poster

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA

    The Post

  • USA

    The Papers

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    The Post

  • Slovensko

    The Post: Aféra v Pentagone

  • Nový Zéland

    The Post

  • Austrálie

    The Post

  • Irsko

    The Post

  • Kanada

    The Post

Drama / Thriller / Životopisný / Historický

USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    ****

    Pokud nemáte ponětí, co se odehrávalo v 60. a 70. letech ve vyšších patrech americké politiky a jména jaky Lyndon Johnson nebo Bob MacNamarra vám nic neříkají, budete vás dost bolet hlava. Post počítá se znalým divákem a i u takto komplikované historické etapy neplýtvá časem na vysvětlování kdo je kdo a hned se solí jména a situace v tak mohutné kadenci, že jsem například v jedné scéně (kdy jsem si musel fyzicky rozepsat její aktéry na papír) zjistil, že film počítá s tím, že pokud se postava A baví s postavou B o nějakém Henrym, mělo by mi jako dojít, že mluví o Henrym Kissingerovi. Týjo. Jenomže já to takhle mám rád, film se dokáže lépe soustředit na pohnutky a dilemata bouřící v jednotlivých postavách namísto toho, aby z nich dělal figurky na historické šachovnici. Z této strany není mnoho co vytknout (počítám, že výkon Meryl Streep mi lezl na nervy schválně) a to i přes to, že 80% herců vypadá stejně, respektive jako Clark Kent. Půlku celé práce navíc dělá Kaminskyho kamera už jen díky tomu, že Spielberg pořád trvá na natáčení na filmový pás, takže si můžeme vychutnat ten čím dál vzácnější feeling z filmového zrna a lehké, přesto ostré zamlženosti. Navíc ačkoli se většinu času pohybujeme v menších či větších místnostech, tak je obraz většinu času v plynulém pohybu, sleduje kam postavy míří a nejednou z nich například překvapivě přeskočí na postavy jiné. Skoro každý záběr by se zde dal využít jako výukový materiál pro to jak pracovat s pohybem, světlem a kompozicí pro dosažení kýženého efektu. Post ale není bezchybný. Jako největší selhání počítám začátek ve Vietnamu, kde máme pochopit motivace whistleblowera, ale kvůli zachování nízké přístupnosti a celkové odfláknutosti té scény to nemá kýženého efektu. Stejně tak jako trendová emancipační póza, která působí ve filmu nepatřičně naroubovaně a přijde mi, že celému hnutí za žensko-mužskou rovnoprávnost dělají tahle překotná gesta jenom medvědí službu.(25.5.2018)

  • Lokutus
    ***

    Celkem potěší, že se Jesse Plemons, Bruce Greenwood a Bob Odenkirk objeví i v podobně atraktivním projektu. Škoda, že je film opět silně utlachaná agitka, která díky svýmu střihovýmu tempu i celkem odsýpá, ale ani tak bohužel nestačí zamaskovat, že jde o podobnou zbytečnost a banalitu jako nedávný Bridge of Spies - stejně jako v jeho případě na závěr OPĚT nechybí ani pro Spielberga bohužel už celkem typická dávka uslintanýho patosu, ze kterýho by se poblil i takovej Michael Bay.(1.6.2018)

  • InJo
    ****

    Hezky natočená óda na svobodu tisku a poctivou investigativní žurnalistiku. V první půli jsem s tím trochu bojoval, ale kombinace skvělých herců, rychlého tempa, precizní gradace, přehledného dávkování informací (ze začátku se divák může kapku ztrácet, ale i při průměrné míře koncentrace je posléze vše podstatné jasné a smysluplné) a dobře p(r)odaného ústředního morálního dilematu u mě filmu tu čtvrtou hvězdu přeci jen zajistila (stylová tečka taktéž potěšila). Sice to určitě není nová "instantní" spielbergovská klasika, ale Steven si i tak může s klidem odškrtnout další úspěšně splněný (sub)žánr (novinářské drama). 70 %(22.2.2018)

  • Rimsy
    ****

    Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu.(20.2.2018)

  • salisbury
    ****

    Steven Spielberg rozevřel složku s označením Top secret a Pentagonská akta spatřila, díky pevně rozprostřenému filmovému plátnu, divákovo oko. Dialogová smršť provázející celý film rozkmitala verbální ústrojí hereckého ensemble v čele s Tomem Hanksem a Meryl Streep. Z počátku jsem lapal po stále ještě nezažehnuté svíci v myslitelně, neb mi chvíli trvalo sesoustředit mozek na patřičnou úroveň. Film je pln slov, třepotajících se neustále ve větru, jak čerstvě otištěný novinový papír a já po nějaké chvilce byl zahlcen akty obnažující zcela válečný konflikt ve Vietnamu. Spielberg určitě má lepší filmy než tento, ale vzhledem k zajímavosti probíraného tématu nemohu říct, že bych byl zneradostněn stráveným časem v kinosálovém lóži. Ba naopak mohu s poklidem v duši poděkovat za danou možnost zapojení mozkového aparátu.(22.2.2018)

  • - Robert McNamara (Bruce Greenwood) nosí tričko Ralph Lauren Polo. Scéna sa odohráva v roku 1971, no prvé také tričko bolo predstavené až v roku 1972. (Astonko)

  • - Jedná se o už 28. spolupráci Stevena Spielberga a Johna Williamse. (PaTeXx)

  • - Natáčanie trvalo od mája do júla 2017 a film bol zostrihaný už o 2 týždne. Celkovo trval proces od napísania scenáru po finálny strih len 9 mesiacov. (Astonko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace