poster

Život

  • USA

    Life

  • Slovensko

    Život

  • Velká Británie

    Life

  • Nový Zéland

    Life

  • Austrálie

    Life

Horor / Sci-Fi / Thriller

USA, 2017, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • flanker.27
    **

    To jsem takhle jednou příliš dlouho trpěl abstinencí na kina, že jsem se v nadějích upnul na aliena z Marsu. Bohužel více než s prvním zplozencem Gigera s ďáblem to má společného s Last Days on Mars a samozřejmě s Prometheem. To nejsou dobré vizitky. Nejdřív, proč tomu dám dvě hvězdy, zatímco Prometheovi jsem uštědřil jednu a vážně jsem pro něj uvažoval o odpadu. Prometheus je blbý jak necky, ale myslí si, že je se svou tunou odkazů na stvoření, holokaust a bůhvíco dalšího náramně chytrý, plný přesahů a filosofie. Troufám si tvrdit, že tvůrci Life nic takového v hlavě neměli, jen si jednou řekli: "už tu dlouho nebyl žádný vesmírný šmejd izolovaný pohromadě s malou skupinou jakože vědců/astronautů v kosmické lodi/stanici/základně, proč to nezkusit znovu, tentokrát s trochou serióznosti." Na druhou stranu u toho pokusu zůstalo, protože naplnit se ho nepodařilo. Proč. Podobně jako v jiných filmech (mimo jmenovaných mi přichází na mysl např. Europa Report) ani zde divák při smyslech nemůže věřit, že jde o vybraný výkvět lidstva vhodný pro úkoly podobného ražení. Téhle bandě bych nesvěřil ani natření plotu. To za prvé. Za druhé, scénáristé si vypomáhají tunou zkratek, nelogičností a vyložených pitomostí, kdy jedna scéna často popírá předchozí. Tak například, na ISS (alespoň na té reálné) se opravdu žádný příklop neotevírá zvenku. Když jsme u téhle scény, když už se chtěla velitelka obětovat, proč se prostě neodstrčila i s "Calvinem" (nebo jak mu to říkali) do volného prostoru. Nebo, jestliže vypustili z modulu Zarja vzduch, jak to, že se v něm pak vesele pohybují bez skafandrů či dýchacích přístrojů. No a co měla znamenat scéna střetu palubního Japonce se Sojuzem, to už jsem v nějakém komentáři zaznamenal, že nejsem sám, kdo tak úplně nebyl v obraze, co že se to vlastně dělo. Calvin nemá dost síly protrhnout rukavici v izolaci, ale dokáže zlomit ocelovou elektrodu a použít ji jako skalpel. "Jak jsou malý, tak jsou chytrý," řekl by Pankrác a děd Vševěd by dodal "nejhorší ze všeho jsou trpaslíci, ti vám vlezou úplně všude." A pak ta následnost. Nejdřív jakože umíráme, a pak jakože si vzpomeneme "nojo, dyť jsou vlastně na palubě dvě jednomístné záchranné kapsle." Přitom měla stanice fungovat jako "firewall", tedy v případě úniku organismu z izolace se nemělo nic dostat dolů na zem. A tak dále. Vedle toho film trpí nedostatkem zájmu o své postavy. Asi polovinu z nich pořádně nepředstaví (nejsou to nezbytně ty, které odejdou na pravdu aliení jako první), některé odchody jsou vyloženě scénáristická svévole a na jakože překvapivý konec si musí člověk trpělivě počkat notně dlouho, přitom kdo v životě viděl aspoň jeden film, tomu musí bejt jasný, co se skrývá v záchranné kapsli, která to dotáhla na vodu. No prostě film na hledání logických chyb jako dělaný. Přitom by stačilo tak málo. Trochu při psaní scénáře myslet. Možná jsem vyslovil protimluv, když "myšlení" považuju za "tak málo", ale bylo mi nedávno řečeno, že prý jsem v pohledu na lidstvo optimista. To čubrníte co.(24.3.2017)

  • Djkoma
    ***

    Život je kombinací Vetřelce a Gravitace? Rozhodně. Z prvního si bere základní koncept vetřelce ve vesmíru, ale nevyužívá jeho hororové prvky formou klaustrofobie a paranoie ze stínů. Z druhého si bere vesmír a například velice dlouhou první scénu bez střihu. Obě tyto části mají své kouzlo, svoje silné okamžiky, ale Daniel Espinosa je nedokázal spojit do jednoho filmu bez ztráty kytičky. K té došlo především v kolísavém tempu a skocích do filozofování o smyslu života (našeho? jejich? toho, co se znovu objevil?). Jako by se tvůrci celkově zapomněli rozhodnout, zda půjde o krvavý horor, paranoiu v kosmu, kde váš nikdo neslyší nebo mrazivé vesmírné drama. Hvězdné obsazení je až na výjimky (Jake a Rebecca) skoro zbytečné. O třetí hvězdičce rozhodl až závěr, který mi připomíná brakové scifi z staré školy a dnes působí velice příjemně!(23.3.2017)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Tak veľmi som si prial aby "Votrelec" všetkým vytrel zrak, až sa to podarilo "Lifu", ktorý po vizuálnej stránke, megalomanskému projektu Ridley-ho Scott-a nesiaha ani po členky. Lenže menej je skrátka niekedy viac, a tak veškerá stávka na "neistotu" v podobe jednoduchého scenára, dokonale vytrie zrak aj skeptickému divákovi. Ja nechcem velebiť TENTO snímok, a už vôbec ho porovnávať s nejakou kultovou sériou milovaného "Alien" monštra. No TU, od TOHTO počinu človek neočakával nič, a TAM, od TAMTOHO proste všetko. A to bude zrejme ten problém .. - 70%(1.6.2017)

  • verbal
    *****

    Joaha! Takže pokud se v áčkovým režisérem áčkově natočeném filmu osazeném áčkovými herci přes hodinu unyle nerozebírají s vyšinutou plechovou hubou při cestě na Jupiter nejpalčivější filozoficko metafyzická dilemata tlučhubovského kokotizmu jako například „Kolik stojí deset hrušek, když jedna stojí v širém poli“, prohlásí jej zdejší Klubík patologicky hloubavých umaštěných paniců s patentem na kategorizaci filmů automaticky za béčko a unisono mu okázale kurví rejtynk. A samosebou vše, v čem se objeví frustrovaný kosmonaut v raketce, je jen vykrádačkou Vesmírné prudy 2001 nebo Vetřelce. Ale já vám poradím, hošššy. Začněte tím, že si koupíte šampón proti lupům, deodorant, hadry z jiného obchodu než Maminčin hipster a pečlivě si vymačkáte všechny jebáky na obličeji a krku. Poté konečně ve třiceti opusťte svůj zatuchlý pokojíček s Mekbukvicí, plakátky kapitána Homokokota, Super a Spájdrgeje, stylově prokládanými wykydpedicky vyčerpávajícími výbory z díla Kierkegaarda a Schopenhauera, a společensky se uplatněte v některém z mnohých skvělých zaměstnání, adekvátních vašemu dokokotorátu z FFUK. Třeba u Mekdonalda, v Tesku nebo jako prodejce multilevlu. Garantuji vám, že po takovéto odvážné resocializaci si záhy i najdete kluka, zašukáte, uvolníte přetlaky, okolí vás začne znatelně méně považovat za škaredého nesnesitelného egoistického pičuse a poznáte, že Život nemusí být jen nabubřelé honění nevyvinutých šulínků, ale i čiré odreagování a zábava. Skvělá náplast na posledního přežvaněného Vetřelce! Žádné ubíjející androidí kreacionistické filipiky, žádné unylé hodinové cestování na planetu Smrtící nuda, jen pěkně od startu odsejpající a krásně udělaný souboj porážkové posádky s vychcaným, agresivním a nekompromisně lidožravým ufonským humusákem.(4.6.2017)

  • Malarkey
    ***

    Standardní, efekty trošku béčková sci-fi podívaná. Záměrně píšu efekty, protože některými záběry si film hraje na Gravitaci, ale přitom je na něm hrozně vidět, jak je Gravitace někde úplně jinde, zatímco tento film se o tu kvalitu jenom pokouší. K plusu má ale suprovou partu, kde co herec, to borec. Takže tady zklamání neočekávejte. No a po příběhové stránce? Tam to snad nemůže být jasnější ne? Klasická sci-fi hororová fráze. Na začátku máte všechny a na konci...máte konec.(18.12.2017)

  • - Pôvodnú premiéru 26.5.2017 v amerických kinách, sa kvôli silnej konkurencii v podobe Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017), rozhodlo štúdio Columbia Pictures presunúť na 24.3.2017. (beso74)

  • - Hlavní ženská postava, kterou ztvárňuje Rebecca Ferguson, se jmenuje Miranda North, což volně přeloženo znamená Miranda Sever. Na obleku má své jméno M. North napsané normálně a pod ním azbukou, kde má však M. Sever. V ruštině se sice jména konvertují do azbuky, ovšem nepřekládají se do ruského jazyka. (NiWi)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 18. března 2017 na filmovém festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace