Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Smrt na Nilu, jehož předlohou je slavný detektivní román Agathy Christie z roku 1937, je odvážným tajemným thrillerem režiséra Kennetha Branagha o emocionálním chaosu a smrtících následcích vyvolaných milostnou posedlostí. Dovolená belgického detektiva Hercule Poirota na palubě okouzlujícího říčního parníku v Egyptě se změní v děsivý hon na vraha, ve chvíli, kdy idylické líbánky dokonalého páru postihne tragédie. Příběh nespoutané vášně a paralyzující žárlivosti, zasazený do prostředí impozantní pouštní scenérie, dech beroucích výhledů a majestátních pyramid v Gíze, sleduje osudy skupiny kosmopolitních cestujících, přičemž nečekané zvraty a zápletky udržují diváka v napínavé nejistotě až do konečného rozuzlení. (Falcon)

(více)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (528)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Nic jsem nečekal ani nedostal takže není na místě mluvit o zklamání. Tuhle projekci jsem si po dlouhý době i docela užil a dokonce i dřevák Branagh co pořád s tím vycpaným ksichtem vypadá jako gumák mě tu ani moc neiritoval. Souhlasím, že první půlka je poněkud natahovaná a ta druhá trochu urychlená a pointa celkem předvídatelná, ale výprava a kamera obstojí víc než slušně a nakonec jsem to vesměs v klidu přežil.55% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Death on the Nile měla vždycky v sobě kousek čehosi luxusního, fantastického, úžasného. V češtině jsme dokonce na překlad původního románu z roku 1937 čekali až do roku 1985, ale už předtím látku proslavila adaptace s Ustinovem. Později tu byl seriál se Suchetem. A letos si můžeme odškrtnout vynikající novou verzi s Branaghem, na kterou se čekalo celou pandemii. Pro lepší zážitek bylo samozřejmě ideální připomenout si novou Murder on the Orient Express (2017). Kéž by vzniklo ještě několik takto báječných celovečeráků, protože Branaghův vztah ke světu Agathy Christie je nejen chytrý, ale i uctivý a zároveň odvážný. Nabízí eye candy záběry celé té plavby po Nilu, režijní práci s velmi zajímavými herci, vedle sošné Gal Gadot je tu klasicky dokonalá Annette Bening, dvojice Jennifer Saunders a Dawn French... Třešničkou na dortu byla stylová projekce v Boutique Cinema Přítomnost. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Vražda v Orient Expresu mě moc nebrala a překvapivě Smrt na Nilu je na tom lépe. Není to sice žádný kvapík, ale líbí se mě prostředí. Zpočátku vše vypadá jako příjemný výlet a hodinu se čeká na vraždu. Napadla mě na začátku taková myšlenka, kdo měl motiv zabít Gal Gadot, s hrůzou jsem zjistil, že můj tip na tak nějak vyšel. Nebudu prozrazovat :) 65% ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Autori redefinovali postavy literárnej predlohy do takej miery, že som sa v nich čiastočne strácal, no s ubúdajúcimi minútami mi to už začalo byť jedno, pretože mi film začal pripadať nezaujímavý en bloc. Namiesto ostrého afrického svetla sa scény utápajú v "umelohmotnom", digitálne vygenerovanom olejovom (pseudo)svetle ("nekonečný" východ či západ slnka) či dokonca v tmavých a ešte tmavších interiéroch. Ak šlo o noirový zámer, treba povedať, že možno nejaká Agathina detektívka pochmúrny vizuál znesie, určite však nie Smrť na Níle. Takže grand faux pas. V dialógoch cítiť pokus priblížiť sa psychologicky ťaživému  bergmanovskému štýlu, čo je Agathinmu písaniu cudzie. Možno je to zámer, ale ja ho vyhodnocujem negatívne. Okrem toho v medzivojnovom období zďaleka nevládla vo vysokých kruhoch taká kozmopolitná rasová tolerancia, sem-tam sa po Níle v kajute 1. triedy previezol nanajvýš nejaký ten (maha)radža. Hudba nie je adekvátna dobe, takto sa začalo hrať a spievať až v 40. či dokonca 50. rokoch. No a kostymér, maskér a make-up artist zjavne mali pauzu – to, ako herci vyzerajú, pripomína všeličo len nie rok 1937 a nedokážem si predstaviť, kto mohol čosi také požadovať a prečo. V záujme modernizácie? Dobre, ale jedine vtedy, ak remake má dostatok iných kvalít na to, aby mohol bojovať s dokonalým originálom z roku 1978. Výsledok je tristný ako Škót nosiaci nohavice namiesto sukne. Zlatý John Guillermin! ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

[80%] Viděno v kině. Po několika odsunech premiéry kvůli debilnímu covidu jsem se konečně dočkal. A jsem spokojen, podobně jako v předchozím filmu Vražda v orient expressu s K. Branaghem. Režijně a herecky zvládá Branagh ikonickou postavu Poirota na výbornou. U tohoto nového počinu může sem tam nějakého diváka zarazit skutečnost, že první vražda nastane až v cca první půli snímku. Jenže na škodu to vůbec není. Někoho to může nudit, ale aspoň tu máme prostor na pořádné seznámení s postavami a navíc sledovat Poirota mě bavilo. Opravdu se tahle nová verze s Branghem povedla (myslím tím i ten express). Jakmile dojde k první vraždy, tak jsem nemohl odtrhnout oči od plátna. Hltal jsem Poirotovo vyšetřování a posledních asi 15 min by se napětí dalo jen krájet. Uhodnutí, kdo je vrah jsem netipnul přímo, ale jisté verze se mi v hlavě šrotily. ;) Jasně, určitě je tu několik přehnaných prvků včetně toho, že Poirot na vše přijde apod., ale je to tak poutavě a záživně natočené, že to moc kritizovat nemohu. Takže i ta první půle filmu mě bavila. Máme tu krásné záběry na Egypt apod. Jako dalo by se určitě ještě něco vylepšovat, rozuzlení jsem pochopil ve finále, jen by to chtělo víc sladit tempo filmu, které bylo poté až moc zběsilé a aspoň tak 2 vraždy bych přidal. K plnému hodnocení bych ještě dodal větší emoční hloubku, které se na konci projevila, ale jen krátce. Herecké obsazení je na tom dobře. Kromě Branagha mě bavila sestava herců Gal Gadot, Armie Hammer, Emma Mackey a další. Soundtrack nebyl tak výrazný, ale pro potřeby filmu stačil. No, víc to komentovat nebudu. Bavilo mě to a těším se na další shlédnutí. K tomu budu ještě tajně doufat, že vznikne alespoň jedno pokračování. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (13)

  • V mnoha muslimských zemích se film nedostal do kin kvůli bývalé vojenské kariéře Gal Gadot v izraelské armádě. (hansel97)
  • Při prvním setkání Poirota (Kenneth Branagh) s Boucem (Tom Bateman) prohlásí Bouc: „Ze všech pyramid světa se musíte objevit zrovna u té mojí.“ Jedná se o parafrázi známe hlášky z filmu Casablanca (1942), kde Humphrey Bogart prohlásí: „Ze všech barů ve všech městech po celém světě musí přijít ona zrovna do toho mého.“ Zajímavostí pak i je, že příběh Smrti na Nilu se odehrává v roce 1937, takže o 5 let dříve, než tuto hlášku Bogart v největším městě Maroka pronesl. (Kaston)
  • Film měl původně vyjít již v roce 2019, nicméně premiéra byla posunuta na rok 2020. Kvůli pandemii covid-19 se však uvedení filmu odsouvalo i nadále, až do února 2022. (NiWi)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Black Widow a Cruella míří na Disney+

Black Widow a Cruella míří na Disney+

24.03.2021

Špatné zprávy pro kina, dobré zprávy pro nedočkavé diváky. Studio Disney čerstvě oznámilo, že vedle tradiční premiéry v kinech dorazí snímky Cruella a Black Widow rovněž ve stejný den i na… (více)

Poslední letošní snímky byly odloženy

Poslední letošní snímky byly odloženy

06.11.2020

Tak už je to víceméně oficiální. Ve zbývajících měsících letošního roku se nových filmů v kinech – tedy v případě, že by se vůbec nějaká otevřela – nedočkáme. Studio 20th Century Studios vlastněné… (více)

Hammer a Lopez v akční romantice

Hammer a Lopez v akční romantice

28.10.2020

Armie Hammer a Jennifer Lopez byli obsazeni do nové akční romantické komedie Shotgun Wedding. Lopez už má s tímto žánrem samozřejmě bohaté zkušenosti, pro Hammera se ovšem bude jednat o premiéru.… (více)

Reklama

Reklama