Reklama

Reklama

Godzilla vs. Mothra vs. Mechagodzilla: Tokio SOS

  • Japonsko ゴジラ×モスラ×メカゴジラ 東京SOS (více)

Obsahy(1)

Po poslední bitvě zůstala Mekagojira (Kiryu) mimo provoz. Gojira skončila sice na dně moře, ale zlikvidovat se ji nepovedlo. Vědec Yoshito Chujo dostane za úkol Kiryu co nejrychleji opravit, ale její nejděsivější zbraň „Absolute Zero“ je nenávratně zničena. Aby toho nebylo málo, dostane japonská vláda varování od Shobijin, aby neprodleně vrátili kosti původní Gojiry do moře, jinak božská Mosura vyhlásí lidstvu válku. Na oplátku nabízí Japonsku svou ochranu před dalšími útoky obávaného monstra. To však rozhodně nehodlá čekat, než se obě strany dohodnou, a opět se vynoří z hlubin Tichého oceánu a začne demolovat Tokio. Mosura se proto vydává do boje, zatímco se na ostrově Infant narodí její potomstvo. Jenomže tentokrát je Gojira nad její síly, a tak vládě nezbývá nic jiného než poslat do boje poškozenou Kiryu. (SOLOM.)

(více)

Recenze (17)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Říká se „Do třetice všeho dobrého a zlého“, ale já měl obavy, že to Tezuka nezvládne ani tentokrát. Naštěstí mě docela mile překvapil a já si tento sedmadvacátý díl konečně užil. Děj navazuje na předchozí díl, ale velké pozitivum jsem viděl především v tom, že se tu prostřídalo herecké obsazení. Yumiko Shaku se tu objevila jen na malou chvíli, aby ovládaní opravené Kiryu přenechala dvojici postav (Azusa,Akiba), kteří mi byli mnohem více sympatičtí. Navíc je tu mnohem více prostoru věnováno mému nejoblíbenějšímu „monstru“ Mosuře. Asi nejvíce mě režisér potěšil vzpomínkovým flashbackem z filmu Mosura (1961), ve kterém jsme měli možnost vidět postavu doktora Shin'ichi Chuja poprvé. Na rozdíl od zmiňovaného filmu tu však Mosura hrála spíše „druhé housle“. Její souboj s Gojirou byl víceméně povedený, tady bylo cílem tvůrců spíše zahrát divákům na city. Osud božského tvora mi nebyl vůbec po chuti, ale bylo potřeba na svět přivést nový život. On celkově mi přišel tento díl docela ponurý, zvláště co se dramatičnosti týče. Konečně se scénáristé oprostili od těch nesmyslných hovadin, které zdobily poslední díly a divákům nabídli docela velkou akční pasáž nabitou pořádným soubojem. Tentokrát nebudu ani moc hanit triky a použité efekty, protože já byl vážně spokojený s nabídnutou show. 60% ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Čo je skvelé, tvorcovia ďalej posúvajú príbeh pôvodnej Godzilly/Mechagodzilly a rozvíjajú jej mytológiu. V tomto kontexte je návrat Cosmos a Mothry zmysluplný, na rozdiel od ubíjajúceho remaku všetkéhomožného v Gojira taj Mosura z 1992. Aj design monštier i súboje sú relatívne ok, no to všetko sme už videli predtým 26 krát. Relatívne originálna zápletka, no inak priemer. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

28) GODZILLA, MOTHRA, MECHAGODZILLA: TOKYO S.O.S. (2003)___NEW GENERATION SERIES 2002-2004___Přímočarý díl, s lehkým nádechem nostalgie. Tu zde obstarává postava strýčka, který se zde v několikasekundovém flashbacku vrací o 43 let nazpět, do doby, kdy se setkal s Mothrou. Je hezké, že tvůrci nezapomínají na své bývalé hrdiny. Jinak tento předposlední díl nic zásadního nepřináší, děj je tu okleštěn o vedlejší linie, vše se točí opravdu jen kolem 55-ti(!)-minutového duelu Mothry, vládního projektu Mechagodzilly a Godzilly na půdě Tokya. Za malé zpestření se dá považovat fakt, že Mothra zde v Godzillí sérii definitivně umírá a narodí se jí larví dvojčata, které se do boje zapojí tím, že stříkají lepkavý sekret a koušou Godzillu do ocasu. Nutno říci, že realizačně a trikově tvůrci popošli hezký kus cesty, některé pyrotechnické sekvence byly opravdu vynikající. V explozivním závěru se Mecha G vymkne lidské kontrole a rozhodne se, že sebe a Godzillu utopí v Japonském příkopě. Veliké finále za rok může přijít. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Snímek „Gojira tai Mosura tai Mekagojira: Tôkyô S.O.S.“ už je prostě nová generace kaiju a musím si zvyknout, že to znamená i to, že jsou filmy na první pohled relativně levné a nejsou až tak velkolepé. Trochu návrat ke kořenům, trochu možná z nouze ctnost. Ale mě to na těchto snímcích baví a jejich jednoduchost si užíván, protože na soubojích si pořád dávají tvůrci celkem záležet. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Po trochu nezvládnuté fackované mezi G a MG(2002) je tohle SOS docela překvapení. Těžkopádnost a hloupý pathos předchozího filmu je pryč a najednou to všechno působí strašně uvolněně a nenuceně-najednou to vypadá, že zase někdo točí film z nadšení, pro zábavu a že ví co dělá. Nešikovně pilotovaná Mechagodzilla je tentokrát trošku upozaděná ve prospěch kultovní Mothry a to je jen dobře-Divák-Gfanda se dočká všeho co už dávno zná. SOS velmi vkusně odkazuje(a někdy dokonce i přímo cituje )na některé legendární scény starých filmů(ach ano-dojde i na nezapomenutelný kousanec do ocasu :D :D ) a buduje si tak pevný základ, který s přehledem unese nejednu scénáristickou potrhlost. Samotný závěrečný fight všech tří velikánů zabírá více než polovinu filmu a pro fandy tohodle žánru je to prostě silně labužnický zážitek. ()

Zajímavosti (8)

  • Film je přímým pokračováním Godzilla Against Mechagodzilla (2002). Tyto dva snímky jsou jediné v sérii „Millenium“ (1999–2004), které mají dějové propojení a nejsou zcela samostatnými filmy. (Israha)
  • V knize „Godzilla X Mothra X Mechagodzilla: Tokyo S.O.S.: Super Complete Works“ je obsaženo poměrně velké množství konceptů, které navazují na konec filmu a na skutečnost, že japonští vědci mají k dispozici vzorky DNA většího množství monster. Tyto koncepty, vedoucí k příběhu o vytvoření armády mechanických klonů těchto monster, jsou však pouze fanfikce, nikdy nebylo zamýšleno žádné takovéto filmové pokračování natočit. (Israha)
  • Pro potřeby filmu nebyl použit kostým Godzilly z předchozího dílu, ale byl vytvořen nový. Ten se však od svého předchůdce téměř v ničem neliší, výjimkou je velká jizva na hrudi. Tento kostým obsahoval animatronické zařízení v hlavě, aby bylo Godzillovi umožněno měnit výraz tváře. Také kostým Mechagodzilly je téměř identický jako jeho předchůdce z Godzilla Against Mechagodzilla (2002), drobné rozdíly jsou patrné v odstínech barev a tvarech. (Israha)

Reklama

Reklama