Reklama

Reklama

Černé Vánoce

  • USA Black Christmas (více)
Trailer 1

Studentka Reily (Imogen Poots) má po lehce traumatickém zážitku ze střetu s opačným pohlavím pifku na všechny chlapy a její spolubydlící na koleji ji v tom mohutně podporují, protože od čeho jiného jsou kámošky, že? Všechny se těší, jak si užijí vánoční svátky ve vyprázdněném univerzitním kampusu, z něhož většina studentů odjela strávit prodloužené volno s rodinami. I proto, že kvůli nevraživosti vůči opačnému pohlaví začalo být tohle sesterstvo dost nepopulární. Dokonalou idylu plnou sněhu a blikajících světel naruší série znepokojivých textových zpráv, která jim začne chodit na mobily. Následně jedna z nich zmizí a další zavraždí maskovaný útočník. Než si Reily a ostatní dívky uvědomí, že jim všem jde o život, ztratí jakoukoliv naději na únik. Mají jen dvě možnosti – pasivně čekat, než si smrt přijde i pro ně, nebo se postavit na odpor. Klíčová otázka zní, kdo proti nim vlastně stojí, a jestli můžou věřit některému z kluků, kteří jim přišli na pomoc. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (84)

vegetol.mp odpad!

všechny recenze uživatele

Jason Blum se musel naprosto zbláznit, že se rozhodl dát týhle woke sračce zelenou. Někdo by měl tomu vemenu, který to napsala a zrežírovala říct, že feministický cancy vám na 90 minut děje nevystačí. Jako nečekal jsem zázraky, ale tohle bylo fakt moc. Každých asi tak pět minut je divákovi do hlavy vtloukáno, že cancel culture a MeeToo jsou fajn a bílý chlapi jsou svině, co si zaslouží vyhubit. Jako jsou filmy dobrý a špatný a pak tyhle goebbelesovský sračky, ze kterých se člověku zvedá kufr. A ten PG 13 rating je k smíchu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Imbecilní vánoční čas, ve kterém se produkující Jason Blum přežral dobrot, zalil to navrch punčem a už nestačil tenhle hororový kousek překontrolovat, než jej poslal do kin. A do kin přišlo něco zcela nevídaného, co vyhlíží extrémně lacině a nechtěně směšně, když přijde na hororovou složku. Na studentské koleji se vyskytuje neskutečná parta hereckých motovidel, kterou vede zkušená Imogen Poots, co je na studentku už poněkud věkově přestárlá, je jí ve skutečnosti 30 let, a mladistvý vzhled dohání tím, že je dokonale ohyzdná, tedy minimum líčidel a zástřih, jak když jde ráno na popravu a mají jí setnout hlavu. Mezi jejími kamarádkami se najde pár slibných ksichtíků (Lily Donoghue, Brittany O´Grady, Madeleine Adams), vesměs se ale jedná o málo známé kolegyně. A tahle dívčí parta neboli sesterstvo kravek zůstane o vánočních prázdninách na kampusu, to chci vidět studenty, co tráví vánoční svátky na koleji, a tím na sebe nalákají maskované individuum v pršiplášti a kápi, načež po pár podprůměrně inscenovaných zabití mimo záběr divák nabere dojmu, že se jedná o slasher. Ovšem záhy je vše úplně jinak, koncept slasheru nabere zcela nový směr a naprosto stupidní. Počne se rýsovat neadekvátní feminizující výtok. Výsledná pointa je taková, že se ukáže, že na koleji také přebývají stvoření s varlaty a pyji, přičemž jeden takový nemravný pyj způsobil před časem trauma hlavní hrdince. A ta je ve svém poševním rozladění vydatně podporována svými vrstevnicemi. A ke všemu se studentíci s pyji poněkud obsedantně upnuli na dávného zakladatele univerzitních prostor, čímž vás nechci o to nejhorší, co z filmu vyleze, připravit neohleduplným spoilerováním, ovšem spolehlivě se nad rozuzlením zasmějete. A světě div se, druhá polovina, jakkoliv je legračně natočená, je paradoxně tím nejúchvatnějším na celém tomhle rafinovaně blbém počinu. Film nabere tempo, které už nepoleví, ovšem na místech, která měla být napínavá a vážně míněná, nastupuje mizerná řemeslná realizace. Režisérka Sophia Takal si osvojila amatérské zpracování většiny hororové přísady. Její předchozí režijní počin nepůsobil takhle trapně. Jisté je, že tahle dáma by už neměla točit pro kina, v zásadě je špatnou režisérkou. Blume, dej jí padáka. A třeba někdo ocení jisté náznaky originality a neokoukanost hereckého osazenstva, načež uděluji průměrné hodnocení. 5/10 ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jason Blum aktuálně patří mezi nejmocnější lidi Hollywoodu a dává to smysl. Hlava studia Blumhouse sází především na levné horrové fláky, které mají malý rozpočet a zvládnou následně vydělat mnohonásobek svého rozpočtu. Průměrný rozpočet u Blumhouseovek je zhruba 12 milionů dolarů a průměrné výdělky jdou zase obvykle přes stovku. A zároveň se musí dodat, že Blumhouse většinou sračky do kin nesází. Najde se tu nějaký ten špatný film, hodně těch průměrnějších ale pak si člověk vzpomene na loňský Halloween, Rozpolceného a Skleněného od M. Night Shyamalana, Uteč od Jordana Peela nebo si uvědomí fakt, že se Blum skrz své studio dokonce podílel i na BlacKkKlansmanovi a dá se tak říct, že je Blumhouse studiem nevyzpytatelným u kterého divák nikdy neví co ochutná. A občas bohužel musí skousnout nějaký ten hořký karamel.... To je přesně příklad Černých Vánoc. Film by měl být remakem jistého slasheru z roku 1974 a téže remakem remakeu z roku 2006, ani jednu předchozí verzi jsem ale neviděl a z doslechu vím, že mají nejnovější Černé Vánoe s těmi staršími opravdu velmi pramálo společného. Zaujmulo mě ovšem tvrzení režisérky a scénáristky Sophie Takal, která své Černé Vánoce označila za feministický film. A já si vlastně řekl, že proč ne pokud ty řeči nepůjdou v niveč a někdo se tu opravdu pokusí v rámci slasheru ukázat něco nového a neviděného. Jenže Černé Vánoce jsou možná unikátní v tom jak o moc velký WTF počin to jde. Jedná se o skutečně velký WTF počin, který je srovnatelný s libovolnými příšernými sequely nejslavnějších slasherů všech dob (ve volném překladu srovnatelné jako s příšernými sequely Halloweenu nebo Pátku třináctého) a pokud se mi někdo další pokusí tenhle film označit jako feministický film tak se mu bez milosti vysměji do tváře! Musel bych si asi se Sophii Takal sednout a nechat si od ní vysvětlit co v jejich očích znamená feminizmus, protože v Černých Vánocích je sice pokus o silné a soběstačné ženské hrdinky, tyhle pokusy jdou ale do háje, protože se Takal nevyhnula klasickým klišé hloupých postav, hloupým nefunkčním pokusům o ukázku fungování přátelství hlavních hrdinek a především se Černé Vánoce strašně tempově loudají i když trvají pouhou hodinu a půl! Je to až k nevíře jak hloupý, odfláknutý a nefungující ten film je. Někdo si očividně místo čerpací inspirace z těch nejlepších možných slasherů bral inspiraci z těch nejdementnějších a nejhorších a nedokáže téměř nic! Nedokáže pořádně vyděsit, vzhledem k ratingu PG-13 v rámci slasheru nedokáže předvést ani pořádná jatka a nedaří se mu ani s jeho pokusy o humor. Především ony dialogové výkřiky nad tím, že jsou všechny silné nezávislé ženy a nepotřebují žádného chlapa by porazili nějakého šmejda v masce nepůsobí silně ale totálně směšně! Pořád se řeší jestli jsou ženy nuceny být utlačovány v mužském světě nebo jestli jsou ženy schopné být dominantními a nikam to nevede! Scénář stráví zhruba prvních 45 minut těmihle tupými výkřiky kombinované řečmi o tom, že jsou všechny hrozné ,, sestřičky´´ a krásně spolu prožijí vánoční svátky, řádění onoho zabijáka z prologu se následně opravdu objeví až po půl hodině! Je až k nevíře jak dramaturgicky tenhle horror líný je a to především k tomu, že většina ostatních blumhouseovek tenhle problém nemá. Tady si to ale Blum očividně nepohlídal. Blumhouse jinak klasicky vsadil na takové dvě větší herecké hvězdy a zbytek obsadil především neznámými tvářemi, které se snaží co to jde, reálně vás ale nebude trápit, že neznáte jméno téhle a tohohle. V hlavě tak utkví jen Cary Elwes, který tu je na hraně vedlejší role/čestné roličky a je ve finále jednou z nejlepších věcí na tomhle filmu už kvůli svému charizmatu. Imogen Poots je poté vlastně celkem oukey i když se můj neutrální vztah k ní kvůli tomuhle filmu rozhodně nezměnil. Problém je ale možná také v tom, že i když se scénář snaží tak Poots prostě nemá co hrát. A s tím jejím traumatem si Takal u psacího stolu musela vytřít prdel. Ne, jinak to říct nejde! Z toho traumatu šlo opravdu vytěžit něco víc, ve finále ale se ale fakt divákovi jen dere hlavou otázka ´´ proč?!´´ Po řemeslné stránce jde jinak jako klasicky u Blumhouse o minimálně solidní průměr, pořád jsem měl ale pocit, že koukám na film, který vypadá hůř než všechny ostatní Blumhouseovky. Ve finále se ale krom Elwese dá o tomhle filmu jako nejlepší věta říct to, že nevypadá úplně špatně a to je prostě další smutný fakt. A já už vlastně nevím co bych dál psal... Černé Vánoce jsou prostě omyl, který zase stál málo a zase si díky svému 5-milionovém rozpočtu jenom v Americe vydělá minimálně 7x násobek, bolí ale tím jak ambiciozní dle své režisérky chtěl být a jak bolestivě není. Buďme prostě rádi, že za pár týdnů už si ten film nikdo pamatovat nebude a že ony podivně otevřená vrátka na konci pro potencionální pokračování nechá Jason Blum zavřené..... Dvojka by totiž nemusela bolet jenom mně ale i hodně dalších lidí! () (méně) (více)

Marceloo odpad!

všechny recenze uživatele

Vianočné sviatky sú časom pokoja, ale nie každý ich môže stráviť s rodinou. Riley (Imogen Poots) má to šťastie, že má pri sebe svoje kamarátky zo sesterstva, ktoré jej rodinu nahradia. Ocitnú sa ale vo velkom nebezpečenstve, keď sa v okolí ich školy začne počas sviatkov pohybovať zamaskovaný útočník, ktorý ich terorizuje aj cez internet. - Totálna katastrofa. Nechápem prečo mala režisérka potrebu vziať meno hororovej klasike a vytvoriť takúto úbohosť. Už len spracovávanie hororového žánru vo feministickej rovine je úplne na smiech, pretože tento žáner za posledné desiatky rokov vytvoril tolko silných ženských protagonistiek, že mu môžu konkurovať snáď len komiksy, ktoré sú ale rozpočtovo niekde inde. Nefunguje tu absolútne nič, postavy tvrdia že sú 'sestry', ale každá interakcia medzi nimi je neprirodzená. Všetci muži sú zlí, ale našťastie sa nájde jeden SIMP, ktorý tieto 'sestry' dokáže spasiť. Finále je ako zlá komédia a som rád, že som si to nepozrel pred včerajším dňom, lebo by som sa za to hanbil. Roky som si šetril hodnotenie odpad! pre nejaký horor, ktorý by pre mňa toto hodnotenie definoval. Dnes môžem konečne povedať, že som ho našiel, a paradoxne nejde o horor natočený na mobil a pridaný na YouTube, ale o horor vytvorený velkým štúdiom. + Cary Elwes + herečka z Green Room ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

2. remake nedoceněné klasiky se jen přiživuje na jménu původního filmu, s kterým má kromě názvu společného velmi málo. Odehrává se sice také o Vánocích v domě dívčího spolku, ale místo obscénních telefonátů se tu posílají trapné zprávy přes aplikaci na mobilu a místo slasheru se z toho nakonec vyklube feministická MeToo agitka na téma utlačovaných a údajně znásilňovaných žen, co bojují proti bratrstvu černé magie, což je vyloženě flusanec do tváře tvůrců originálu a je ostuda, že taková vykalkulovaná sračka vůbec nese název BLACK CHRISTMAS. Od odpadu to zachraňuje křivozubá Imogen Poots (nechápu, že ji ještě agent neobjednal na rovnátka) a starý známý Cary Elwes v roli profesora. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • Film se natáčel na Novém Zélandu. (ČSFD)
  • Film mal mať pôvodne natáčať s ratingom R (mládeží do 16 rokov prístupný len v sprievode rodičov), avšak po negatívnych reakciách skúšobného publika bol film prestrihaný na verziu s ratingom PG-13. (beso74)
  • V úvodnej scéne sa na stole na chvíľku objaví soška jednorožca. Podobne tomu bolo aj v zvyšných dvoch filmoch tejto série. (beso74)

Reklama

Reklama