Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (940)
Nebýt toho démonizování Slovenska bylo by to jen blbé. Takhle je to aspoň chvílemi nablble zábavné. Eli Roth je jinak bohužel pouhý hororový fanoušek, která nemá zbla talentu (jako jeho idoly, jimiž se tak rád ohání). Hodně nepochopitelné až kontraproduktivní jsou jeho prohlášení o tom, že tento film ukazuje, jak jsou Američané xenofobní a nechápou cizí kultury. Způsob, jakým je příběh podán, ovšem není kritikou těchto stereotypů, ale spíš jejich potvrzením. ()
Premisa filmu je taká, že najväčšie zlodejiny v strednej a východnej Európe majú na starosti bandy maloletých násilnických výtržníkov s cigánskymi črtami (istá zhoda s mainstreamovými médiami, ktoré nadpriemerne zdôrazňujú zločinné správanie sa Cigánov, bezdomovcov a iných asociálov). Aj tých si je však možné učičíkať a nakloniť si na svoju stranu vreckom žuvačiek. Zločiny násilné vyššieho rádu sú naopak vzorcom miestnej podnikateľsko-mafiánskej elity, ktorá si rada priplatí za ľubovoľné zmasakrovanie nejakého Amíka, či iného zahraničného turistu. Na strane týchto deviantov/developerov/mafiánov je samozrejme aj polícia, ktorá sa s násilníckymi zbohatlíkmi bratá a sama mláti podozrivých hlava-nehlava. Z takéhoto marazmu je ťažko von. Navyše, ak sa hlavná trojica správa miestami tak hlúpo, až sa rozum zastavuje. No ak sa to podarí, je možné i vyrovnať sa po svojom so spôsobenými útrapami. Je to blbé ako stará rozšľapaná bagandža, ako celok to však miestami funguje (drásavo nepríjemné mučiace scény, zopár ľakačiek, efektná scéna pomsty). Takže za dve (s prižmúrením oboch očí). ()
To, že si Amíci berú do úst Slovensko ako nástroj niečoho, na čom sa dá ľahko zbohatnúť bez toho, že by vôbec vedeli, že sa nachádza niekde v Európe, ma poriadne vytočilo, ale čo už zmôžeme. Snažil som sa teda aspoň o objektivitu po zábavnej stránke, ktorú by mal ponúknuť horrorový žáner, no tu som narazil na ďalší kameň úrazu. Dámy a páni, netuším, prečo sa okolo tohto filmu urobil taký rozruch. Dej je pozliepaný, je to totálna sračka príbehových námetov, dialógy sú nechutne, deti v škôlke ich majú na vyššej úrovni. Čo sa týka atmosféry, nemala na čom stavať. Záporáci žiadni, hlavní hrdinovia nemajú žiadnu charizmu, nič prečo by som im mal držať palce a tá jedna jediná brutálna scéna s okom mi naozaj nenahnala strach. A pokiaľ tu niekto hovorí o brutálne nechutných scénach, nech si radšej pozrie zvrátených aziatov (Takashi Miike) a potom nech to porovnajú. Toto je naozaj pod úroveň. 15%. ()
Po mé otřesné zkušenosti s Eli Rothem jménem CABIN FEVER, jsem neměl nejmenší potřebu HOSTEL vidět a podíval jsem se na něj až půl roku po premiéře v rámci sběru materiálu na můj vlastní exploatační počin. Čekal jsem megasračku a v podstatě ji i dostal, ale všechna ta absurdnost a demence mě spolu s českými a slovenskými herci ve vedlejších rolích, Třetí Galaxií Michala Davida a vylíčením Slovenska jako toho nejhoršího vidlákova na světě nakonec docela pobavila a bez problémů jsem to dokoukal a užil si to málo brutality, co tam je. Čímž v žádném případě neříkám, že je to dobrý film. Když si odmyslím jak amatérsky to působí, čekal jsem mnohem větší drasťák a když jedné z obětí vyteklo z oční jamky cosi nápadně připomínající hořčici, musel jsem se smát. Každopádně Roth pro mě zůstává i nadále neschopným hororovým nadšencem, jehož další stoupání v hollywoodské hierarchii budu sledovat s krajní nevolí. ()
Teď se asi budu bát vyrazit ještě někdy na Slovensko. Podle toho, jak sračkoidně je místními uživateli film hodnocen a komentován jsem čekal nějakou naprostou hovadinu, po které zas budu litovat stráveného času. Ale omyl. Film vcelku zajímavý, zvlášť pro českého/slovenského diváka, který se zde o našich krásných končinách dozví mnoho nových zajímavostí. Násilí a hnus, který postrádá smysl a důvod, určený jen pro úchyly. Ale musím ocenit, dle toho co mám nakoukáno, určitou originalitu a detailnost. Celkově pozitivní překvapení (čekal jsem totiž to nejhorší). ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Interiér mučírny vznikl v podzemí nepoužívaného starého pavilonu proslulé psychiatrické léčebny v pražských Bohnicích. (NIRO)
- Režisér Eli Roth Slovensko nikdy nenavštívil. Povedal, že by sa tam v budúcnosti rád pozrel. (Amityville)
Reklama