poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA / Velká Británie / Čína, 2019, 161 min

Scénář:

Quentin Tarantino

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern, Mike Moh, Luke Perry, Damian Lewis, Al Pacino, Nicholas Hammond, Samantha Robinson, Rafał Zawierucha, Lorenza Izzo, Costa Ronin, Kurt Russell, Zoë Bell, Damon Herriman, Lena Dunham, Madisen Beaty, Mikey Madison, James Landry Hébert, Maya Hawke, Victoria Pedretti, Sydney Sweeney, Harley Quinn Smith, Kansas Bowling, Parker Love Bowling, Danielle Harris, Scoot McNairy, Clifton Collins Jr., Marco Rodríguez, Ramón Franco, Courtney Hoffman, Dreama Walker, Rachel Redleaf, Rebecca Rittenhouse, Rumer Willis, Spencer Garrett, Clu Gulager, Martin Kove, Rebecca Gayheart, Michael Madsen, Perla Haney-Jardine, James Remar, Monica Staggs, Craig Stark, Keith Jefferson, Omar Doom, Kate Berlant, Brenda Vaccaro, Lew Temple, David Steen, Gabriela Flores, Vincent Laresca, Maurice Compte, Eddie Perez, Chad Ridgely, Corey Burton, Michaela Sprague, Kayla Radomski, Natalie Cohen, María Birta Bjarnadóttir, Robert Broski, Townsend Coleman, Christina Sergoyan, Adrian Dev, Elisabeth Ferrara, Caitlin Herst, Dave Silva, Quentin Tarantino, Nicholas Walker, Norman Fell (a.z.), Robert Freitag (a.z.), Nancy Kwan (a.z.), Hannes Messemer (a.z.), Nichole Galicia, Gordon Mitchell (a.z.), Weston Razooli

Střih:

Fred Raskin

Scénografie:

Barbara Ling, Nancy Haigh (set dekoratér)

Kostýmy:

Arianne Phillips
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (1 497)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • Lachtaan
    ***

    U zcela povedených filmů má člověk starost, aby všechny své pocity nacpal do co nejkratšího, přesto výstižného komentáře. Na druhou stranu u těch, které přijímá o něco vlažněji, je čím dál tím těžší sesmolit smysluplný názor, jasně vysvětlující nespokojenost s právě viděným kouskem. Trvá mi už léta přistoupit ke Quentinově tvorbě, ačkoli takového Djanga či Hateful Eight jsem si užil téměř majestátně. Bohužel snaha o přímočarou oslavu zlaté éry Hollywoodu mi úplně nekápla do noty. Tentokrát na to musím jít poněkud kriticky - tam, kde není děj, nebudou hvězdy.(21.11.2019)

  • netahlo
    **

    Zda se, ze se bozsky Quentin aka nejprecenovanejsi reziser vsech dob, zase zacina vracet ke srackam, ktere tocil v minulosti. Cest vyjimce jmenem Jackie Brown. Po Unchained Django, ktery byl pro me jako zjeveni, protoze se ukazalo, ze ten pan umi obcas i tocit, nabrala jeho tvorba opet sestupnou tendenci. Stopaz se dala klidne zkratit o dve hodiny, protoze neco zajimaveho se deje maximalne 30 minut. Jinak se jedna o dusevni onanii, kterou z odpadovych vod taha excelentni Brad Pitt, ktery si tady afektovaneho a nesneitelneho DiCapria namazal na chleba az brutalnim zpusobem.(23.11.2019)

  • Danken
    ***

    6,5/10(11.12.2019)

  • ac3r

    Tarantino může natočit jakoukoliv sračku a stejně to bude lítat v červených číslech. Přijde mi, že i kdyby ten film byl o tom jak přijde na záchod a vysere se, tak místní Tarantinohujeři se budou rozplývat jak je to kouzelný. Nehodnotím, nedodíval jsem se, možná někdy jindy až se budu hooooooooooooooooooooooooooooooooooooodně nudit.(2.1.2020)

  • Darth Maul
    *****

    Citlivé, osobné a dôvtipné vyznanie lásky. Pomalá prechádzka Hollywoodom v sprievode milovníka filmov určená pre všetkých obdivovateľov pohyblivých obrázkov, ktorí nepotrebujú poznať celý príbeh, stačí im vedieť, čo práve robia ich hrdinovia... Práve tí hrdinovia sú najkrajším prvkom vyznania Quentina Tarantina. Ide o najlepšie napísané postavy naprieč celou jeho tvorbou. Rick a Cliff. Dvaja úprimní a priami filmoví kovboji. Cliff je úprimný vo svojich skutkoch, Rickova úprimnosť sa skrýva v jeho slzách. Obaja sú úprimní rozdielnym, no očarujúcim spôsobom. Nevzdávajú sa, hoci ich dni sú už dávno spočítané, pretože Zlatá éra Hollywoodu nenávratne odchádza... Film má však zázračnú moc. Dokáže nájsť tých, ktorí sa stratili, a dokáže vrátiť tých, ktorí už odišli... Krásne!(3.1.2020)

  • Jespi
    ***

    Pro mě asi nejslabší Tarantino. Film není špatný, ale je takový obyčejný. Opěvované herecké výkony mi přišly naprosto normální a opravdu nechápu za co dostal Brad Pitt Oscara. Nějaké epické dialogy, které si člověk pamatuje i 5 let po zhlédnutí, se také nekonají a 14 hodin po filmu si nevybavuju nic extra, co by ve mně zanechalo "wow" pocit. Nebylo to tak, že bych se u filmu vyloženě nudil, ale nebylo na něm nic kvůli čemu bych si řekl, "jo super Tarantinovka." Chápu, že primárně hraje na notu nostalgii přelomu 60.-70. let, ale i zobrazované "prostředí zlaté éry" mě nějak neoslovilo. Margot Robbie byla pro děj tak nepodstatná, že kdyby se její scény kompletně vystřihly, vůbec nic by se pro film jako celek nestalo.(20.1.2020)

  • Warle
    ****

    Je to výborně natočené prd do větru. Tak trošku jiná Tarantinovka, která dává poctu konci šedesátek v LA. Škoda že o tom běžný člověk ví skoro úplně prd. Tady se v té době asi řešil kolchoz a pětileté plány na sklizeň brambor. Zatímco za velkou vodou byl svět skoro neomezených možností. Tarantino si tohle natočil hlavně z radosti, pro sebe. A s doufáním, že to aspoň trochu vydělá. Snad jo. Herecky to je TOP od všech, hudba je výborná a finále výživně Tarantinovské. Problém je v těch 2h před tím, kdy se v podstatě nic neděje. A je jedno, že to nic Leo s Pittem zahrávají naprosto přesvědčivě a že to všechno hezky vypadá a že to je hezky natočené. Prostě se tam nic neděje. Což hlavně plyne z toho důvodu, že jsem o 3/4 filmu, na které se naráží nikdy neslyšel. Někdo, kdo se orientuje v Hollywoodu ke konci 60. let bude nadšen. Ale já to bohužel nejsem. Škoda, že to končí v momentě, kdy jsem čekal, že přijde to pravé finále. Každopádně Margot k sežrání. Tak 70-75%. Na víc to nebude a znova to vidět minimálně pár let nepotřebuju. PS: flamethrower jednoznačně lze.(14.8.2019)

  • adam9
    *****

    Tarantino natočil silně osobní více než dvouapůlhodinový hollywoodský epos, který zasadil do doby, ke které chová velkou lásku. Možná je až moc sobecký, protože se v oné nostalgické atmosféře šedesátých let "babrá" hodně dlouho na úkor nějakého podstatného příběhu. On to ale umí a dělá to strašně dobře. Jeho snímek i tak bezproblémově funguje a nabízí spoustu skvělých věcí: nesmírně sympatické postavy, všudypřítomný pohodový feeling a - jak už to u "magora z videopůjčovny" bývá zvykem - perfektně vygradovaný závěr.(16.8.2019)

  • mclenin
    ****

    Well, that´s a fine piece of hell of a classy, good old fashion film making, sir ! Vtedy v Hollywoode je vzorovým príkladom ako sa dá skutočná historická reália zaobaliť do scenáristického pozlátka a defacto, prispôsobiť ju potrebám príbehu, hoci príbeh ako taký nemusí byť príliš konzistentný. Inak povedané, vtedy v Hollywoode je štýlovou retro kvázi poviedkovou záležitosťou, s pridanou hodnotou v podobe vsuviek v štýle "film vo filme", s malými pomrknutiami na Tarantinovu predchádzajúcu tvorbu, prvotriednym herectvom a vygradovaným záverom, ktorý však nie je samoúčelný ale v kontexte príbehu predstavuje (aj napriek brutalite) aspoň symbolickú morálnu konzekvenciu dotknutým udalostiam. Jedným z mála nedostatkov podľa môjho názoru je, že tempo filmu v prostrednej časti mierne pribrzdí a pôsobí uťahane až vlekle, a taktiež by som si vedel predstaviť snáď ešte rozsiahlejšiu fatalitu v závere. Inak je to však po vizuálnej, technickej, hudobnej stránke, prakticky bezchybné. V rámci všeobecného hodnotenia dávam 5*, v rámci Tarantinovej tvorby 4*. P.S. divák ocení toto dielko viac pri znalosti udalostí okolo Sharon Tate, Romana Polanskeho a Charlesa Mansona.(17.8.2019)

  • Orthank
    ****

    Veľmi osobná režisérka záležitosť v ktorej sa takmer v každom zábere na niečo odkazuje, čím je táto snímka pre bežného nezasväteneho Európana pomerne ťažkopádna a zaslúžila by si o pár minút zostrihať. Nič to však nemení na tom, že aj vďaka hereckému koncertu ústrednej dvojice DiCaprio-Pitt sa jedná o stále kvalitnú vizuálnu pochúťku, v ktorej si paradoxne moje sympatie získal viac Brat "kaskadér" Pitt ako DiCapriov herec tápajúci v kríze stredného veku. Netrúfam si však odhadnúť ako by tento Tarantinov úlet dopadol bez tak výrazných výkonov ústrednej dvojice. Najmä vďaka nim a silnému záveru, vcelku slušných 80%....(17.8.2019)

  • Zmrv
    *****

    Tenkrát v Hollywoodu není typická tarantinovka. O to působivější ale nakonec je. Čím déle se mi dojmy po první projekci rozkládají v hlavě tím víc si uvědomuju, jak se mi další počin šíleného režiséra líbil. V první řadě je to zcela evidentně Quentinovo vyznání lásky šedesátkám. V druhé řadě je to příběh nerozlučného přátelství zkrachovalého herce a kaskadéra za zenitem. A na konci přijde i kouzelník v podobě velmi "tarantinovské" půlhodinky. Vše je samozřejmě podloženo klasicky výborným soundtrackem a neskutečně dobře hrajícími DiCapriem a Pittem. Mohlo to sice klidně být o půl hodiny kratší, ale stejně mi ty necelé tři hodiny utekly jako nic. 85%(19.8.2019)

  • Alien220
    *****

    Skvělá záležitost. Maximálně jsem si to užil a na konci bych byl ochoten koukat klidně další 3 hodiny. Skvělá práce s kulisami. Na první pohled do detailů zpracovaný skvost. Pitt s DiCapriem by se měli patentovat. Prostě je to fantastická podívaná. Koncert.(20.8.2019)

  • Drirr
    *****

    Není to Tarantinův nejlepší film, ale rozhodně je to pořád skvělý kus. Líně plynoucí buddy neowestern (či pohádka - ale to je z hlediska výstavby vlastně to samé), který je záměrně zcela nesevřený s volnou dějovou linií a koncem, který na rtech vykouzlí připitomnělý úsměv. Herci jsou famózní, a to jak v hlavních, tak ve vedlejších rolích (Timothy Olyphant jehož nejlepší rolí je drsňák z Deadwoodu vyloženě potěšil). Líbí se mi, že Tarantino není pořád stejný. TvH je snad nejméně komedie z jeho filmů. Postrádá obvyklou kadenci absurdních gagů i silný příběh. Ostatně i ty dialogy jsou stejné jako celý film - nesevřené, rozmanité, často bez úderných point ale s něčím, co vás donutí užívat si je od začátku do konce. Pokud nepřistoupíte na tuhle meta-hru, film vás unudí k smrti. Pokud ale jo (a třeba k tomu přihodíte i lehkou znalost reálií), užijete si každý políčko týhle poctivý filmařiny. 85,5%(22.8.2019)

  • WayDott
    *****

    Někomu by se mohlo zdát, že spousta scén byla zbytečných a možná i byla. Ale scény byly vtipné, a do filmu celkově zapadlo vše. V zásadě film nemá nějaký závratný děj. Konec je naprosto dokonalý. Ale klobouk dolu před hereckými výkony Brada a Leonarda. Dávám hvězdičku navíc za Bradovo svlečené tričko na střeše. A před filmem doporučuju si přečíst, kdo byla Sharon Tate 😊 Aby vám film dával alespoň trochu nějaký smysl 😊 Líbí se mi jak Tarantino rád mění ve svých filmech historii :-)(26.8.2019)

  • el.zapikano
    *****

    Zabavna rozpravka pre dospelakov. Na toto by som sa dokazal pozerat kludne cely den.(26.8.2019)

  • woodsman
    *****

    no cakal som teda viac nebola to ziadna slava ale Brad Pitt isiel totalne bomby ten si ukradol film pre seba prislo mi akoby tarantino nevedel co nataca trochu s toho trochu zas s toho pospajal to a vyslo s toho toto ale ja Nolan natocil mega sracku dunkirk co som necakal uvidíme co bude dalej hadam niksie klesnut uz nemozu . Pozrel som znova v dabingu a ten film je fakt onicom len posledných 15 minut je dobrych(26.8.2019)

  • nikoletkaa
    ****

    Nebyla to ta nejlepší Tarantinovka (tou pro mě už napořád budou Pancharti), ale přesto to bylo výborné. Taková milá, konverzační černá komedie, kde na jejím konci je naprosto boží finále, o kterém opravdu dopředu nechcete nic vědět.(27.8.2019)

  • Mouzon
    *****

    bez mučení přiznávám, že cca do poloviny jsem se téměř nemohl naladit na atmosféru, vyjma velmi vděčných sekvencí Cliffa Boothe... ale jakmile to v jednu chvíli sepne a všechny dílky do sebe začnou zapadat, člověk si uvědomí, že dílčí segmenty a střípky byly zvoleny a poskládány naprosto precizně a dokázaly přiblížit diváckému srdci i nejplošší a nejtezovitější postavu celého filmu (Margot Robbie)___snímek jednoznačně vynikající v detailech a ke své vlastní škodě možná až příliš závislý na a) tom, jestli u diváků nastane onen "spínací" moment, ať už na úrovni děje či z hlediska obecnější významové strukturace, nebo b) skutečnosti, je-li člověk zrovna cinefil, znalec různých filigránských drobností apod., a je-li tedy schopen si TENKRÁT V HOLLYWOODU užívat jako poznávací zájezd po známých a již kdysi objevených místech___občas jsem měl neodbytný pocit, že na rozdíl od předešlých Tarantinových filmů zde odkazy a narážky poněkud přestávají sloužit ději, ale spíš jen tak jsou, aby byly, ale co už... jako kdyby už nešlo o film, ale kinematografický ekvivalent návštěvy oblíbené hospody, kde vám barman natočí pár piv na účet podniku, jen aby do vás mohl celý večer hučet dojmy ze svých zamilovaných snímků... síla téhle fresky je ale natolik plíživá a podmanivá, že jí rádi leccos odpustíte...(4.9.2019)

  • Jaroslaf
    *****

    ....Jak jsem celkem hejtr overhyped režisérů tak musim říct, že novej film Q.T. stojí za to. od superboží hudby, po šedesátky v hollywoodu, kam se jednou podívám, po detail že Bruce Lee možná nebyl až takovej frajer, k super herectví ústřední dvojice, z nichž jeden vypadá furt stejně, zatim druhej trochu sešel věkem až po upravení jedný, (jak jsem zjistil v čechách ne až tak známý,) historie kolem Charlese Mansona. Zajímalo by mě jestli film viděl Roman Polanski a co si o tom myslí. Podle mě je to od quentina moc hezká a přitom dost osobitá pocta.(5.9.2019)

  • Se7enteen
    *****

    9/10(7.9.2019)