Režie:
Bryan SingerScénář:
Simon KinbergKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Nicholas Hoult, Oscar Isaac, Rose Byrne, Evan Peters, Josh Helman, Sophie Turner, Tye Sheridan (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Od počátku civilizace byl uctíván jako bůh. Apocalypse, první a nejsilnější z mutantů marvelovského světa X-Menů načerpal sílu ostatních mutantů a stal se tak nesmrtelným a neporazitelným. Probudil se po tisíci letech a je rozčarovaný ze světa, který nachází. Rekrutuje tým mutantů včetně zklamaného Magneta (Michael Fassbender) s cílem očistit lidstvo a nastolit nový světový řád, kterému chce vládnout. Osud Země tak visí na vlásku. Raven (Jennifer Lawrencová) s pomocí profesora X (James McAvoy) stane v čele týmu mladých X-Menů, aby společně zastavili svého největšího nepřítele a zachránili lidstvo před úplným zánikem. (CinemArt)
(více)Videa (28)
Recenze (960)
Tento film má jediné šťastie. A to, že má v mnohom natrénované z minula. Keby sa jednalo o nové postavy, ktorých neskoršie osudy nepoznáme, tak by to bola až neznesiteľná nuda. Všetko čo je tam dobré sme už v tejto sérii videli a väčšinou lepšie. V maličkostiach a určitých momentoch sú to zase tí skvelí X-mani, ale väčšinu času je to iba generický a preplácaný blockbuster so smiešnym záporákom, ktorý robí svojim predchodcom ešte väčšiu hanbu než nevýrazná trojka a spin - offy Wolverina. Nechce sa mi vypisovať čo je tam zlé, lebo je z tohto výsledku smutno a v živote ma nenapadlo, že si pri finále Singerovho filmu spomeniem na filmy ako Liga výnimočných alebo na Van Helsinga. Keby to bol film zo stajne MCU možno by som bol veľmi spokojný, ale táto séria kopala v najlepších dieloch úplne tú najvyššiu ligu. O to je to sklamanie trpkejšie. 5/10 ()
To jsem nečekal. Tolik dobrých momentů a herců utopených v tak tuctovém příběhu... A navíc v režii Bryana Singera. Kdyby raději natočil samostatný film s (naprosto úžasnou) Weapon X a ne tohle narychlo slátané pokračování, které by se ani s prvními dvěma díly, ani s Budoucí minulosti raději nemělo srovnávat.... Ach jo. Záporák nestojí za nic, děj nemá téměř žádný přesah a vztahy mezi postavami skoro nejsou zajímavé (přitom právě tím mě X-Men vždy bavili nejvíce) a celé je to hlavně přehlídka triků sem tam proložená něčím, co stojí za zmínku. Veledestrukční závěr mě vyloženě nudil a z toho, jak se podařilo už tak rozvrtaný X-Men filmový vesmír rozvrtat ještě víc, jsem vlastně zklamaný až naštvaný. ()
Tak, a protože tu zas všeci sázej totálně špatný a hlavně jakože strašně, ale fakt strašně neobjektivní hodnocení, žejo, tak je znovu na mně a několika comicsama poblázněnejch magorech, abysme mutanty tahali z databázovejch průserů... Apocalypse je super blockbuster. Marvelovkám se sice nedá upřít jistější tah na branku co se coolovější akce týče, foxovskejm týmovkám zas ale věřim každou osudovější repliku, která zdejším gerojům vypadne z úst. Když totiž Captain America zavelí k boji a hádá se s Iron Manem o politice, přijde mi to občas k smíchu (ale nikdy to nepřiznám). U X-Menů oproti tomu nemám problém, uronit nad vyhroceným dějem a uvěřitelnými dialogy v patových situacích nejednu slzu. Další díl chci tisíckrát víc než nový Avengers. ()
Pro X-Meny mám slabost, konec konců ukázali, jak sebevědomě dělat comicsové adaptace a zvládli z nich vytvořit inteligentní a ambiciózní podívanou a zbavit je nálepky zábavy pro děti. Vždycky byli chytřejší, měli lépe propracované postavy a kašlali na černobílost. Tedy donedávna, protože X-Men: Apokalypsa je ve všem, co jsem vypsal výše, krok zpátky. A sakra velký. Šestá regulérní x-menovka působí jako něco, co vzniklo na konci devadesátých let, tedy v době, kdy nebylo normou mít postavy řešící krizi víry (Nightcrawler v X2), vycházet z politické situace sedmdesátých let (Budoucí minulost) nebo uvažovat nad tím, jestli je mutace nemoc, či evoluce (víceméně celá původní trilogie). Teď tu máme modrého idiota, který chce zničit svět kvůli svému egu, a to je všechno. Singer a jeho tým jakoby se vykašlali na to, v čem byla vždycky jejich síla a natočili obyčejný blockbuster za hodně peněz. Bohužel výpravné akční scény režisérovi nikdy nešly tak dobře jako práce s hrdiny, digitální triky taky úplně nezvládá, a navíc tu má hromadu postav, které jsou buď nevyužité, nebo zcela zbytečné. Ve výsledku z toho vylezl průměrný velkofilm za čtvrt miliardy. Osobně jsem u téhle série zvyklý na víc. O dost víc. ()
Čeho je moc, toho je příliš. To je tak, když se Brian Singer otrocky drží komiksovosti, všem hrdinům nesmyslně přizpůsobuje vzhled či hlavně úbor a zdržuje tím celý děj filmu. Celý příběh je na víc o řád horší a hůře pojatý než DoFP a nevím, nakolik tomu pomohl hrůzný český dabing, ale Apocalypse v diktátorských řečech o konečném řešení působí směšně a neurvale. A co je snad úplně nejhorší, z První třídy mi nejvíce vadil Nicolas Hoult, ale jeho Beast je fajn spolu s McAvoyem, Fassbenderem a Lawrence tvoří pevný koukatelný základ týmu, ovšem mnoho prostoru je věnováno (staro)novým mutantům v mladším podání, ze kterých vyčnívá pouze Sophie Turner (nevěřil jsem, že to někdy řeknu) nad Emo-Kurtem Wagnerem, odpudivým Scottem Summersem a po modifikaci pěšinkovou Storm (ani si raději nechci zapamatovat jejich jména). Jestli nás čeká New Mutants nakonec v tomto podání, tak to snad radši ať Apocalypse propadne. Quicksilverova scéna pouze potvrzuje Singerovo nedostižné mutantské vyhoření. PS : Nejlepší scéna na přehradě známá z druhého dílu a z Origins, která už naštěstí nejela to samé a přinesla přesně to, co jsme chtěli..oslí můstek na něco velkolepého. X-force čekají..PS : Po druhém shlédnutí (hlavně v původním znění) je dojem o něco lepší a nakonec 7/10 ()
Galerie (115)
Zajímavosti (47)
- Druhý film, v ktorom sa objaví postava Nightcrawlera. Prvý bol X-Men 2 (2003), kde ho hrál Alan Cumming. (Shiguku)
- Scéna s Quicksilverom (Evan Peters), který v superrýchlosti zachraňuje obyvateľov školy, je odkazom na obdobnú scénu v animovanom seriáli Futurama (od r. 1999) - v epizóde Tři sta babek (2003). (Piri)
- Ve filmu lze poznat rozdílné snímkové frekvence kamer. Například ve scéně u Osvětimi lze jasně poznat, že byly použity kamery s frekvencí 60 snímků za sekundu (pro zjednodušení práce s efekty). (UncleMorty)
Reklama