poster

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA

    The Post

  • USA

    The Papers

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    The Post

  • Slovensko

    The Post: Aféra v Pentagone

  • Nový Zéland

    The Post

  • Austrálie

    The Post

  • Irsko

    The Post

  • Kanada

    The Post

Drama / Thriller / Životopisný / Historický

USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • suicide
    ****

    Na to,že se vlastně během těch dvou hodin filmu až tak zase moc nestalo,aby o tom musel být natočený film, jde o skvělé odvyprávěný příběh. Spielberg stále více, jak budovat napětí. A pochybnost o kvalitách Streepové a Hankse, to snad ani nejde. Přiznávám,že jsem si fakt užil sledovat toho opravdového šéfredaktora, který se žene za pravdou a dobrým příběhem bez ohledu na cokoli,tolik typického pro ty "dřevní" doby novin, kdy i zpráva o čelním politikovi byla prostě zpráva, a ne kampaň nebo antikampaň.(25.2.2018)

  • Gilmour93
    ***

    Ortodoxní demokrat a liberál Spielberg cítil potřebu kout, dokud je železo „fake news“ žhavé a svůj příběh sedmdesátkového WikiLeaks vyslal na dvě bojiště, kde se místo meči máchá pery a odvážnými rozhodnutími. Na jednom tisk bojuje za svobodu slova a nezávislost s řídící mocí a na druhém se žena v řídící pozici snaží probít z mužského obklíčení. Myšlenkově je to bezesporu ušlechtilé (byť žurnalista bez vlastní politické nezávislosti přináší do tohoto boje jistou dvojsečnost), nicméně nebudu kvůli tomu přehlížet mramorový chlad sterility, schematičnost a autorskou rutinu. Palec nahoru za Kaminskiho kompozice, pečlivou práci s kancelářskými detaily (future plakát na All the President´s Men či poster sloupkaře Arta Buchwalda jakožto Strýčka Sama „Have I ever lied to you?“) a taky skutečnost, že se Hanks s třemi čelními drenážemi na pot osobně dočkal patetického jásotu, který mu jako členu posádky Apollo 13 kdysi unikl..(2.7.2018)

  • liborek_
    ****

    Skvělá kamera a navýsost aktuální téma. V době, kdy se globálně na západ od Donbasu a lokálně všemi směry od Oválné pracovny či např. od "našeho" Hradu pozoruhodným způsobem šíří nedůvěra až nenávist vůči médiím, která si dovolí být kritická k mocným & vlivným, a kdy současně tamtéž roste bezedná víra v no-name servery s podivnou historií, které mocným slouží - efektivně užívaje pavlovovských principů -, je tato Spielbergova oslava pravé žurnalistiky tou nejlepší odpovědí na tento trend, jakou filmař může světu dát. Důraz na tradici, ověřování faktů, síla novinářské solidarity, vážení trilemat mezi morálkou novináře, ekonomickými tlaky investorů a politickými tlaky mocných... To jsou fenomény platné jak pro Nixonovu dobu, tak pro dny aktuálně žité, bez ohledu na to, že tiskařskou čerň a rotačky neúprosně vytlačují bity a pixely. A Spielberg toto všechno efektně a s řemeslnou dokonalostí vměstnal do příjemných dvou hodin, které možná pro někoho začínají nudně a pomalu se vlečou k prvním náznakům gradace, ale není to tak vlastně i s "velkými kauzami"? Na počátku je unik jakýchsi nudných dokumentů nebo nenápadné vloupání do budovy ústředí jedné politické strany, kterým věnuje pozornost jen pár náruživých čtenářů denního tisku, no a na konci... Drama jak z filmu. S povinnou špetkou patosu, zato s jasným připomenutím toho, že mocní vždycky jednou padnou, ale kvalitní novinařina tu bude vždy. A že stojí za to ji bránit.(20.4.2018)

  • sharky
    **

    Má rád filmy o novinářích a o historii, ale tady je prostě všechno špatně, všechno zajímavé, co v tom filmu je, se odehraje v posledních dvaceti minutách. O tom měl být celý film, ta předchozí hodina a půl je neskutečně nudná, zbytečná a o ničem. Je to zoufalý pohled, když ani takové herecké osobnosti jako Hanks a Streep se před kamerou bezradně, nepřesvědčivě plácají a nevědí, co mají hrát. Maryl Streep snad v nikdy životě nehrála takhle prázdnu roli o ničem. Kate Graham je tu vylíčena jako neschopná, trapná, nezajímavá puťka, která se jednou v životě vzpamatovala, ale to vůbec neodpovídá skutečnosti. Ve skutečnosti to byla moudrá žena, která celý život ovlivňovala dění v USA. Většina nedostatků toho filmu je vinou mizerného scénáře, ale Spielberg mu zrovna dvakrát nepomáhá. Koukat na jeho filmy, je čím dál větší utrpení. Miloš Forman toho sice netočil tolik, ale každý jeho počin byl něčím mimořádný. Spielberg valí poslední dobou filmy jak na běžícím páse a tomu odpovídá kvalita. Možná by měl zpomalit - dvakrát měřit a míň řezat.(17.4.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $50miliónovTržby USA $81,903,458 Tržby Celosvetovo $177,670,352 Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Spielberg vie točiť stále na vysokej úrovni o tom niet pochýb. Tému, námet vybral delikátny len ho chcelo ešte o niečo viac prikoreniť. Herecky fajn, pár úsekov slušne zamáva s napätím. /60%/(6.7.2018)

  • - Tajemnou ženu, která přinesla do redakce balíček (v krabici od bot) s tajným materiálem, hrála Sasha Spielberg, což je mimochodem dcera režiséra filmu Stevena Spielberga. (Posheidon)

  • - Skladateľ John Williams uprednostnil prácu na tomto filme pred projektom Ready Player One (2018). (Methodix)

  • - Režisér Steven Spielberg k režírování filmu prohlásil: „Když jsem si přečetl první návrhy scénáře, řekl jsem si, že tohle nemůže čekat dva nebo tři roky. Tohle se musí odvyprávět dnes. (PaTeXx)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace