už lepší snímky, ale vzhledem k tomu, že tenhle je jeden z prvních, můžeme ten fakt přehlídnout :) ()
Patřím mezi nejlepší tanečníky na jih od Antarktidy. To je snad jasné, když mne ladným pohybům učily hvězdy StarDance Vašek Vydra, Jirka Schmitzer či Jaromír Bosák. Ze své odborné pozice si tedy dovolím moudře zhodnotit, že Alex Owensová je úžasná. Válí se svářecí soupravou i u tyče a vybírá si k tomu skvělou muziku. No dobře, i já tuším, že tenhle film je vlastně tak trochu pitomost, ale probouzí ve mně nostalgické vzpomínky na situace, které se nikdy nestaly a na to se nezapomíná. ()
Tak jsem konečně tu klasiku viděla celou a ne jen ty nejznámější scény. Film krásně odsýpal, což si myslím, že na něj bylo nejlepší. Hlavní herečka je moc pěkná, takže jsem na ni ráda koukala. Nejlepší scéna byla beztak ta v kostele u zpovědi, ta, kterou komunisté svého času vystřihli. A konečně jsem si všimla u té poslední zkouškové scény, jak se tam všichni ti, kteří ji tancovali, míchají - změna vlasů, svalů, dokonce i lehce barvy kůže. Je zajímavé, že tvůrci vymysleli něco, co nedokázal pořádně zatancovat jeden člověk. Naivní příběh okořeněný trochou hy(p)sterie. ()
Aj po sto rokoch chytľavá oddychovka, ktorá neurazí, ale už ani nenadchne tak, ako musela vyrážať dych v dobe vzniku. 60%. ()
Ještě předtím, než se jedna z nejnádhernějších a nejlepších postav seriálu "L Word", exotická Bette Porter stala lesbickou ředitelkou uměleckého centra, pracovala jako svářečka a tancovala v nočním klubu:) Kdyby byl samotný příběh alespoň tolik propracovaný a úchvatný jako taneční čísla a soundtrack, mohl být Flashdance špičkový film. Jenže právě zpracování příběhu a scénáře je to, co je jeho nejslabší částí. Chyběly mu grády, větší zapálenost a alespoň nějaká hloubka a síla. Takto to na mě působilo jakoby ledabyle, bez zájmu. Tvůrci si asi řekli, "budou tam vymakaná taneční čísla, hodíme tam nějaké pořádné vypalovačky a na nějaký obsáhlejší příběh se můžeme vykašlat. To bude určitě stačit." Pohled na Jennifer Beals potěší, stejně jako vystoupení a písničky. Jen škoda toho zazděného příběhu. ()
Tenhle film má sice jen několik málo kladů, kterými jsou Jennifer Beals, Pittsburgh a dobové vypalovačky, ale ono to kupodivu stačí. Scénář bychom hledat neměli, nicméně repríza je nutná vždy, když Jennifer Beals natočí novou sérii The L Wordu. ()
Absence příběhu by mi u hudebního filmu vadila jako poslední. Hlavní je hudba, tu zde však zosobňuje to hrozné osmdesátkové disco. "Hříšnému tanci" to nesahá ani po kotníky. 20%. ()
K tomuto filmu mám dětský/pubertální sentiment, i když celý jsem ho viděla až teď. Obecně velmi obdivuji výkony v tanečních filmech a popravdě Popelkovský příběh sympatických protagonistů může možná vyvolat pousmání, nikoli však výsměch. ()
Reklama