Režie:
Stephen FrearsScénář:
Christopher HamptonKamera:
Darius KhondjiHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Michelle Pfeiffer, Rupert Friend, Kathy Bates, Felicity Jones, Tom Burke, Anita Pallenberg, Harriet Walter, Iben Hjejle, Toby Kebbell, Stephen Frears (více)Obsahy(2)
Paříž dvacatých let. Mladý syn bohaté kurtizány se učí lásce díky postarší přítelkyni své matky. Když je po šesti letech nucen vztah ukončit a oženit se s někým jiným, nedokáže zapomenout a stahuje se do světa fantazie… Paříž dvacátých let, tzv. Belle Époque… Léa de Lonval (Michelle Pfeifferová), postarší svůdnice se sblíží s bývalou konkurentkou Madame Pelouxovou (Kathy Batesová) a rozhodne se jí pomoci - Léa jí slíbí, že stráví několik týdnů s jejím synem, devatenáctiletým Fredem (Rupert Friend), bonvivánem přezdívaným Chéri a naučí ho pár věcí o ženách. Neškodný flirt se však rozvine do vážného romantického vztahu, což překvapí každého včetně dvojice samotné. Šest let téměř manželské blaženosti uběhne a machiavelistická Madame Pelouxová ujedná pro Chériho sňatek s dcerou jiné své známé. Mladík se však s odtržením od Léy nemůže vyrovnat, což vede k vášnivé konfrontaci… (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (44)
Ani mě nepřekvapuje, že právě Michelle Pfeiffer přijmula tuto roli. Buďme upřímní, stále jí to moc sluší a do doby příběhu skvěle zapadá. Ano, takové "bizarnosti" se v té době děli. Chéri je o hraní si s emocemi. Poté, co se postupně projevují pocity Freda (které si povětšinu schovává v hloubi srdce), dostane porozumění. Příjemně se na film dívá i po vizuální stránce, kord když se jedná o tak nóbl období začátkem dvacátého století. ()
Frears natočil v podstatě velmi zajímavý a sympatický film. Vtipné a nadýchané dialogy zakrývají dramatickou vsuvku o tom, jak byly děti pro své rodiče pouze zátěží a poté výhodným obchodním artiklem. Výborná ústřední dvojice Michelle Pfeiffer, Rupert Friend a taky Kathy Bates. Ještě musím zmínit skvělý, lehce ironický konec. ()
Milenecké, bolestné, soužící, žárlící, pravá láska, šílené barvy a kostýmy. Zajímavý příběh dvou lidí, kteří se do sebe zamilovali, i když byli od sebe "vzdáleni" jednu generaci. Zpočátku se vztah založený pouze na vzájemném potěšení a štěstí nezdál být ohrožen, ale poté, co matka chlapce dohodla sňatek s mladší dívkou začíná správná psychologie. Nastupuje na scénu smutek, bolest, stesk, nechuť, vnitřní boj a šílená žárlivost. Film je natočený mile, nenásilně, se zajímavou hudbou, kostýmy a překypuje všemi barvami. Musím podotknout, že Michelle Pfeiffer mi snad poprvé nevadila a uznávám, že tato role jí sedla jako ušitá. Film, který se hodí pro ty, co momentálně srdečně netrpí. ..teda nevím co na něm viděla, byl to jenom rozmalenej mazánek zralý lidově na přes drž..! ()
Říká se, že každý film si najde svého diváka, no a tenhle si našel mě.. Vizuální stránka mě zcela okouzlila, podmanila si mě, naladěno jsme měla ihned, Michelle Pfeifferová je tu nádherná a v těch překrásných, na tělo padnoucích šatech byla k zulíbání.. Rupert Friend dokonale naplnil mou představu o rozmazleném děcku, které je sice bohaté, ale bez mateřské lásky úplně ztracené.. Kathy Batesová se střihla tu manipulativní mrchu naprosto dokonale, byla výborná.. Na první pohled je to možná banální příběh, ale při troše snahy se v něm dá najít mnohem víc, např. úvahy na téma rodičovství - když je dítě na obtíž, hodí ho na krk někomu jinému, dá-li se dítě výhodně provdat/oženit, získává pozornost matky a zcela bezcitné zacházení.. Očekávaný závěr mě dostihl a vehnal slzy do očí, asi rozumím víc, než umím napsat.. ()
Tak prázdný film jsem už dlouho neviděl. Motají se tam tam dvě, tři postavy, předříkávají naučené fráze a hážou do kamery naučené fotogenické ksichtíky a pod tím vším není ani kousek něčeho smysluplného. A ten konec tomu dal korunu, byl spíš k smíchu než k pláči. Vůbec jsem nepobral, čím ten snímek chtěl být, působilo to na mě jako nějaký zoufalý výkřik do tmy. Nechápu, jak tohle historicko-romantické béčko mohlo soutěžit o Zlatého medvěda. Dvě hvězdy snad jenom za kostýmy a slušnou hudbu. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (2)
- Lea (Michelle Pfeiffer) má v pokoji obraz od Alfonse Muchy. Je to pěkně vidět v závěru filmu, kdy se Chéri (Rupert Friend) vrací a je zde záběr při dialogu na Chériho a za ním je tento obraz. (Lukrecie)
Reklama