poster

Akta Pentagon: Skrytá válka

  • USA

    The Post

  • USA

    The Papers

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    The Post

  • Slovensko

    The Post: Aféra v Pentagone

  • Nový Zéland

    The Post

  • Austrálie

    The Post

  • Irsko

    The Post

  • Kanada

    The Post

Drama / Thriller / Životopisný / Historický

USA / Velká Británie, 2017, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sharky
    **

    Má rád filmy o novinářích a o historii, ale tady je prostě všechno špatně, všechno zajímavé, co v tom filmu je, se odehraje v posledních dvaceti minutách. O tom měl být celý film, ta předchozí hodina a půl je neskutečně nudná, zbytečná a o ničem. Je to zoufalý pohled, když ani takové herecké osobnosti jako Hanks a Streep se před kamerou bezradně, nepřesvědčivě plácají a nevědí, co mají hrát. Maryl Streep snad v nikdy životě nehrála takhle prázdnu roli o ničem. Kate Graham je tu vylíčena jako neschopná, trapná, nezajímavá puťka, která se jednou v životě vzpamatovala, ale to vůbec neodpovídá skutečnosti. Ve skutečnosti to byla moudrá žena, která celý život ovlivňovala dění v USA. Většina nedostatků toho filmu je vinou mizerného scénáře, ale Spielberg mu zrovna dvakrát nepomáhá. Koukat na jeho filmy, je čím dál větší utrpení. Miloš Forman toho sice netočil tolik, ale každý jeho počin byl něčím mimořádný. Spielberg valí poslední dobou filmy jak na běžícím páse a tomu odpovídá kvalita. Možná by měl zpomalit - dvakrát měřit a míň řezat.(17.4.2018)

  • Oktavianus
    ****

    Academy Award 2018 nominee. Mají média sloužit politikům, nebo lidu? Otázka, na kterou se zdá být odpověď snadná, zdaleka tak samozřejmá není - jak nakonec vidíme i u nás, kde Babiš zcela zdevalvoval historickou tradici některých deníků a jeho pohůnci v čele s čurákem Jardou Pleslem zdiskreditovali kdysi seriózní tituly. Přestože je svoboda tisku klíčovým tématem snímku, zdaleka nejde o jediné téma, jímž se tvůrci zabývají. Ve světle #MeToo je v dalším plánu postavení žen v mužském světě, hranice přátelství a pracovních vztahů, dojde i na klasická spielbergovská témata rodiny. Ne vždy vydařeně. Hlavně se to týká tématu "žena ve světě mužů". To by samotné stačilo, divák není idiot. Jenže filmaři to museli dát na odiv až příliš. Scény, kdy Kay přichází na jednání s bankéři nebo opouští soudní budovu, zatímco se kolem ní tvoří špalír žen všech věků a ras, které k ní obdivně vzhlížejí, jsou patetické až trapné. Přitom ona sama zase nic až tak výjimečného nedokázala. A mimochodem, publikování tajných vládních dokumentů je dost kontroverzní samo o sobě. I kvůli tomu se veřejnost unavená dlouhou válkou stala protiválečně zaměřená, a také proto nemohly americké jednotky dotáhnout vietnamskou válku do vítězného konce, což je špatně. Jinak je ale prequel Všech prezidentových mužů skvělý a bez chyb, Streepová i Hanks hrají výborně jako vždy, nevtíravá hudba na sebe nestrhává pozornost, jen scény podkresluje a dodává napětí, kamera si poradí i s dlouhými dialogovými scénami... Technicky nelze klasickýmu oscarovýmu filmu (tématem, zpracováním, výkonem hvězd) nic vytknout.(7.3.2018)

  • Hwaelos
    ***

    Jedno se Spielbergovi musí nechat, jeho režijní práce nestárne. Jak dokáže sedmdesátiletý chlap chrlit filmy v tak závratném tempu a přitom s tak obdivuhodnou dynamikou filmové řeči, to je mi záhadou. Slabinou The Post je ovšem scénář. Citelně tu chybí dobrý příběh, který by ospravedlňoval dvouhodinovou délku, a především napětí, které divák cítí asi tak deset minut.(2.4.2018)

  • claudel
    ***

    Příliš, dokonce až přespříliš americké. Doufal jsem, že si odpustí to svoje trapné tleskání a výskání, ale bohužel. Průměrný film se zárukou kvalitních hereckých výkonů osvědčeného tria (Steep, Hanks, Letts). Navzdory delší stopáži jsem se nenudil, Spielbergovi se podařilo udržet diváka v napětí, co bude následovat.(26.2.2018)

  • maddy
    ***

    Ukážková definícia pojmu "akademická nuda". Na prvý pohľad bezchybná filmárčina ako je u Spielberga zvykom, doplnená o prvotriedne herecké výkony Meryl Streep a Toma Hanksa, ale vo všetkých iných oblastiach až nepríjemne neriskante natočený film, ktorý sa absolútne nedokáže dostať pod kožu, vyvolať záujem o postavy, dovoliť s nimi prežívať (skutočný) príbeh alebo akokoľvek emočne zasiahnuť. Keď si to porovnám s tri roky starou, obdobne novinárskou oscarovkou Spotlight, tak je The Post iba chudým bratríčkom. Tak bezpečne natočený film, ktorý nechce vážnou témou nikoho pobúriť, ani uraziť, že tým pádom nemá (odhliadnuc od hereckých výkonov) ani koho a čím akokoľvek výrazne zaujať. Tá najtypickejšia, najrutinnejšia oscarovka, ktorá musí vzniknúť každý rok, aby vyplnila povinné škatulky nominácii na najlepší herecký výkon, film a pod., no inak iba obyčajná stávka na istotu, ktorá je natočená s takou presnosťou, že tu nie je priestor na akékoľvek napätie. To platilo už pri Bridge of Spies a bohužiaľ odvtedy sa u Spielberga príliš nezmenilo. CELKOVO: 3* (6/10)(26.1.2018)

  • - Režisér Steven Spielberg k režírování filmu prohlásil: „Když jsem si přečetl první návrhy scénáře, řekl jsem si, že tohle nemůže čekat dva nebo tři roky. Tohle se musí odvyprávět dnes. (PaTeXx)

  • - Jedná se o už 28. spolupráci Stevena Spielberga a Johna Williamse. (PaTeXx)

  • - Robert McNamara (Bruce Greenwood) nosí tričko Ralph Lauren Polo. Scéna sa odohráva v roku 1971, no prvé také tričko bolo predstavené až v roku 1972. (Astonko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace