poster

Narkotika

  • USA

    Narc

  • Slovensko

    Narkotiká

Krimi / Thriller / Drama

USA / Kanada, 2002, 105 min

Režie:

Joe Carnahan

Scénář:

Joe Carnahan

Producenti:

Diane Nabatoff

Střih:

John Gilroy

Kostýmy:

Gersha Phillips
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ****

    Narkotika jsou přesně na pomezí Miami Vice (Jason Patric se ukázkově vyrýsoval do podoby Colina Farrella) a Zběsilého útěku (digitální neo-noirovský look). Nyní zápory, kterých se urodilo věru nemálo: 1, Vyšetřování neprovází jakákoliv kontinuita, není tu žádné potěšení, že někdo něco vypátral. Prostě jen kdosi srazil různý sekvence, kde si oba vyhořelí detektivové hrajou na těžký páky, a v závěru film ustřihl přes prapodivný klimax. 2, Hlavní dějové pásmo (první plán) nenese jakoukoliv ideu, jakékoliv prvotní téma dramatu, kterému by vedlejší dějové pásmo (druhý plán) mohlo dodávat plasticitu. Jistě, Narkotika stojí především na depresivní hypnotické atmosféře vyživované mimo vizuálu i hudbou, ale s tím se pojí to, že se na ten film nesmíte dívat moc z velké výšky, jinak zjistíte, že je ukrutně zploštělý. 3, Režisér se zmůže maximálně na dvě paralely, které se tváří jako asociativní montáž s dopadem jak na diváka, tak na postavy - ty si žijí ve vlastním prostoru a o nějakých paralelách, které se odehrávají mimo ně, by pochopitelně neměly nic vědět, nicméně ve střižně se dají dělat s celuloidem holt divy. Ale tím také veškeré vypravěčství končí. Když se objeví okénkování a rozdělování obrazu na čtyři čtverce, nemá to podobu chytré juxtapozice, ale... pouhého okénkování. Jinak se příběh valí kupředu nějak tak samospádem. 4, Narkotika nejsou moc akční, vlastně nejsou akční vůbec, detektivní část, jak řečeno, je nijaká, a tudíž si film snaží vypomáhat tím, že propojuje rodinu a práci. Jenže rodinná část je zhola zbytečná a vatovitá a promluvy detektivů s opačným pohlavím zhusta končí jako kolaps divácké pozornosti a zájmu.(28.9.2008)

  • Jenda
    ***

    Liotta si tenhle film produkoval a taky tu asi jediný za něco stojí. Zajímavější začíná být film až asi 20 min před koncem, jinak jde o psychologické bláboly a psychické vydírání Jasona Patrica manželkou aby odešel z policejní práce. Já osobně nechápu jak mohl být tak úspěšný na Sundance, a že ho Miluje Tom Cruise atd. Mě přijde první hodina a kousek hrozně nudná.(30.10.2004)

  • petero
    ***

    Do príbehu je spočiatku ťažké sa zažrať pretože tu padajú mená a divák stráca orientáciu, čo však spoľahlivo vynahradí pútavé finále ktoré sa sústreďuje na vzťah hlavných predstaviteľov konfrontovaných s výpoveďou feťáckej dvojice a i keď rozuzlenie nie je nijak prekvapujúce všetko šľape ako má hlavne vďaka výbornej dvojici Jason Patric a Ray Liotta. Ide prevažne na dialógoch založený film, takže žiadne rošambo v štýle Smokin Aces sa nekoná a film je presvedčivý hlavne svojím autentickým podaním a vykreslením rodinných problémov príliš pracovne zanietených vyšetrovateľov.(8.5.2008)

  • gudaulin
    ***

    Na filmu je znát, že si ho Ray Liotta ušil sobě na míru poté, co jeho kariéra nabrala sestupný trend a agenti mu dohazovali samé šablonovité nezajímavé role. Nehraje sice špatně, ale jeho nejlepší kreace je stejně propuštěný vězeň ve filmu Pod kontrolou. Na téhle kriminálce se dá ocenit ručně snímaná digitální kamera a střih, jenže scénář vaří z ingrediencí, které jsou notoricky známé a mnohokrát viděné. Víc jak 60 % celkového dojmu z toho prostě nevytáhnu - a to i přes, v rámci žánru, poměrně působivý konec a spoustu stylových postaviček z podsvětí a příslušníků policie.(26.4.2009)

  • ripo
    ***

    Konečne Liotta v role kde nehrá nejakého pritepleného zvrhlíka. Patric - nadpriemerný výkon v ponurej detektívke plnej drog a špinavostí ...(6.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace