• Kaferano
    *****

    Nejsem seriálový divák a Riget jsem musela vidět najednou vcelku. Tolik mě to vtáhlo a po seriálu Twin Peaks opět splnilo moji představu o propojení humoru a duchařiny. To jediné mi připomínalo Lynche, jinak Riget považuju za jedinečný. Severský humor už úspěšně prozkoumávám dál a to, co se dělo ve špitále byl extrakt dosud neviděné absurdity. Odvážné, zábavné, napínavé...Dansk jävlar!!!!!!!! :-)))))(20.10.2012)

  • brit84
    *****

    Namíchat takovej guláš filmových stylů zvládnou jen největší machři. Spojit horor s komedií, aby to fungovalo, to jsem snad ještě neviděl. Nejvíc mě dostal švéd Stig. Už kvůli jeho hláškám se na to stojí dívat. A to ani nemluvím o druhé řadě, kde sleduje v míse svoje hovna. Napnutej jsem byl od začátku do konce a je pro mě naprosto nepochopitelné, proč Trier nenatočil finální třetí řadu.(1.5.2012)

  • Radyo
    ****

    Těžká psychárna, která se opravdu co do náročnosti pochopení blíží kultovnímu seriálu Městečko Twin Peaks. Už samotný způsob natočení může občas uvést diváka ve zmatek, natožpak složité dějové kličky. Musím se přiznat, že jsem z Království nebyl odvázaný tolik, jako právě z Twin Peaksu, ale určitou stopu ve mně zanechalo. Lars Von Trier opět potvrdil svou třídu a předvedl své schopnosti v plné parádě.(23.12.2002)

  • ad-k
    *****

    Jedna z nejlepších televizních sérií, jaké kdy byly natočené. A proč vlastně ten seriál z nemocničního prostředí (ano, něco na způsob Sanitky, Nemocnice na kraji města...) tak vyzdvihovat? Čím že to "Království" ve skutečnosti je? Bizarní společností, obskurním nemocničním zařízením se svými specifickými zřízenci, pacienty... probouzí se temnota, navrací zlo, otevírá brána do Království, umývači nádobí věští konec světa, glosují dění kolem a Udo Kier roste víc a víc do krásy... už maličko chápete? Nadužití rudo-hnědých filtrů, ruční kamera, humor, napětí i strach. Šílené nápady, dánsko-švédská nevraživost, výborná psychologie postav a především špitál, kam "váží" cestu i pacienti se zástavou srdce, mozkovou mrtvicí a sennou rýmou zároveň. Několik paralel s Twin Peaks (aneb kampaň za čerstvý vzduch aka zachraňte Ghostwood, postava Moesgaarda = Benjamin Horn, neuvěřitelný psychiatr s netradičními metodami, kombinace absurdity / vtipu se strachem / mystériem atd.), ale především originální dílo dánské kinematografie, vrstevnaté v možných náhledech, směšné i děsivé zároveň. Dílů není příliš, ovšem zajímavých událostí i postav moře (a v divákovi stále budí zvědavost, což beru jako ohromné seriálové plus). Nechte se utopit v labyrintu nemocničních chodeb a následně povozit sanitkou bez řidiče. Jste-li odvážní... │100%(25.7.2007)

  • Mahalik
    *****

    Smím-li říct můj prožitek a nějak vám ho příblížit, tak asi takhle: když posloucháte vyprávění lidí, kteří říkají, že některé věci dokáží v člověku vyvolat takový pocit děsu, že zanedlouho zešediví, divíte se tomu. Pochybovat o lidský příčetnosti to jo, ale abychom se dostali do fáze, kdy za pochodu šedivíme, dost diskutabilní. Lars von Trier mi zatnul tipec. A to dost razantně. Nepamatuji si horor (a že jsem jich viděl), kdy bych se vyloženě bál. Jakože fakt jdu v noci po chodbě s rukama napřaženýma, hledám ten zatracenej vypínač a snad se i krčím. Bojím se, že je tam ta malá holka, která mě celý seriál děsila svou mlčenlivostí a tím odporně opředeným tajemnem kolem ní. Bojím se, že ta atmosféra Království mě nějak psychicky zbičovala, vyflusla a nechala napospas normálnímu životu s poučením: "Tak si vyděl, jak můžeš dopadnout, zvažuj svoje činy". Z počátku netušíte, jak moc to s váma zamává, protože na první pohled se jeví tenhle klenot jako něco nepodstatnýho a ve vašem životě nijak omračujícího. Lars ale tahá trumfy každou minutou, stupňuje divákovu horečku, aby ho následně uzemnil rozuzlením tak šokujícím, že to nezvládnete absorbovat. Prostě a jednoduše emotivně vybouchnete. Neříkám, že ten seriál je dokonalej, někdy na vás padne stín nudy, ale lidi, když máte problém dojít zamknout v noci barák, aniž byste si na to posvítili, značí to unikátnost tohoto seriálu v tý největší možný míře. Vivat Trier!!!!(20.6.2009)

  • - Jméno postavy, Stig Helmer, je převzato od postavy Stig-Helmer Olsson ze švédské komediální filmové série Sällskapsresan od Lasse Áberga, která byla svého času považována za symbol švédské tuposti a přísnosti. (TomikZlesa)

  • - Ernst-Hugo Järegård se právě díky roli v Riget v Dánsku výrazně zviditelnil a byl dokonce považován za nový sexuální symbol. (TomikZlesa)

  • - Herci, kteří se v seriálu objevili jako umývači nádobí, nedokázali své dialogy řádně vyslovovat, a tak museli být předabováni. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace