Scénář:
Gary Scott ThompsonKamera:
Clive TicknerHudba:
Stephen W. ParsonsHrají:
Rutger Hauer, Kim Cattrall, Alastair Duncan, Michael J. Pollard, Alun Armstrong, Pete Postlethwaite, Dave Duffy, Jason Watkins, Ken Bones, Steven Hartley (více)Obsahy(1)
Roku 2008 je vlivem globálního oteplování Londýn zatopen a skleníkový efekt změnil den v takřka nekonečnou noc. V takto ponurém prostředí se ovšem objevuje ještě jeden problém: záhadný zabiják, který vraždí s nevídanou bestialitou - vytrhává lidem srdce. Případ vyšetřuje detektiv Harley Stone (Rutger Hauer), drsný policista, jehož metody často dohání jeho nadřízené k šílenství. Proto je mu nedobrovolně přidělen parťák slušňák Dick Durkin (Neil Duncan), pro kterého jsou naopak předpisy svaté. Vzájemné neshody budou muset ovšem odložit, protože rozhodující střet s bestií se nezadržitelně blíží. (Anthony)
(více)Videa (1)
Recenze (173)
Tak Maylam urobil veľmi dobre, že si svoje monštrum nechal pre publikum až do záverečnej sekvencie vo vačku. Napätie tým pádom vybudoval slušné. Keď si tak pomyslím, že by nám "to" ukázal niekde v polovici, tak by film stratil akékoľvek kúzlo. Ono to s tým zaplaveným Londýnom nie je až tak horúce, či skôr studené, takéto prostredie by sa dalo využiť určite lepšie. Ale Split second má svoju špecifickú atmosféru a najmä dvoch policajtov, ktorých by ste hneď chceli preplieskať a možno budete na konci na opačnej strane barikády a držať palce ich protivníkovi. ()
,,VIDEL SI HO?" ,,KOHO? TO NEBOL ON, ALE POONDIATE ,TO´. " __ Názov filmu zrejme odkazuje na scénu, kedy Hauer netvora takmer prvý krát videl. A práve tento zvláštny názov je dôvodom toho, že o filme som sa prvý krát dozvedel náhodne až deň predtým, ako som ho videl. Tento žáner ma vždy dáko priťahoval a v ,,Zlomku sekundy" sa všetky jeho atribúty príjemne premiešavajú. Zatopený Londýn roku 2008 je priam špičkovou a originálnou lokáciou. Monštrum sa prvý krát odhalí až v závere, čo by v iných prípadoch bolo skôr príťažou, tu je však umne narábané s atmosférou strachu z nevideného a nepoznaného. Škoda len mnohých mytologicko-satanských a čo ja viem ešte akých bezúčelových nezmyslov, ktoré sa začnú s pribúdajúcou stopážov množiť a príbehu takmer nijako neslúžia. V štádiu rozpracovania sa ocitol aj ,,charakter" monštra (,,Som späť.") na ktoré sa síce nabalí kvantum skôr nezmyselných hypotéz, no bez toho, že by aspoň jedna z nich bola v závere dáko logickejšie vysvetlená. Čo však čakať od rýdzeho béčka s veľmi príjemnou stopážov? (674. hodnotenie, 70. komentár k filmu) ()
Dost špatný film a slovo horor vůbec nechci použít, protože tento film spíše dopadl hororově, než byl nějakým hororem. Kvalitní triky, napětí nebo něco originálního ve filmu nenajdete. Film zdatně kopíruje snad všechny známé akční a hororové filmy do té doby natočené. Plusem je herecké obsazení s tehdy ještě zajímavým Rutgerem Hauerem, ale právě účinkování v takovýchto paskvilech mu podkopalo slibnou kariéru. Tuctová kravina. ()
To se nedá nic dělat, ale tomuto filmu musím dát plný knedlík. Scéna, kdy Harley Stone příjde dát do londýnské nekropole svému bývalému parťákovi do vázičky pár ptačích pírek místo květin a narazí tam na Kim Cattrall, svou bývalou milou, předtím milou svého parťáka, si pouštívám donekonečna dokola. Je to jedna z emotivně nejsilnějších scén, které jsem kdy vůbec viděl. Viděl jsem film sice jen v českém znění, ale výkon Pavla Trávníčka, dabujícího Neila Duncana v roli Dick Durkina, je naprosto famózní. Taktéž výkony obou hlavních protagonistů, jak Hauera tak Durkina, jsou výtečné. Doufám, že se mi podaří sehnat tento film na DVD, pochopitelně s původním českým dabingem. Jak mám radši originální verze, tady chci tento dabing. Závěrem-film nemá s Predátorem vůbec nic společného. Pokud to někdo nechápe, nemá smysl, aby se na tenhle druh filmů díval. ()
Levná sci-fi klasika přelomu 80. a 90. let, která je přes svou vizuální skromnost vybavena docela solidním akčním příběhem. Vzpomínám na doby, kdy nás tento film děsil z pásků VHS kazet, čemuž se dnes můžete pousmát. Přesto se zamýšlím, jestli právě Zlomek sekundy nebyl kostičkou v základu pyramidy mého budoucího filmového vkusu v oblasti tohoto žánru. ()
Reklama