• dr.horrible
    ***

    - Odpad! - 50%; Třída smrti - 100%; Hodinový manžel - 60%; Fanda - 40%; Odečet vody - 75%; Pod drnem se skrývá Zlo - 0%; Masožravý obraz - 80%; V1: The Hunters of Carnivorous Bitches - 20%; Explicitní důkaz - 45%; Dům 66b - 50% - Fanda. Ten tu bol asi najviac kritizovaný a ako jediný nemá vlastný profil. Mne to prišlo ako pokus spojiť Hardcastlea a Lyncha. Nepodarený, aj cez nepríjemné pocity (ktoré vyvolať takmer dokáže), uberá mu hlavne snaha byť vtipný. Humor, to je vlastne najväčšia slabina a základný kameň úrazu, celých Pionierov hororu. Pokazil odpad!, pokazil už zmieňovaného Fandu, pokazil Dom 66b, v tých dvoch trashoch pokoroval hranice trapnosti (čo sa mu celkom darilo - nechápem ako pri V1 niekto neustále rozprával o hláškovaní, keď šlo len o neoriginálne šušlanie dvoch infantilných sci-fi fanúšikov); jediný segment v ktorom fungoval, je ten Odečet vody. Parádna pointa. Zhruba pri polke filmov som ľutoval toho strateného času, asi tri ma milo prekvapili. Po vynikajúcej Triede smrti ktorá vyšla ako prvá, logické a nevyhnutné sklamanie. Ak raz príde druhá séria, budem sa musieť hodne premáhať, aby som to pozrel celé ..(7.3.2014)

  • Wacoslav1
    **

    Je mi líto, ale nemůžu dát víc. Určitě zajímavý projekt v domácích podmínkách, ale to nestačí. Prostě když zprůměruji svá hodnocení všech povídek, tak mi z toho vychází ty 2* víc prostě ne. Škoda to nejlepší (třída smrti) jsem viděl jako první pak už to šlo níž a níž ještě Dům 66b ušel. Pak už se to potácí víceméně v průměrných opusech jako Odpad! Masožravý obraz nebo hodinový manžel k vyloženým sračkám typu Fanda, Odečet vody nebo V1. Je mi líto, ale slušnej potenciál sám o sobě nestačí. Od tohoto projektu jsem prostě čekal víc.45%(4.3.2014)

  • Tuxedo
    ***

    Pionýři hororu jsou zavádějící název. Jednak slovo „pionýři“ evokuje poctivé úmysly i poctivý přístup k žánru, tvůrci se však často vzepřeli i tomu podstatnějšímu ze zadání - „horor“. Opravdu čistokrevným hororem je pouze skvělá Třída smrti (5*), bohatá na vizuál, atmosféru, dějový spád i chytrou myšlenku v závěru. Masožravý obraz (2*) se také snaží tvářit seriózně, což je snaha chvályhodná, jenomže pouze dobré efekty a sázka na atmosféru nestačí. Tenhle zajímavý nápad i s jeho kompozičním řešením měl spíše vzniknout jako povídka. Animovaný Fanda (2*) je jakýmsi chaotickým rozkročením mezi pastišem a totální parodií na žánr i jeho diváky, příšerná vizuální stránka je pravděpodobně záměrná, což však sledování filmu moc neusnadňuje. Poměrně našláplý Odpad! (3*) coby hříčka funguje daleko lépe, protože na začátku rozdá karty a pak už jen přikládá do ohně a snaží se maximálně využít (se střídavým úspěchem) všeho, co je v dosahu. Odečet vody (3*) poměrně zdařile pracuje s divákem, ale stojí a padá pouze s jedním nápadem. V1: The Hunters of Carnivorous (4*) je skrz naskrz přiznané, hláškami a přestřelenými hereckými výkony prošpikované ultralaciné béčko, u kterého zamrzí jen letmá „neviditelná“ akční sekvence, z níž by měl radost možná i Uwe Boll. Explicitní důkaz (3*) byl točen za jiným účelem, proto ho nevnímám zcela v rámci hororových měřítek, zato Hodinový manžel (2*), byť nabídl jednu poměrně vtipnou montáž, nemá s hororem společného vlastně vůbec nic. Za nejhorší kousek považuji Pod drnem se skrývá Zlo (1*), který je sice chvílemi vrcholně vtipný svým neumětelstvím (špatný střih, triky) a bezprostředností, ale celá expozice i prostřední část jsou neúměrně natahovány a při některých pokusech o vtip je tak film stejně upocený jako ten moravský borec po tříminutovém zahradničení v rychloposuvu.(23.12.2013)

  • *CARNIFEX*
    *

    Tak teda späť do reality milí pionýři! Boh mi je svedkom, že nie som a ani nikdy nebudem fanúšikom amatérskej tvorby. Je síce lepšie nebrať drogy, chlastať či flákať sa, ale napríklad radšej takto blbnúť s partiou a kamerou, no pokiaľ by mala takáto tvorba prebrať český horor k životu, tak to má potom asi takú svetlú budúcnosť, ako samotný socializmus a vaše červené šatky okolo krku. Za zmienku stojí akurát "Třída smrti", čiastočne "Mäsožravý obraz", ostatné poviedky sú kvalitou na úrovni názvu prvotnej story. Neviem koho mohol tento snímok vystrašiť, alebo dajme tomu, vzhľadom k zaradeniu do žánru komédia pobaviť, no mám dojem, že sa tu tunajším hodnotením opäť tak "trošku" preháňa. Jediné čo sedí na 100% je POVÍDKOVÝ - 25%.(27.7.2015)

  • choze

    Nebudu hvězdičkovat, jelikož jsem v PIONÝRECH výrazně zainteresován organizačně i autorsky (odpad!, Třída smrti), ale nedá mi to, abych se nevyjádřil k vesměs skvělým filmům ostatních. DůM 66B - ten styl humoru mi moc nesedí, humorné ladění mi vadilo už u samotné povídky, ale kvalitní předloha+scénář se snoubily s perfektním technickým zpracováním, režií a hereckými výkony. Luxus. HODINOVÝ MANŽEL - úvod trochu natažený, finále se nečekaně zvrhne v trochu moc velkou nadsázku, ale prostředek šlape, hlavně herecky. Tereza Němcová je jako nečitelná záludná MILFka pohrávající si s hrdinou bravurní. FANDA - hustoatmosférické a nápadité punkové plastelíno-psycho, tvořící v antologii výborný kontrast ke Třídě smrti. Neučesané a málo dějové, takže to nesedne každému, ale za mě jednoznačně palec hore, i ty vtípky pobavily. ODEČET VODY - co se zpočátku tváří jako klasická rozvleklá pseudopsychologická příliš-vážně-se-beroucí amatérská sračka (hrdina čučící v dlouhých záběrech do blba nebo na hodiny), se vzápětí dostane výborným twistem na úplně jiný level a přihodí velmi zábavnou koncovku. Navíc Lukáš Horáček v hlavní roli válí. POD DRNEM - tohle opět není sranda úplně pro mě, hlavní problém mám ale s hodně ležérním tempem, na můj vkus tu všechno (od uvaření kávy, přes práce na zahradě, po likvidaci Zla) trvá cca třikrát déle než by bylo záhodno. Pochválil bych ale scénu, kdy se z pod drnu začne hrabat Zlo, ta byla fajn hororová (tedy než se ukázalo, že Zlo má na sobě červenou flanelovou košili :) MASOŽRAVÝ OBRAZ - tenhle film se samozřejmě zapíše do divácké paměti zejména parádní maskérskou prací, ale za zmínku rozhodně stojí i kamera, zručné šponování napětí, nebo epesní rozpadlý barák, zvenčí zahalený do mlhy a zevnitř naplněný patřičně náladotvornými proprietami. Dalo by se zatlačit na příběh a pointu, ale tak jak to je, to pro mě funguje víc než dostatečně a moc mě neruší ani poněkud dřevěný herecký výkon Mariána v hlavní roli. V1 - hláškovací masakr, trochu retardovaný výpravou do jeskyně uprostřed filmu. Hororové to prakticky není, prdel je to ovšem neskutečná a umírací scéna je opravdu nejlepší, co kdy vznikla. Plus efektní titulky. EXPLICITNÍ DůKAZ - časem propadlá, jen lehounce hororová storka se spolehlivým Jaškówem a dobrou pointou.(10.12.2013)

  • - Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, největší podíl na vzniku filmů měl Jiří Špác, který produkčně zajistil zapůjčením vlastní techniky natáčení u filmů Odpad!, V1: He Hunters of Carnivorous Bitches a Odečet vody. (Vierzbowskii)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace