poster

Hon na čarodějnice

  • USA

    Season of the Witch

  • Slovensko

    Honba na čarodejnice

  • Slovensko

    Hon na čarodejnice

Dobrodružný / Akční / Fantasy

USA, 2011, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arachneuss
    *

    Další podivínský sestřih a fajnový mečík nedělá z Cage automaticky hrdinského rytíře. A Cage jako rytíř automaticky neudělá z takovéto kardinální slátaniny dobrý film. Všechno je zde špatně. Logika si vzala dovolenou, postavy jsou na pěst, triky k pláči, příběh o hovně. Člověku je až té Claire Foy v roli čarodejnice líto. Kukadla jako zrcadla, hezká tvářička a jako jediná z celého ansáblu se alespoň snaží hrát... dokud z ní Sena neudělá digitální blivajz s hlasem Horsta Fuchse. Jako studentský film o skupině podivínu, kteří zmateně pobíhají mezi kulisami Monthy Pytona, by se to ještě dalo. Ale jako snaha o ospravedlnění zvěrstev, která církev za středověku napáchala? Ne, to ani náhodou. Jen vlásek od absolutního odpadu.(19.1.2011)

  • Sobis87
    **

    Výchozí téma, o kterém Hon na čarodějnice pojednává, je dostatečně nosné pro vznik jak oduševnělého filmu (otázka víry a násilí - v tomto ohledu lze považovat za uspokojivý nedávný film Black Death), tak i pro prostoduchou zábavu. Dominic Sena a Bragi Schut si vybrali druhou možnost, bohužel film ve výsledku tak či tak za moc nestojí. Děj je předvídatelný, postavy již tradičně ploché a co hůř, film je ve své podstatě laciná blbina, která se tváří zcela seriózně, čímž v některých momentech působí až směšně. Sena osobního vrcholu zřejmě dosáhl už v 60 sekundách a od té doby to s ním jde jen z kopce. Z Honu na čarodějnice doslova křičí zoufalá snaha o kopírování osvědčených vzorců žánrových klasik, jenže režisér na to prostě nemá a ruku v ruce s viditelně podvyživeným produkčním zázemím film působí velmi lacině (opět vzpomínám na Black Death, které se s nízkým rozpočtem vypořádalo více než dobře; Hon na čarodějnice musí být v některých momentech za každou cenu pompézní, i když na to nemá dostatek prostředků). Film je klišovitý nejen z hlediska příběhu a postav, ale zároveň na sebe vesele vrší i "staré dobré" žánrové a vypravěčské chyby. Předigitalizovaný guláš ve finále na výsledném dojmu taktéž moc nepřidává a osobně bych se přikláněl k decentnějšímu zakončení. Na druhou stranu film ve výsledku představuje ještě docela dobře stravitelnou podívanou, za což vděčí především krátké stopáži, solidnímu tempu a sympatickému "béčkovému" obsazení (Perlman je fajn a z Nica Cage se v poslední době stává talisman takovýchto filmů a upřímně...to jeho expresivní herectví sem docela sedí). Každopádně Hon na čarodějnice není ani v nejmenším dobrým filmem. To rozhodně ne.(27.3.2011)

  • Hal_Moore
    ***

    K filmům s Nicem Cagem se poslední roky muselo přistupovat s obavami, zda se jedná o návrat do první ligy nebo půjde o další Nickův průser, kterým zalepí nájemné. Podle mě se Nickovi návrat podařil už roku 2009 (po x letech lamentování se s mnohdy až céčkovými rolemi, namísto x si dosaďte libovolné číslo, nemělo by však být větší než 4), kdy se objevil ve výborném (když vypustíme poslední záběr) apokalyptickém Proroctví. Následoval rok 2010 a Nickova nejlepší role od Yuri Orlova, a sice Big Daddy v Kick-Ass. Pozdější Čarodějův učeň se stal mým guilty pleasure roku a podobný status u mě teď zastupuje i Hon na čarodějnice. Sice jde o roztahaný film a o jednu z mála dobrodužných fantasy, kde téměř žádné dobrodružství není, ale já se bavil docela dost a pod tři hvězdičky učitě nepůjdu. Nejlepší součástí Honu na čarodějnice je však Ron Pelman, kteý všechny válcuje už jen když se zašklebí do kamery. Takové charisma ostatním chybí a kde to vadí nejvíce - u hlavního záporáka. Ten je výsměchem samotného významu slova 'záporný' a spolu se závěrečným "rozuzlením" může za to, že více než tři hvězdičky nenasázím. Ať se na to dívám, jak chci, vychází mi z toho krásný průměr.(2.5.2011)

  • Gilmour93
    ***

    Nicky Klec veze klec a v té kleci Bimbula aneb which witch is which.. Solomon Cage a Hellboy Perlman se z minuty na minutu rozhodli seknout s vražděním bezvěrců a jali se funkce eskorty nebezpečné čarodějnice. Boží odpuštění a spása pro unavené křižácké oči v podobě pohledu na nahé tělo náctileté dívky je na dosah.. Vůbec ne špatný raut a na něm stoly prohýbající se blátem, morem a digitálními efekty, leč na mrazivý příběh, temnou atmosféru (s výjimkou prostřední přepravní části), či nezdolný dobový pesimismus páni kuchaři jaksi zapomněli a já tak na středověkou žranici, co by mi právě toto nabídla, musím pořád marně čekat. Nicméně se musí nechat, že obtloustlý Křižák Nicholas měl na 13.století docela dobré léčitelské schopnosti. To jak se dokázal zbavit vlka..(17.1.2011)

  • Enšpígl
    ****

    Tak hned na začátku jsem si říkal že pan režisér pojedl asi moc houbiček, protože to co předvedl s tou úvodní bitvou by dokázal natočit líp i maxipes Fík. Na tu bitvu měl hrozně málo lidí ať už digitálních nebo negitálních a vypadalo to, jako kdyby křížáci podepsali petici "děkujeme odcházíme". A tak to rejža kompenzoval velkým záběrem na jednu hlavu nebo roztřáš kameru jak hovado. Jo a ještě mě pobavilo, že křižáci bojovali jak ochotníci z Konopiště a ne jako ostřílení válečníci středověku. Jestli takhle vypadaly v dávných dobách všechny souboje na život a na smrt, tak to tam mohla jít bojovat i moje babička. Naštěstí poměrně brzo přijde film do hlavní části příběhu, převozu čarodejnice a tady nemám co vyčíst. Atmosféra parádní, Niki charismatickej a Claire v top formě. Ty její proměny z neviňoučký na zlou jsem jí baštil i z navijákem a zřejmě jsem byl s Nikim poslední komu blesklo. Všude přítomný strach z nevysvětlitelnýho jsem si užil dokonale. Filmy na tohle téma se mě většinou nelíbí, že příliš tlačí na náboženskou strunu, ale Hon ani ne, ten především baví, straší a celkově si svůj pobyt na stříbrným plátně užívá a to se mě líbí.(20.1.2011)

  • - Pro některé scény bylo zapotřebí také divokých zvířat. Proto filmaři najali Zoltana Horkaie, který v Maďarsku chová přes dvě stovky zvířat - vlků, medvědů, kanců... a trénuje je právě pro účely filmování. (Taninaca)

  • - Necelou tisícovku trikových záběrů, tedy bez mála půlku filmu, měli na starosti trikaři z pražského studia Universal Production Partners (UPP). Osmdesátka odborníků v čele s Viktorem Mullerem pracovala rok na vytváření digitálních herců pro bojové sekvence, 3D modelech šelem a na dalších vizuálních efektech, díky nimž se hrdinové brání vlkům, bojují s démony či přebíhají provazový most nad propastí. (JBLamb)

  • - Natáčení probíhalo v Maďarsku, Chorvatsku a Rakousku, konkrétně na rakouském hradě Kreuzenstein nedaleko českých státních hranic na dohled od rakouského hlavního města Vídně. Zmiňovaný hrad filmařům zároveň posloužil i jako všudypřítomná kulisa. (Butcher of Blaviken)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace