Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Miloš MacourekKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Josef Abrhám, Eliška Balzerová, Petr Čepek, Miloš Kopecký, Aleš Procházka, Dana Vávrová, Jiří Adamíra, Jana Brejchová, Žaneta Fuchsová, Petr Nárožný (více)Epizody(6)
-
Vynález století (E01)
-
Ďábelský úkol (E02)
-
Génius se vrací (E03)
-
Katastrofální omyl (E04)
-
Osudný zločin (E05)
-
Příjemná ztráta (E06)
Obsahy(2)
Zmatky s dvojníky vrcholí. Ve světě působí Bambinot pohromu. Lidé si nechtějí pořizovat vlastní děti, protože mohou mít Bambinota, který přestane fungovat, kdy se jim zachce. Jenže lidstvo by vymřelo a hlavně by vymřeli ti schopní. A tak nakonec Bambinoti zmizí i se strojem. Všechno je zase v pořádku – nejdůležitější totiž je, aby se rodiče svým skutečným dětem věnovali a byli jim příkladem. Lidé mají děti proto, že se mají rádi. A i ze zlobivých dětí vyrůstají chytré osobnosti. (Česká televize)
(více)Recenze (65)
Nejvíce mě překvapily dvě věci - tak nízké zdejší hodnocení a přitom tak vysoce nastavená laťka humoru. A to ještě s každým dílem úroveň stoupá, nápad je opravdu originální a hlavně seriál má neuvěřitelně kvalitní obsazení (to v českých zemích bývalo pravidlem, ale zde to je spolu s jinými seriály opravdu viditelné), ze kterého při veškerém respektu k jiným známým jménům nejvíce vyčnívá zdejší manželská dvojice Nárožný - Janžurová, i přes mé ohromení, jakou že to sourodou dvojici přátel vytvořili Čepek a Abrhám. ()
Blbé seriály se dají rozdělit do dvou skupin: buďto se v nich nic neděje, nebo se toho děje spousta, a jsou to samé kraviny. Sem spolehlivě patří Bambinot. Řetězec nesmyslných zvratů a hovadin. Naštěstí je v něm poměrně velká porce nechtěné situační komiky, a celé to myslím docela dost zachraňuje Janžurová se svým geniálním tikem. ()
Josef Nesvadba kdysi napsal povídku Chemický vzorec osudu, kde šlo o genetické pokusy ovlivnit podobu nenarozených potomků. Nevím, jestli byl Bambinot inspirován právě touto povídkou, protože ji tam moc nepoznávám, ale možné to je. Vždyť Miloš Macourek už přepsal tuctovou detektivku v bláznivou poctu comicsu, horror o krádežích krevních konzerv ve vrcholnou crazy o transplantacích mozků a ze statické francouzské divadelní frašky udělal div ne road-movie... Bambinot je s přehledem nejvýstřednější český seriál všech dob. Tak výstřední, že někteří herci bez předchozí zkušenosti s macourkovskou látkou přiznávali, že vůbec nevědí, která bije. Jaroslav Dudek točil spíš realistické látky a nebýt toho, že němečtí zadavatelé, celí zmámení Nemocnicí na kraji města, trvali jen na něm, realizoval by seriál Vorlíček a vypadalo by to jinak. Určitě by se točilo na film, triky by jistě stály za víc, výprava fiktivní monarchie by byla taky pečlivější atd. I tak si ale myslím, že Bambinot patří mezi komediálními seriály jednoznačně k nadprůměru a ze všech Macourkových seriálů má filosoficky nejblíž k filmu Pane, vy jste vdova! Narozdíl od rodinné Arabely, Čestmíra nebo Křečka se totiž nebojí být zdravě amorální, postavy existenčně i fyzicky likvidovat a zapojit přece jen poněkud dospělejší humor. A ta plejáda nezapomenutelných postav, šitých dle autorova zvyku na míru konkrétním hercům... Ultimativní klauniáda osmdesátých let. 80% ()
Myslím, že kdyby seriál režíroval Vorlíček nebo Polák, mohlo jít o další z mnoha českých sci-fi a fantasy hitů, jenže Němci chtěli Dudka, takže místo pestrého surrealismu máme tu čest s pseudorealistickou normalizační estetikou, čemuž odpovídá i roztomile otravná Štaidlova hudba. Zejména v prvních dvou dílech bylo to napětí mezi (místy zdlouhavým) scénařem a režií až nesnesitelné, k čemuž přispělo i nejednotné vedení herců (menší část přehrává, převážná část je přiměřeně ironicky civilní a poslední část si nevšimla, že Nemocnice už skončila), od třetího dílu si ovšem vše nějak sedlo a myslím, že Bambinotu se zbytečně křivdí. Hercům doslova kraluje Adamíra v roli lauretánského panovníka Rudolfa III., je opravdu škoda, že nebyl v tomto žánru více využíván. ()
nostalgické 2* Je pravda, že Bambinot jsem viděl kdysi v mládí a docela se mi tahle Macourkovina líbila a dneska jsem si ji připomněl. Tento televizní seriál měl podle mě velké ambice, které však nevyšly. Možná tím, že příběh byl moc bláznivý, nebo jeho provedení bylo moc obyčejné a tuctové … já nevím. Ani tehdejší herecký výkvět nepomohl k lepšímu vyznění, jak jsem si teď potvrdil. Tím pádem musím s původním hodnocením dolů a nemá důvod ho přeceňovat a už hodně zastaral. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 0 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ... A zase nutné BLÁBOLENÍ BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA nakonec, kvůli zdejšímu novému a omezujícímu pravidlu pro recenze, jehož vysvětlení najdete v mém deníčku ... ()
Galerie (8)
Photo © Česká televize / Vlasta Gronská, Zuzana Kovaříková
Zajímavosti (10)
- Natáčelo se mj. na zámku Dobříš a v Praze. (hippyman)
- V této epizodě hraje spolužačku synů Hardyových pozdější politička Petra Buzková (je zabírána v čase 14:22–14:40). (a-ja)
- Josef Nesvadba napsal povídku „Chemický vzorec osudu“, kde šlo o genetické pokusy ovlivnit podobu nenarozených potomků. Touto povídkou se nechal volně inspirovat autor scénáře Miloš Macourek. (sator)
Reklama