poster

Probuzená zkáza

  • USA

    Godzilla, King of the Monsters!

  • slovenský

    Prebudená skáza

Horor / Sci-Fi / Akční

USA / Japonsko, 1956, 80 min

Hudba:

Akira Ifukube

Střih:

Terry O. Morse
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Derek
    ***

    mix povodnej japonskej godzilly a dotacok s americkym hercom ktore vsak posobia ako pest na oko i vdaka konstantnemu komentovaniu deja (co potom posoby ako nejake drama z radia co ma dost iritovalo)... samozrejme povodna godzilla uz dnes nikoho sokovat nemoze, ale je to stale slusna i ked vekom dost poznamenana klasika...(5.5.2014)

  • ZIASystems
    ****

    S tou "jedničkou" Godzilly opatrně - tohle není první film, který byl o Godzille natočen, i když částečně je to i pravda - ve skutečnosti se jedná o americkou verzi původní Gojiry z roku 1954, ke které byly dotočeny scény s americkým reportérem, a naopak vystříhány scény, kde se zmiňovalo americké bombardování Tokya a Hirošima-Nagasaki. Ovšem jinak se přetransformování japonského snímku pro americké publiku prostřednictvím reportéra učastnícího se veškerých scén z původní Gojiry povedlo, přestože je legrační pozorovat Japonce mluvící anglicky s brooklynským přízvukem (jak se kdesi píše)(28.1.2005)

  • kaylin
    **

    Mám problém, jak se na film „Godzilla, King of the Monsters!“ vlastně dívat. Je to nový film, jsou zde nové scény, ale tohle je snímek, který byl skvělý a fungoval už ve své původní podobě. Ano, je hezké, že nová verze umožnila, aby se film dostal do širší produkce a také do ostatních zemí, ale to podle mě celkem dobře zvládne i film s titulky anebo při nejhorším film dabovaný. No, asi je to tím, že by Američani tak snadno nepřijali snímek, který by neobsahoval aspoň jednoho zástupce jejich národa. Kvality původního filmu zůstávají, ale nové stopy nepřidaly nic zásadně nového.(19.1.2014)

  • Oktavianus
    ***

    Ať je to jak chce, pořád to je ta nádherná Godzilla (i když v ženském rodě ji nazýváme jenom u nás, všude jinde je to ten Godzilla), která když se vynoří za kopcem, domorodí vesničané propuknou úděsné panice a prchají. Stojí za to si pustit verzi z roku 54 a hned za ní tuhle, uvidíte ten rozdíl. Že zmizelo původní poselství originálu, to by mi nevadilo, třebaže tím film už nebyl tak působivý. Ani upravené změny v ději ve prospěch amerického novináře by mi nevadily. Horší už je, že zmizely ty nádherné scény, kdy armáda s Godzillou bojuje, marně střílí a zní do toho ta nádherná opakující se hudební smyčka (v tom jsou všechna kaiju úžasná, je to jeden z prvků, který nemůže chybět v žádném filmu). A nejhorší je, že postava novináře do filmu vůbec nesedí, mnohdy je vidět, jak jsou záběry na něj do filmu násilně naroubované a nesedí kamera, tón obrazu a podobně. Což je škoda, protože to především ruší a kazí to původní skvělý film. Nicméně, jak už tvrdím v první větě: je to pořád ta nádherná nejstarší Godzilla, král monster...(14.2.2015)

  • SOLOM.
    **

    Když v roce 1954 natočil režisér Honda původní Gojiru, byl jeho film promítán pouze v jeho rodném Japonsku. Jak sami víte objevovalo se tam jisté poselství o tom, že testování jaderných zbraní má nesmírný dopad na přírodu. Stejně tak tam bylo zmiňované i bombardování Hirošimy a Nagasaki. Z wikipedie jsem se dozvěděl, že původní Gojira nebyla nikdy uvolněna do světa až do roku 2004. Proto přišel její autor s myšlenkou, že by požádal Američany o pomoc a natočil tento remake. Musel ho však upravit a hlavně sestříhat pasáže, ve kterých byly narážky na USA a jejich zbraně. Tímto vznikl tento sestříhaný projekt, která je vlastně zkrácenou verzí původního filmu (většina scén je právě z roku 1954), doplněná o nové pasáže v nich figuruje americký herec Raymond Burr. Jen málokdo věděl, jaká je mezi oběma snímky podobnost a mnozí považovali tento kousek milně za originál. Bohužel tím promne jako fanouška originálu ztratil film svůj smysl a cítil jsem se značně ochuzen. Jaksi se vytratila ona pověstná atmosféra, kterou přibrzďovaly zbytečné scény s novinářem. Ty mi nepřinesly absolutně nic nového a spíše mi vadil mužský hlas vypravěče v pozadí známých scén. Ten v nich vypravoval své vlastní prožitky, které mě nezajímali. Jak mám vlastně hodnotit film, který okopíroval již natočené scény a přihodil k nim úplné zbytečnosti? Jediný důvod proč tomu nedám odpad je ten, že díky tomuto projektu se Gojira dostala vlastně do světa.(11.7.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace