Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (477)
Tak tenhle film mě nedostal, ale spíš odrovnal. Dívat se na strhanou a odulou Catherine Zeta-Jones nebo na Michaela Douglase bezmála 150 min. je opravdu náročné. Představte si předlouhé a dokumentárním stylem natočené drama, které postrádá napětí, a máte jasný obrázek. O nějaké autenticitě snímku nemůže být ani řeč. Abych tomu byl schopen uvěřit, nemohli by zde pak hrát Benicio Del Toro, Michael Douglas, Don Cheadle, Catherine Zeta Jones, Dennis Quaid aj. ()
Jakkoliv na čtyři hvězdičky můj dojem stačí, z tohohle Soderberghova kousku jsem až tak nadšený nebyl. Obsahuje sice celou řadu zajímavých scén, vyskytuje se tam řada zajímavých postav a vypovídá o nadmíru zajímavém tématu, ale vadila mi vyloženě roztřesená digitální kamera, v některých případech i použití filtrů a několik motivů ve scénáři taky zaskřípalo. Nejvíc pak ten, kdy si vysoký vládní úředník - v americké hierarchii prakticky na úrovni ministra spojeného v tom nejužším smyslu slova s činností tajných služeb - hledá celý zoufalý svou dceru po feťáckých doupatech. Pokud by se v reálném životě do podobné situace dostal, vyřešilo by se to diskrétně výpomocí příslušných úředníků a "specialistů". Silné jsou scény z Mexika o propojení narkomafie s nejvyššími mocenskými posty v zemi. Celkový dojem: 75 %.V každém případě film disponuje velmi slušným hereckým ansámblem. ()
Drogy, drogy, drogy. Nekomu muzou pomoct, vetsine ale znici zivot - at uz ho zabiji, prijde kvuli nim o pritele nebo o dustojnost. Traffic je natocen syrove, jako dokument, ktery jen klade otazky a odpovedi si musite domyslet sami. Je to slozity snimek, u nehoz se musite porad soustredit. Strih je necekany, rychly, adekvatni. Kazdy "pribeh" je natacen jinak, nekdy je kamera zazloutla a vytvari tak dokonaly obraz spinaveho Mexika. Pak se zase "ochladi" a mame tu nevyrazne mestske ctvrti, plne tapajicich lidi. Tohle vsechno bylo na Trafficu perfektni, muj problem je ale dlouha stopaz. Chapu, ze tema je slozite a musi se poradne vysvetlit, ale na "tohle" ja nejsem. Moje skoda. ()
Poprvé mě to ještě jakž takž bavilo, protože jsem stále čekal, co se z toho vyklube. Ale podruhé potřetí už ne - suchopárná středoproudová protidrogově angažovaná N-U-D-A. Rozmazlené, znuděné a dutohlavé bílé dětičky se v rámci protestu proti svým bohatým rodičům sjíždějí drogami, které kupují od chudých pouličních negrů, kteří jsou, chudáčci, vlastně obětí systému, a celý ten tyjátr dirigují španěláci, to je opravdu velké a originální překvapení. A tenhle byznys se bude točit dál a dál bez ohledu na to, kolik dealerů nebo narkobaronů se pozatýká, to jsem taky nevěděl. Mexičtí policajti jsou zkorumpovaná sebranka (další velké překvapení), ovšem kromě Benicia, jednoho statečného, který je zkorumpovaný jen trochu. Rodokapsový přerod Bety-Jones z ženušky-těhulky na Donnu Corleone. Pak nějaké to zákulisní politické a rodinné tlachání všelijakých panáků a paniček, při kterém se stále dokola mlátí už stokrát vymlácená sláma a ze kterého se citlivějším jedincům zvedá kufr. K tomu naprosto příšerná ruční kamera, aby to celé působilo hodně moderně a autenticky (a hlavně aby to bylo levnější), pocukrováno uslintaně patetickým koncem, a máme tu žhavého kandidáta na pár Oscarů. A divácké stádo tupě tleská a spatřuje v téhle rozplizlé bezpohlavní nudě geniální režii, myšlenkovou hloubku a závažné poselství, protože jelikož má celá tahle příšernost skoro dvě a půl hoďky, musí na ní přece "něco" být... ()
Zatímco jiné filmy s touto tématikou obvykle rády sklouznou do populistického "cool" výrazu, Steven Soderbergh se podíval na téma drog přes veškerou syrovost nanejvýš poctivě - od posledního pouličního dealera až ke špičce a zpět k tomu nejubožejšímu konzumentovi. Kdo mě velmi mile překvapil, byla Catherine Zeta-Jones jako manželka, které jde o všechno a přesto řeší transakce s přezíravým klidem, a Benicio Del Toro, který mě vlastně nepřekvapil, protože byl perfektní jako vždy. ()
Galerie (52)
Photo © 2001 USA Films
Zajímavosti (36)
- V původní verzi filmu bylo zmíněno, že Caroline a její kamarádi chodí do školy Cincinnati Country Day. Tato škola po uvedení filmu proti asociaci svého jména ve spojení s drogami ostře protestovala a proto byla zmínka o škole vynechána v DVD verzi filmu. (don corleone)
- Benicio Del Toro (Javier) si z natáčení odnesl rekvizitu panenky z kokainu a řetízek, který nosila jeho postava. (Rusyn)
- Catherine Zeta-Jones a Michael Douglas byli zasnoubeni již před začátkem natáčení a vzali se krátce po něm. V žádné scéně se neobjeví spolu. (don corleone)
Reklama