Reklama

Reklama

Godzilla tai Hedorah

  • Japonsko ゴジラ対ヘドラ (více)
Trailer

Obsahy(1)

Hedorah, tvar měnící monstrum, které se živí kouřem a odpady, ohrožuje japonské ostrovy a je na Godzille, aby zasáhla. Po předchozích, na dětské publikum cílených dílech by se jedenáctý díl slavné godzillí série dal označit za návrat ke kořenům. Jednak je zde opravdově vyobrazena zkáza a oběti, které způsobuje toxický Hedorah, film rovněž nese závažné poselství. Jako Godzilla prvotně sloužila jako alegorie atomové bomby a jejího nebezpečí, Hedorah ukazuje na destruktivní znečišťování přírody a vybízí k ekologickému chování. (Ertai)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

V americe se konečně naučili, jak na dabing: pětiletého chlapečka zde podobně jako v anime dabuje pětatřicetiletá žena. Ugh. Ale jinak se mi ta ekologie pod příběhem docela líbila, protože tam není prvoplánové sdělení "znečišťujete planetu, kupte si uhlíkové odpustky a větrné elektrárny, než na vás bůh sešle oteplení – já Al Gore na tom nechutně vydělám a s těmi, co mi dali nobelovku, se šábnu". Atmosféra filmu, funkční horror, dokonale béčkový dojem... Myslím, že tohle vůbec nebyla špatná Godzilla ve srovnání s přehnaně infantilními před ní. ||| P.S. tak si řikám, že to "přerůstání" Godzilly Hedorou asi ukazuje, že chemické znečištění začíná být větší problém než nukleární? ()

PanCitron 

všechny recenze uživatele

Atomová bomba už nebyla tak v kurzu jako znečištění a tak vznikla taková ekologicko-godzillí agitka. Osobně Hedorah jako hlavní nepřítel Godzilly je perfektní výmysl a zkázu, kterou přinesl série nezažila tak od prvního filmu. No osobně pro mě byla zase strašně rušivá ta "zábavná" část, která jakoby se snažila ten temný nádech celého dílu urovnat. Asi nejzářnějším příkladem je to totálně debilní hudební doprovod, který hrál v téměř všech Godzillých scénách. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

12) GODZILLA vs. SMOG MONSTER (1971) ___ORIGINAL SHOWA SERIES 1954-1974___V kontextu celé godzillovské tvorby je Bannovo pojetí přímo ojedinělým počinem. Maximálně temné, pochmurné a místy až hororové (to když Japonci, zabití výfuky oxidu siřičitého, se rozpadají na kostry), se silným proekologickým apelem. Vskutku příjemná a mnou vítaná změna oproti infantilnímu večerníčkovskému pojetí Ishiro Hondy a Juna Fukudy zejména. Ústředním monstrem je zde tzv. Hedorah, stvoření vzešlé z odpadků a znečištění, monstrum živící se toxickými zplodinami z fabrik a inhalující ucházející kouř z továrních komínů. Souboje s Godzillou jsou příjemně nekompromisní (např. vzájemné vypíchávání očí), na konci to Banno rozjede ve velkém a nechá dokonce Godzillu za doprovodu písně „Save the Earth“ vytrhávat vnitřnosti z těla Hedoraha. Zajímavý je disharmonický, místy až psychedelický soundtrack, který filmu dodává šmrncovní atmosféru. Škoda, že bafuňáři TOHO comp. se zalekli takového nekompromisního pojetí a Banno zůstal jen u jednoho filmu. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Něco jako "režie" ve filmu o Godzillovi? To není samozřejmost! Po dlouhé době životný film, který jen neplácá monstra a banality, ale opravdu nějak pracuje s tím, co má. Hondova absence rozhodně prospěla. Škoda za směšný design Hedory, který to tak trochu podrývá, a pár hodně podivných nápadů typu Godzilla letící na vlastní výpary. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Eko apel je fajný. No na viac ako ledva priemerné hodnotenie nestačí. Pretože všetky tie handrovo gumové súboje pôvodného atómového mutanta Godzilly s jeho náprotivkom z vesmíru - Hedorahom, živiaceho sa škodlivými toxickými výplodmi a odpadkami a produkujúceho jedovatý dych, tvoriace ústrednú os filmu, boli len podpriemernou variáciou síce kratšieho, no oveľa dokonalejšieho a dobrodružnejšieho súboja pravekých ozrutných zvierat zo Zemanovej Cesty do praveku. Navyše, Hedorah pôsobil s očami otočenými o 90 stupňov do zvisla a s tvarom tela, pripomínajúcim viac ako čokoľvek iné, lietajúci patizón, tak komicky, že akékoľvek napätie z filmu vyfučalo. Podobne, ako keď vyfučiaval v závere vyschnutý patizón. Súboje dvoch gigantov miestami skôr pripomínali súboje juda či jiu-jitsu, čo úplne potopilo film do nechcenej komiky, už tak nadužitej až-až. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (21)

  • Suit actor Kenpačiro Satsuma byl pro roli Hedorah vybrán proto, že jako jediný dokázal delší dobu unést extrémně těžký (až 300 liber vážící) kostým monstra. Satsuma se v této roli osvědčil a také proto mu bylo svěřeno obsluhování kostýmu Gigana ve filmech Godzilla vs. Gigan (1972) a Godzilla vs. Megalon (1973), ke ztvárňování monster se poté vrátil po více než deseti letech a po celou dobu trvání série „Heisei“ (1984–1995) obsluhoval kostýmy Godzilly. (Israha)
  • Hedorah je poslední monstrum v sérii „Showa“, které s Godzillou bojuje na základě vlastní vůle. Všichni následující rivalové Krále monster byli při boji s ním pod kontrolou mysli. (Israha)
  • Po usmrcení Hedorah vytáhne Godzilla z jeho rozpadajícího se těla dva kulovité objekty. Někteří fanoušci věřili, že se jednalo o vejce; jiní v nadsázce tvrdili, že jde o varlata; ve skutečnosti však šlo o oči. (Israha)

Reklama

Reklama