Režie:
Kamil KrawczyckiScénář:
Kamil KrawczyckiKamera:
Jakub SztukHudba:
Jan KrólikowskiHrají:
Jan Hrynkiewicz, Paweł Tomaszewski, Ewa Skibińska, Wiktoria Filus, Maciej Kosiacki, Ewa Kolasińska, Halina Jabłonowska, Michał Pawlik, Bogusław Repelewicz (více)Obsahy(1)
Bartek žije v malé vesnici v jižním Polsku. Jeho dny jsou jeden jako druhý: péče o hospodářství a milované koně, práce za barem v místní hospodě, výpomoc postarším sousedkám. Domácnost sdílí pouze s matkou, která se nikdy nevyrovnala s tím, že Bartkův otec před mnoha lety od rodiny náhle odešel. Monotónnost Bartkových dní rozetne příchod charismatického Dawida, který do vesnice přijíždí vypořádat pozůstalost po svém odcizeném otci. Bartek je Dawidem fascinován a mezi mladými muži rychle vznikne nerozlučné pouto. První láska s sebou ale přináší i nutnost učinit obtížné rozhodnutí. Zůstat, popřít sám sebe a dále pečovat o svou rodinu, nebo odejít a žít život podle svých představ s milovaným člověkem po boku? Strhující romance Slon režiséra Kamila Krawczyckého je upřímnou a něžnou výpovědí o lásce, rodině a sebepřijetí. (Queer Kino)
(více)Videa (3)
Recenze (16)
Je obdivuhodné, že tento film vznikol v krajine, v ktorej človek skončí pred súdom za namaľovanie dúhovej svätožiary na ikonu a v ktorej sa dianie v spoločnosti snaží určovať banda ultrakonzervatívnych katolíckych právnikov s myslením zo stredoveku, ktorí LGBT snáď ani nepovažujú za ľudí. Hlavný hrdina žije nezaujímavý život kdesi v poľskom prdelákove. Zmena v jeho živote nastane po príchode o niečo staršieho syna jedného zo zosnulých obyvateľov dediny. Hlavný hrdina sa od tej chvíle pomaly dostáva k veľkému rozhodnutiu. ()
Na poli gay kinematografie není už co vymýšlet. Všechny náměty, zápletky, postupy, styly už byly použity a nejen jednou. Ani tento film není výjimkou. Cením ale takové počiny v zemi, kde právě tato tématika nemá na růžích ustláno. Castingově ani herecky to přešlap není, exteriéry jsou poutavé, příběh solidní... Takže... proč ne? ()
Bartkův život je péče o hospodářství, po večerech práce za barem a jediná jeho radost jsou koně. Matka, s kterou sdílí domácnost, se nesmířila s tím, že od nich její manžel odešel, i když už je to hodně dávno. Do nudného Bartkova života ale najednou vstoupí láska, která je cítit v každém pohledu a gestu. Intimní scény jsou něžné. Ústřední dvojici jsem fandila, přála jsem Bartkovi odvahu změnit svůj život a žít podle svého. Protože láska je pro všechny. Krásná příroda, půvabné barvy, podmanivá hudba. V závěru Bartek odvazuje pejska z řetězu a bere ho s sebou na cestu za svobodou. Krásný film. Jeden z těch, u kterých si přeju, aby neskončily. ()
Nadšení, že se v Polsku stále točí kvalitní queer dramata, smutek z toho, že u nás se netočí vůbec nic. Polský Slon je nádherná pocitovka s úžasným soundtrackem, nevyřčenými pocity a náladou, s bravurní kamerou a úžasnou chemií hlavní partnerské dvojice. Polský venkov je velmi snadné zobrazit jako sérii těch největších stereotypů, které vás napadnou poměrně snadno, debutující scénárista a režisér Kamil Krawczycki se něčeho takového naštěstí nedopouští. Jasně, polský venkov asi nebude něco, kde by otevřený queer člověk chtěl žít, ale na druhou stranu ne každý je Édouard Louis, který si prošel vším možným, aby se z podobného prostředí vymanil. Síla Slona tkví především ve zmíněných pocitech a ty jsou zpracovány bravurně. ()
Polské melodrama Slon stojí na silných a především důležitých tématech, které debutující režisér Kamil Krawczycki dokázal uspokojivě zpracovat. Zároveň se ale až příliš spolehl na žánrové vzorce, kvůli nimž se nejedná o příběh, jenž by neangažovaného diváka dokázal zvednout ze židle. Více zde. ()
Reklama