Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televizní zpracování slavného románu Victora Huga. Notoricky známý příběh trestance Jeana Valjeana (Richard Jordan), který se za pomoci biskupa Myriela (Claude Dauphin) stává dobrým člověkem a poté i starostou malého přímořského městečka – přesto však musí stále unikat před nekompromisním policistou Javertem (Anthony Perkins), který si opětné uvěznění Valjeana dal jako celoživotní úkol. (mahler)

(více)

Recenze (21)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Významné románové dílo francouzského spisovatele Viktora Huga "Bídníci", přitahuje filmové tvůrce jako světlo noční můry. Musím říci, že jsem jistě viděla všechny dosud natočené tvorby. Nejlepší se mi jeví film z r.1958 s Jeanem GABINEM,protože plně vystihl roli suveránního muže, který musel celý život zapírat, že byl galejníkem. Ne tak Richard JORDAN. Není to jen pocit, ale na tuto úlohu byl příliš mladý a nezastavila tento dojem ani šedivá paruka, protože kůže v obličeji a oči prozradily věk. Nehledě k tomu. že byl prříliš "ustrašený" a ve svém počínání nejistý. Nebyl důstojným protihráčem vynikajícího Anthonyho PERKINSE, který se mi na oplátku zase líbil více než Bernard BLIER ( ačkoliv svým způsobem byl též vynikajícím protihráčem Janu GABINOVI). U Perkinse tuto úžasnou dokonalost dělala vysoká postava a noblesní chování. Ale celý tento film mi připadal jako "výcuc " z báječného filmu, protože člověk očekával určité scény, které režisér Glenn Jordan prostě vynechal, protože si myslel, že nejsou tak důležité. To záleží na úhlu pohledu: kdo neviděl nebo nečetl Bídníky, tak si těžko domyslí, kdo byl hospodský , který vychovával malou Cosetku a jakou vlastně měl v tomto díle úlohu. Já myslím, že charakterově dost zásadní. Nicméně tento film bych ocenila dobrou 4*. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zpracování, které je snad nejvíce zaměřeno na ty hodnoty, které v dnešní společnosti bohužel ztrácí význam, na čest, morálku, lidskost a humanitu. Naprosto bezvýznamným se stává Thenardier i celá jeho rodina a závěr postrádá ten až sentimentálně hořký prvek, který je vlastní francouzským zpracováním. Richard Jordan má do mé představy Jeana Valjeana dost daleko, ale překvapivě mi to vůbec nevadilo a věřila jsem mu každičký nádech i pohled. Připouštím, že vůbec nevím, jestli mám ocenit, nebo naopak zatratit, některé polopatické části tohoto televizního filmu. Francouzi dali v mnohém přednost zkratce, byť to tak ve výsledku nevypadá, neboť právě tento film je vlastně nejkratší (viděla jsem verzi 118 minut dlouhou a zpočátku jsem si dokonce říkala, že to přece není možné stihnout odvyprávět všechno v jednom filmu). Britům se podařilo najít v Hugově románu jiné prvky jako důležité pro filmové zpracování, než Francouzům. A já dodávám, že Britové pro mě našli ty nejdůležitější. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Jak kdysi kdesi pravil pan Horníček, tohle není příběh ze života, ale z knihy. Čím věrnější předloze a taky čím řemeslně lepší, tím je tenhle přepis literární klasiky nudnější. Ze všeho nejvíc působí jako morální exemplum, třeba jen ten dojemný rozhovor s biskupem... Já vím, že v knize to tak je taky, ale takhle otrocky převedeno je to ještě barvotiskovější a neuvěřitelnější. Pokus o realističnost a civilnost zkrátka téhle látce naprosto nesvědčí, protože sama nepravděpodobnost příběhu, v podstatě takové poučné "pohádky pro dospělé", z ní nakonec trčí jako podivný omyl. Na tuhle látku se musí naprosto jinak, přes svrchované herectví a režii, tihle Ubožáci ovšem nemají ani jedno ani druhé... Celkový dojem: 65% Zajímavé komentáře: canakja, Orlau32 ()

IlMagnifico 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli režisér Jordan udělal dobře, když se rozhodl úplně vyškrtnout některé dějové linky a postavy (Eponina, Thénardierovi...), přesto ale ani tato verze Bídníků není špatná a potvrzuje pravidlo, že s kvalitní předlohou a dobrými herci lze hezký film natočit i přes chudý rozpočet TV produkce. Herci prostě točili pro televizi, to oko fajnšmekra pozná okamžitě. Kostýmy jsou sice docela věrné, ovšem celková vizualizace a kulisy příliš historicky nevypadají (to se týká hlavně "galejí" v Toulonu). Film ale zkrátka aspoň za jedno podívaní stojí... Už jenom kvůli perfektnímu výkonu Anthony Perkinse alias inspektora Javerta. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama