poster

King Kong vs. Godzilla

  • Japonsko

    Kingukongu tai Gojira

  • Japonsko

    キングコング対ゴジラ

  • anglický

    King Kong vs. Godzilla

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Fantasy

Japonsko / USA, 1962, 91 min

Režie:

Iširó Honda

Hudba:

Akira Ifukube

Producenti:

John Beck, Tomojuki Tanaka
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • seeker23
    ***

    Některá místa jsou opravdu limitou toho kam se dá v té amatérskosti vůbec zajít, ale mnoho míst je opravdu silně průměrných (čti: ne tolik blbých, aby byla zábavná) a tedy nudných. Ale některé hlášky jsou opravdu perly jako třeba snaha king kongova chráněnce prohlásit je za běžence, když ho převážejí do japonska bez povolení. A závěr je tou nejúžasnější parodií morality: poté co obě monstra zdemolují na co přijdou a zmizí v oceánu, prohlásí kdosi něco jako: "měli bychom si z nich vzít příklad, z té jejich bezelstnosti..."(15.4.2007)

  • Vishnar
    ****

    Nevíte co si pustit na dlouhé zimní nudné večery? Tohle je ta pravá volba.... King Kong, jak cpe stromeček Godzille do chřtánu, King Kong jak bobuje na zadku a sjíždí kopečky, spousta veselých šikmookých černých domorodců a hlavně klasický souboj s promítanou chobotnicí. Když vás tohle nepobaví, tak už nic.(28.12.2007)

  • Lima
    ****

    4) KING KONG vs. GODZILLA (1962)___ORIGINAL SHOWA SERIES 1954-1974___Tímhle dílem nastal zlom. Godzilla přestala být zlým elementem (dočasně), přibyla nezanedbatelná dávka infantility a (nechtěné) komičnosti, kterou Honda rozvíjel v dalších dílech a téměř až ad absurdum dovedl Fukuda. Situační humor zde pramení z komického vzhledu King Konga a jeho soubojů s Godzillou, které útočí na divákovu bránici. Památných scén je tady spousta (útok chobotnice, první zjevení se Konga) a závěrečný souboj King Kong vs. Godzilla, se svojí teatrálností a dětinskostí, se stal modelovým pro filmy následující. Pokud byste v souboji opice s ještěrem čekali nějakou monumentálnost, úměrnou jejich proporcím, tak jste vedle. Vypadá to asi tak, jako by se dva wrestleři oblékli do kostýmů a začali se rubat. Různé chvaty, podrážení nohou, strkání i na náznaky juda dojde. King Kong skočí po Godzille, ale nestrefí se, bouchne hlavou o šutrák a omdlí (!). Godzilla zapomene, že může chrlit plameny a tak se snaží omráčeného Konga zničit tak, že ho zasypává kamením, jako když pejsci zadníma nožkami zahrabávají své exkrementy. Když ke konci souboje do King Konga uhodí blesk a on začne z prstů chrlit elektřinu, v tu chvíli to vypadá, jako když imperátor ze Star Wars trestá Luka Skywalkera....ehm....Někdy člověk narazí na něco, co překoná jeho představy. Triky jsou srandovní, dialogy jsou duchaplné ve smyslu "Když Godzillu nezničíme my, zničí ona nás.", herecké výkony jsou přímo dadaistické a celé je to "edwůdovsky" zábavné. Nevěřím, že tohle myslel Ishiro Honda vážně.(11.12.2010)

  • SOLOM.
    ***

    Tak a máme zde třetí díl o legendární tvorovi, který svého času pobláznil nejen japonské diváky, ale i zbytek kultivovaného světa. Pokud tedy nepočítáme předělávku (1956) původního filmu pro americké publikum. Bylo jen otázkou času než se režisér Honda rozhodne do svého dalšího filmu obsadit obě světoznámá monstra ( tedy Gojiru a King Konga). Ze začátku máme šanci sledovat osudu obou tvorů odděleně a díky tomu si můžeme vychutnávat dvojitou „dávku zábavy“. Proč zábavy? Jelikož tvůrci již tento díl pojali spíše humorně a divákům se snaží servírovat jednu komickou chvilku za druhou. Pro asijské publikum jistě příjemná podívaná, ale pro většinu ostatních již zas až tak moc ne. Vážnost předchozích dílů totiž byla právě tím, co všichni na Godzille milovali, stejně jako ono poselství jenž sebou nesla (viz hrozba jaderných zbraní, atd…). Milovníci klasického King Konga si jistě všimnou, že Honda použil některé pasáže i zde. Akorát je opět neopomněl natočit ve svém duchu. Tím pádem se opět vytratila již zmiňovaná vážnost a dostavilo se „komické“ klišé. Někdy to už ovšem se svým smyslem pro humor přeháněl a tak není divu, že se tento film setkal i s nepříliš lichotivým hodnocením mnoha kritiků a diváků. Ne všichni totiž snesou takové množství japonského suchého humoru najednou. I já se řadím k těm, jenž měli z filmu rozporuplné pocity.(11.7.2011)

  • Tsunami_X
    ****

    Moje první Gozdilla a hned tak kvalitní. Samozřejmě je to myšleno trochu v úvozovkách protože Gojiry se normálními měřítky moc posuzovat nedají. Inu když to v Japonsku dělají schválně naivně a přesto dosahují puncu kultovnosti, něco na tom bude. Tentokrát se nám monstrum objeví v ledu, který povážlivě roztál a problém je na obzoru. G se vrací instinktivně domů a tímto domovem je právě japonsko. Vzniká nemalá panika a nastává čas na otázku "použít atomovou bombu?". Situace se však brzdy dramaticky obrátí, jedna výprava totiž dorazila na ostrov zvaný Kong.....Režisér Honda je na Godzilly profík a ví jak diváka pobavit. V devadesáti procentech případů jde o miniatury, ve zbytku se někde mlátí chlapi v kostýmech. King Kong je spoustán a uspán díky nějakému dryáku domorodců, což jsou mimochodem na hnědo nabarvení japonci, ale předtím ještě stihne rozmšmelcovat gigantickou chobotnici. Toto zvíře je vyjímka, protože na většině záběrech se skutečne jedná o pravou chobotnici, která byla hozena mezi domečky aby to trochu pobořilo. Když se ovšem dostaneme do nějaké té konfrontace, je to vyřešeno dosti šalamounsky čímž myslím, že se většinou pracuje s posunutím Konga do velké vzdálenosti nebo se ukáže jen jedno chapadlo, které někoho drtí. Tímto to trochu ztrácí na půvabu. K velké opici se dá jen poznamenat, že její herecký projev je fenomenální a mimika tak neskutečně komická, že jsem se každou chvíli válel pod stolem. Poté co opičák usne, je spoután (jak to nám bohužel nikdo neukáže) a vlečen na několika (!!!) kládách do japonska. Když nám chce režisér ukázat celou loď, jen slepec si nevšimne, že jde o model, na kterém stojí rozkošní igráčci. Godzilla už mezitím dorazila do své domoviny a ničí vše co jí přijde pod ruku (makety). Armáda proto promptně vyšle dětské tančíky, které chlap v gumové masce zcela luxusně rozšlape. Mezitím se dozvídáme, jaké mají monstra mozky (king kong je ehm gorila a proto o dost vede) a vědec nám na dětské knížce o dinosaurech (!!!) ukáže kdože jsou ti ještěři ke kterým G patří. První souboj je jednostranný a rychlý. Kong se pokaká a bere do zaječích (rozuměj do Tokia) kde se tak trochu opakuje samostatný film o velké opici včetně femme fatale (loutky). Zdemolována miniatura metra (opravdu dost legrační) a monstrum uspáno. Následně zavěšeno na balónky a vrtulníky odvezeno k opakovanému souboji. Kdo vyhraje už neprozradím, ale snad vám hodně řekne replika "elektrika dodává King Kongovi energii" po které jsem opět v křeči odpadl. Monster movie je můj oblíbený žánr a co načali v USA 50. let, dotahují v zemi vycházejícího slunce k naprosté dokonalosti. Jak už jsem řekl na G se musíte cítit, buď tomu krásně naivnímu kouzlu podlehnete, nebo vám to bude připadat jako nudná a hloupá filmařina s naprosto dementními triky. Já jsem ten první případ.(22.2.2004)

  • - Šoiči Hirose a Harao Nakajima při natáčení podvodní pasáže souboje King Konga s Godzillou nepoužívali dýchací trubice, ale zadržovali dech. Při prvním pokusu se Hirose v kostýmu Konga ocitl po pádu uvězněn pod kostýmem Godzilly a málem se utopil, a navíc byl poté nucen celou scénu i se svým kolegou natočit znovu, protože se jim podařilo vypadnout ze záběru. (Israha)

  • - Původně se mělo natáčet na Srí Lance. Z finančních důvodů se však nakonec filmovalo na japonském ostrově Oshima. (Terva)

  • - Během natáčení scény s obří chobotnicí byly použity čtyři živé exempláře. Tři byly poté puštěny na svobodu, čtvrtá skončila jako večeře režiséra specilních efektů Eiji Tsuburayami. (topr harley)