Reklama

Reklama

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA The Post (více)
Trailer 1
Drama / Thriller / Životopisný / Historický
USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Scénář:

Josh Singer, Liz Hannah

Hudba:

John Williams

Hrají:

Meryl Streep, Tom Hanks, Sarah Paulson, Bob Odenkirk, Tracy Letts, Bradley Whitford, Bruce Greenwood, Matthew Rhys, Alison Brie, Carrie Coon, (více)
(další profese)

Daniel Ellsberg byl v roce 1966 ve Vietnamu jako pozorovatel a zúčastnil se i bojů neboť ministr obrany Robert McNamara si vyžádal studii o možnosti vítězství ve Vietnamu. Daniel Ellsberg považuje vysílání amerických vojáků do Vietnamu za zbytečné, jelikož se nic nezlepšuje, ale ministr obrany sděluje na tiskovce, hned po příletu z Vietnamu, jak si Amerika vede dobře. Daniel Ellsberg je znechucen a ukradne tajné dokumenty, které okopíruje... Majitelka  novin, Washington Post, Kay Grahamová převzala firmu po svém zesnulém manželovi, ale noviny jsou ve ztrátě a Kay se rozhodla, i s představenstvem, že vstoupí s novinami na burzu cenných papírů. Pro Kay pracuje jako šéfredaktor zkušený a dravý novinář Ben Bradlee, ne kterého Kay hodně spoléhá. Válka ve Vietnamu pokračuje, píše se rok 1971 a noviny New York Times přichází s článkem o studii pro McNamaru, z níž je jasné, že vláda věděla už před šesti lety o zbytečnosti angažování se ve Vietnamu. Ben Bradlee chce tajné dokumenty také získat a redaktoři začnou pátrat po zdroji. Reportér Ben Bagdikian kdysi pracoval Danielem Ellsbergem a dojde mu, že jestli byl někdo natolik zásadový, s přístupem k tajným dokumentům, je to právě Daniel. Bagdikian začne Daniela hledat a New York Times má soudní zákaz otisknout jakoukoliv další zprávu o válce ve Vietnamu, což zařídil prezident Nixon. Bagdikianovi se podaří Daniela najít a ten mu předá své kopie, aby byly tajné zprávy zveřejněny. Bradlee sezve nejužší tým redaktorů k sobě domů, kde se probírají tajnými dokumenty, ale Kay Grahamová si není jistá, zda mají o válce ve Vietnamu psát, když Timesy mají zákaz. Muži ze správní rady jsou proti otištění, už kvůli vstupu na burzu cenných papírů, ale reportéři jsou pro otištění... (TV Prima)

(více)

Videa (25)

Trailer 1

Recenze (416)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Spielberg opäť v špičkovej forme, každý záber precízne komponovaný (nielen vizuálne), všetko dynamické, hravé, svojím spôsobom zábavné. Herci hrajú s chuťou a priam z toho sála, aká pohoda panovala na pľaci. Po mierne zložitom úvode s predstavovaním množstva postáv a súvislostí sa to krásne rozbehne a je z toho napínavá novinárska dráma, ktorú nepokazí ani tradične spielbergovský slzopudný pátos v závere. (Označiť tento film za "akademickú neprehľadnú nudu" môže iba veľmi nepozorný človek bez štipky vkusu.) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Spielberg se v těch politických tématech nějak našel. Možná až moc. Víc, než by musel. Když jsem si pustil Akta Pentagon, tak zkraje záběry z Vietnamu neměly chybu. Dokonce jsem si říkal, že bych si klidně dokázal představit nějakej film z Vietnamu, u kterého by mi vůbec nevadilo, že se třeba opakuje. Jenže po chvíli příběh směřuje tam, kam potřebuje a tak se rozjíždí příběh novinářů, který mě totálně umrtvil. Jak kdyby už v Americe chtěli zfilmovat každý hovno. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Skvělá filmařina, působiví herci, angažovanost. A Spielberg. Dokonalé spojení, vynikající film, naposledy jsem si takhle liboval u Mostu špiónů. Takovej biják prostě nelze nemilovat a nezamyslet se přitom nad tím, jestli někdy uvidíme podobný snímek například o tom, jak si někteří naši ústavní činitelé vytírají prdel ústavou. To by bylo! 90%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Steven Spielberg je profi filmař a umí sexy i záběr s tiskárny a starou ruční sazbu novin a opravdu po celý film předvádí dokonale vyspělou filmařinu. Co je to ale platný, když příběh narvaný dialogy až po okraj mně poměrně nudil. Navíc film mluví především k americkému publiku. K publiku bohužel mluví především kino Lucerna a fakt, že filmové projekce ruší hudbou z klubu pod kinem, je to snad každá projekce v tomto kině, větší arogance od provozovatele kina snad ve světě neexistuje. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem, že The Post bude dobrý film. Nečekal jsem, že bude takřka bezchybný. Lze na něm obdivovat mnohé, obzvlášť při vědomí, že projekt byl ohlášen v březnu 2017 a v prosinci šel do kin, ale nejvíc mě bavilo, jak se v něm na rovině vyprávění i stylu neustále střetávají různé subsvěty (rodina a práce, muži a ženy, kamarádi a kolegové, The Washington Post a The NY Times), což filmu z větší části založenému na tom, že se pár lidí v místnosti probírá obrovským množstvím dat nebo o něčem zásadním rozhoduje, dodává dynamiku a vrstevnatost. ___ Odlišnost světů, mezi nimiž se postavy pohybují, si přitom uvědomuje zejména díky Kamińského kameře a dokonalé režijní kontrole předkamerového prostoru. Skoro zde není záběru, který by něco nesděloval svou kompozicí, rozmístěním herců, samozřejmostí, s jakou si postavy podmaňují určité prostředí (Kay se lépe cítí doma, Ben v redakci), kontrastem dění v předním a zadním plánu, rychlostí a směrem pohybu kamery... Nikdy to přitom nepůsobí návodně, ale naopak jako něco zcela přirozeného a organického. Třeba vnučky pobíhající v pozadí na zahradě během pracovního rozhovoru Bena a Kay nebo prostý švenk kamery na portrét hrdinčina otce visící na sloupu, okolo kterého dotyčná prochází dodávají scénám mimořádnou emocionální hloubku, aniž by to vyznělo sentimentálně a zpomalilo vyprávění. ___Přestože se na nás hlavně v první polovině, pokrývající několik dní, neustále valí množství informací (v té druhé je pole možností, jak se může vyprávění dál vyvíjet, výrazně zúžené a odehrává se z velké části během jediného dne, takže je ještě napínavější), díky přehlednosti, s jakou je film natočen, se v nich bez problému orientujete a víte, oč komu běží.___Tematicky jde jednak o prequel Všech prezidentových mužů, jednak o další spielbergovský příběh o absentujícím otci, rodině (hlavně kvůli ní je důležitý noční rozhovor s dcerou, byť ten bude pro mnohé iritujícím důkazem, že Spielberg nezvládá konce) a občasné nutnosti obejít některá pravidla, abyste udrželi demokracii naživu. Teprve potřetí u Spielberga (po Purpurové barvě a Obrovi) ve středu dění stojí ženská hrdinka, ke které se všechny dějové a motivické linie - boj s vládou, společenskými očekáváním, vlastní sebedůvěrou - sbíhají (prvně se přitom protnou zhruba v polovině filmu - do té doby Kay do obsahu novin nezasahuje).___ The Post je tak relevantní nejen coby kritika neomezené moci a obhajoba svobodných médií, ale také jako vyprávění o ženě, která musí vše riskovat, aby mužům předvedla, že je stejně schopná jako oni a dosáhnout tak na individuální rovině téže svobody, o kterou usilují noviny, aby mohly bez postihů psát o pochybných vládních aktivitách (právě scény, ve kterých se Meryl Streep nachází v obklíčení mužů, kteří jí v doslovném i přeneseném významu brání v pohybu a kterým se nejdříve podřizuje a postupně se jim naučí čelit, patří k těm nejsilnějším).___ Spielbergova novinka to pro svou zdánlivou neakčnost (zejména pro toho, kdo kromě slov nebude věnovat pozornost i tomu, co film sděluje obrazem) především u neamerických diváků nebude mít snadné, ale jestli se vám líbil Lincoln, z The Post byste měli být nadšeni, ač jde o ještě méně okázalou podívanou (nejepičtější scéna zachycuje tisk a distribuci novin). 90% ()

Galerie (70)

Zajímavosti (27)

  • Pracovným označením filmu bol názov "Nor'Easter." (MikaelSVK)
  • Skladbu, která se objevuje v prvním traileru, složil francouzský skladatel Yoann Lemoine, alias Woodkid a její název je „Run Boy Run“. Zároveň je to třetí film, ve kterém se objevují Woodkidovy skladby. (kubixix)

Reklama

Reklama