Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film ZABIJÁK režiséra Johna Badhama je věrným remakem úspěšného francouzského snímku "Brutální Nikita". Znovu se v něm setkáváme s osudem mladé punkerky (tentokrát se jmenuje Maggie), která je odsouzena za vraždu policisty k trestu smrti. Dostává ale ještě jednu šanci - bude žít, pokud začne pracovat pro vládu jako zabiják. Šaramantní Amanda ji promění v elegantní a velmi ženské stvoření, agent Bob zajišťuje její profesionální výcvik. Po absolvování speciálního kursu opouští Maggie středisko a začíná žít obyčejným životem - ale jen do chvíle, kdy přichází první "úkol"... Maggie poznává, že za svůj život a svobodu musí zaplatit až příliš vysokou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (84)

mzss1 

všechny recenze uživatele

Pro mě je to stará klasika na kterou se dá neustále dívat. Film má naprosto perfektní příběh, který nemá sebemenší chybu. Co se týče akce - tak pár akčních scén zde je - jsou slušné, ale spíš je to thriller, což nevadí. Příběh a celkově film má dobrou atmosféru, nečekané zvraty, nepředvídatelnost, nostalgii (hlavně na konci filmu), romntický nádech je zde taky - dokonce mi přišel ucházející nad to, že romantické filmy nemám rád. Konec výborný, smutný. Herecké obsazení je na tom dost dobře. Bridget Fonda jako hlavní hrdinka filmu je výborná. Ostatní herci také dobří. Hudba lehčí nadprůměr. Takže film vidím na poctivých 92% = ***** ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Americké remaky neamerických filmů (primárně určené pro pologramotnou americkou většinovou populaci mající problémy s četbou anglických titulků a trpící nezájmem o cokoliv neamerického), nepovažuju většinou za zbytečné, ale za zajímavé - baví mě je porovnávat s originály. Point of No Return se mi celkem líbil, ale do originálu má daleko. Hlavně hlavní představitelkou - zatímco Anne Parillaud byla v roli pouliční punkerky dost důvěryhodná a stále z ní i po její proměně vyzařovalo cosi nebezpečného a nepředvídatelného, Bridget Fonda je na první i na druhý pohled konformní slečínka z dobré rodiny a její punkerku jsem jí nevěřil ani na vteřinu. Ovšem čistič Harveyho Keitela se může směle měřit s francouzským originálem! ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to úplne priemerný thriller, ktorý je remakom francúzskej klasiky. Má dosť dobrý príbeh o narkomanke, ktorá pri lúpeži zastrelí policajta, za čo je odsúdená na trest smrti, ale vláda ju zachráni pod podmienkou, že z nej vychová špičkového zabijaka, inak skončí tak ako mala a tak s tým súhlasí. Ale časom sa zamiluje a chce žiť normálny život, ale jej nadriadení ju len tak nenechajú. Spracovanie nie je úplne zlé, ale moc s ním spokojný nie som. Ešte prvá tretina je na tom dobre, dejovo je to zaujímavé a na narkomanku, ktorá sa postupne mení na zabijaka sa pozerá dobre, ale keď ju prepustia zo základne a dostane sa medzi ľudí, kde sa zamiluje, tak zaujímavosť filmu dosť upadne, romantika je tu veľmi zle zvládnutá, nefunguje to, ich vzťahu sa vôbec nedá fandiť a tak tu ani nemá čo zaujať, mimo tých akčnejšie ladených scén tu už nie je vôbec o čo stáť. Akcie je tu veľmi málo, ale nie je zlá. Je tu jedna celkom vydarená prestrelka v hoteli, zaujímavá situácia, v ktorej je hlavná hrdinka prezlečená za servírku a aj ten zvyšok je celkom slušný. Nie je to nič výnimočné, čo by sa oplatilo pozrieť samostatne, ale svoj účel splní. Herecké obsadenie je na tom dobre, výborná Bridget Fonda v hlavnej úlohe, charizmatický Gabriel Byrne, poteší aj Harvey Keitel v menšej úlohe čističa, ale až na priateľa hlavnej hrdinky, ktorý ma nezaujal ani trochu sú dobrí všetci. Réžia a technická stránka sú veľmi dobré, klasický štýl deväťdesiatych rokov, takže tu som nadmieru spokojný. Keď už remake francúzskeho originálu, tak radšej Hong Kongský film Black cat, ktorý je nielen dejovo lepšie zvládnutý, ale aj akčnejší. Aj na toto sa dalo pozerať, ale okrem prvej tretiny, obsadenia a tej trochy akcie tu nie je o čo stáť. 54% ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

Ani nevím pořádně proč, ale já tomu nakonec ty poctivé tři dám, na 4 to ale nebude:). Zpočátku to na mě působilo jako béčkovej dosti nevydařenej brak z první půlky "devadesátek", ale postupně mě to docela vtáhlo do děje. S představitelkou hlavní role Bridget Fonda jsem měl zpočátku trochu problém, v pozici kriminální trosky vypadala dost nelichotivě a ve chvíli, kdy z ní začali "dělat dámu" mi až na hezké nohy poněkud připomínala ... jak to kulantně nazvat...Dustina Hoffmana v Tootsie...:), ale postupně jsem si na ní zvykl. Asi si budu muset doplnit "vzdělání" o francouzský originál. ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

O dvě ligy horší, než francouzská verze. Nepřekonatelná atmosféra Bessonova filmu je ta tam. Ale i ta americká má nakonec něco do sebe. Plakát s Fondou mě pronásledoval celou pubertu, a teď, když jsem shlédnul film, kterého se týkal, jsem za to rád.:-) Fonda je takové ošklivé káčátko s jiskrou v oku. Možná není bůhvíjak fenomenální herečka, ale sexepíl se jí tedy upřít nedá. A role agresivní holky s bouchačkou (nebo spíš kanónem) v ruce jí padla jako ulitá. Po srandovním úvodu – přepadnutí obchodu smažkami (srandovním ve smyslu působící dojmem nějakého laciného tv-seriálu), přichází další část – přerod feťačky na disciplinovanou agentku – se kterou si dal Badham o něco více záležet, než Francouzi. Trošku otevřený konec naopak více vyznívá ve francouzské verzi, která není tak "happyendově" doslovně ukecaná, jako ta USA. Z Badhamova filmu jsou občas citít dozvuky osmdesátkového nevkusu (což je docela zajímavé na to, že jsme již v roce 1993) – v oblečení, účesech, hudbě... Také mi není moc jasné, proč se autoři namáhali s vlastní syntezátorovou hudbou aspirující na zlaté maliny, když tam mohli nechat celou dobu nechat znít nějaké reálné songy, které mají k příběhu vztah. V celkovém dojmu se mi i americká Nikita líbíla – ač o hodně méně, než francouzská z 1990. Holt ta látka má svou sílu a asi by to musel točit úplný břídil, aby z toho vzniklo něco nekoukatelného. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (4)

  • Natáčelo se od 30. března do 22. června 1992. (BMW12)
  • Pracovník pokojové služby v hotelu v New Orleans je režisér snímku John Badham. (Narcis)

Reklama

Reklama