Režie:
Jean-Pierre JeunetScénář:
Joss WhedonKamera:
Darius KhondjiHudba:
John FrizzellHrají:
Sigourney Weaver, Winona Ryder, Dominique Pinon, Ron Perlman, Gary Dourdan, Michael Wincott, Kim Flowers, Dan Hedaya, J.E. Freeman, Brad Dourif, Raymond Cruz (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (976)
Na způsob jakým dokázali Ridley Scott a James Cameron rozehrát jedinečnou emoci s mistrovskou formou paradoxně právě jednoduchosti, ale zároveň v dokonalosti filmu, kdy otevřeli prostor sci-fi k tomu, že prožitek z něj nestárne ani o vteřinu ani po desítkách let - hrůza a panika jaké jsou zachyceny v čiré a virtuózní podobě: tu J-Pierre Jeunet nedokázal udržet geniálnost tak vysoko. Ale dokázal se velmi přiblížit. Má výborné nápady a skvělou režii. I když je divák "rozmazlen" s prostředí jedinečné podívané s prvních dvou dílů, RESURRECTION ho bude velmi bavit ! ()
Snaha vetřelce namnožit a udělat z nich svou zbraň trvá. A snaha oživit Ripleyovou taky. Zvlášť když onu vetřelčí královnu nosí ve svých útrobách. Astronautka Ellen je zpět, sic jiná, než ji známe, každopádně nejslavnější vesmírná hororová sága pokračuje. V hlavní roli: hodně krve a lepkavého slizu. A výborná scéna pod vodou. Brzy je tu jen malá skupinka přeživších, která se pomalu zužuje. A místy velmi efektně. Celkovému dojmu hodně pomáhá výprava, chodby kosmické lodi jsou skvěle aranžované, kamera Dariuse Khondji je příjemně temná, avšak přehledná a Jeunet na režijní stoličce dokázal, proč se všichni klaní před jeho vizuálním stylem i smyslem pro (černý až absurdní) humor. Kdyby první dva díly dvou výborných tvůrců nenasadily laťku tak zatraceně vysoko, o těch čtyřech hvězdách bych uvažoval snáz. ()
"Vy jste mrtvá! - To slyším často." Máma Ripleyová a její zubaté dětičky počtvrté dělají co mohou, ale přece jenom děsí, napínají a baví o něco méně než v minulosti. Já jsem však fandou zbraní nekonečných kalibrů, poletování vesmírem, slintání i zlověstného cvakání zoubkama, takže jsem si ten sešup od kultu k oddechovce celkem užil. ()
Spíš než díl vetřelčí ságy to připomíná něco na způsob Riddicka, ale mě to příjemně překvapilo. Rozhodně je tu charizmatická hrstka anti-hrdinů v čele s Perlmanem, Sigourney opět není co vytknout a navíc se tu objeví jak Brad Dourif tak Leland Orser - známí to filmoví pošuci, aby si přidali dalšího pošuka do sbírky. (Dourif je tu tradičně maniakální, viz "motýlek"). Příběh není špatný a navíc se tu vetřelci objeví v asi nejlepší kvalitě (versus film do ságy nepočítám). Některé scény jsou celkem originální a nechybí ani závany černého humoru, doufám že celý konec s mutantem měl být černý humor. Ostatně, obyčejné vysátí dveřmi by už přece jenom byla trochu nuda. ()
Naklonovaná talentovaná paní Ripleyová, trénink basketbalu, kostka whisky a závěrečné vykuklení překrásného motýlka. Pár zajímavých nápadů, jinak tupé béčko se scénářem plným děr vyleptaných kyselinou. Vetřelčí vzkříšení snad, umrtvení vašich nervů nulovým napětím zcela jistě.. V rámci série o Alienech mě zaujalo, jak se každý film profiluje v charakteristických barevných tónech (u Scotta je to gotická čerň a šeď, Cameron je ocelově namodralý, Fincher ohnivě oranžový a nyní Jeunet slizce zelenkavý) a taky to, že jména androidů byla postupně Ash (I.Holm), Bishop (L.Henriksen) a Call (W.Ryder), což nám tvoří hezkou abecednou posloupnost a já již nedočkavě čekám na Vetřelce 11, kdy bude Kryton kosit zubaté Gigerovy stvůry plazmovou puškou napojenou na tříselnou zásuvku.. ()
Galerie (90)
Photo © 1997 20th Century Fox
![Vetřelec: Vzkříšení - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/158/467/158467605_3b6c5b.jpg)
Zajímavosti (45)
- Mladý klon Ripleyové byl vytvořen podle fotky malé Sigourney Weaver. (cariada)
- Ron Perlman (Johner) sa počas natáčania takmer utopil po tom, čo si vo vode narazil hlavu a upadol do bezvedomia. Zachránili ho prítomní potápači. (hradecek)
- V čase 0:16:14 si Vriess (Dominique Pinon) pro sebe píská písničku z Pepka námořníka. Vzhledem k tomu, že se děj odehrává v roce 2379, uplynulo by tedy od prvního vydání Popeye the Sailor with Betty Boop z roku 1933 neuvěřitelných 446 let. (CANNIBAL)
Reklama