• Eddard
    *****

    Nejlepší česká pohádka. Popelka je milá, Pyšná princezna klasická, Šíleně smutná je muzikální...ale pro mě jsou zatím Čerti (než příjde Troška s Princeznou ze mlejna III, hádám) tím nejlepším... Jednak je to do posledního človíčka DOKONALE zahrané (Preiss, Heřmánek, Nárožný, Kemr, Vetchý, Dlouhý, Vydra, Krečmerová - krásně odporná macecha, se vším všudy), má to poctivou pohádkovskou myšlenku, šmrnc, vtip a vůbec všechno co má správná pohádka mít, včetně dobrého konce... Navíc je tak nějak... distinktivně česká... A jakou jinou devízu chtít po tak výsostně českém žánrtu jako je klasická hraná pohádka? 100%(21.6.2006)

  • Genero
    *****

    Excelentní čertovská báchorka, jejíž jedinou sazí na nose je hodná a skromná ošklivá husa Adélka. Jsem celý u vytržení, že se zde, mezi komentáři v nejhřejivějším domově filmových fanoušků, vyskytují takoví jedinci, kteří hodnotí tuto pohádku jedinou hvězdičkou a dokonce i hůře! Hned zítra máme přehlídku. Dva pobodám, dva pohmoždím a jednoho...jednoho dokonce zesměšním. Uvědomte si, hříšníci, že s námi nejsou žerty a namyšlení jsme tady my!(1.1.2012)

  • kepiash
    *****

    Zcela jednoznačně má nejoblíbenější česká pohádka. Nijak to nepřehání se zvláštními efekty a zaměřuje se především na pokřivené lidské charaktery, díky čemuž působí velice nadčasově. A nejen působí, ona totiž nadčasová skutečně je. Najde se napříč všemi generacemi někdo kdo by neznal hlášky jako "Machále, zas ti to spadlo." nebo "Tatínek vám vyhlásí válku!"? S čerty nejsou žerty zná zkrátka každý a to je dobře, protože přesně takové by pohádky měly být. Jednoduchý příběh, kde je jasně vymezené dobro a zlo, díky čemuž je pohádka snadno stravitelná i pro nejmenší diváky. Dospělí zase ocení skvěle vyprofilované postavy, jejichž odrazy mohou najít okolo sebe i v dnešní lakomé a hrabivé společnosti. Film je okořeněn kvalitní hudbou a především vynikajícími hereckými výkony, z nichž těžko vyzdvihovat jednotlivce (přesto si nemohu pomoct - Karel Heřmánek, Jaroslava Kretschmerová, Petr Nárožný, Ondřej Vetchý, Vikor Preiss, Josef Kemr - ti všichni jsou ve svých rolích skutečně nepřekonatelní). Jen málo kdy se všechno takhle perfektně sejde. Takže co si víc přát?(22.12.2016)

  • Adam Bernau
    *****

    Hned několik věcí je tady špatně. Předně odbytý úvod, komentovaný Munzarem ne právě přesvědčivě. Potom nepochopitelný způsob, jakým Anna Máchalová v pekle objasňuje svou totožnost: „Já jsem Petrova babička, ne macecha.“ (Nehledě k tomu, že tato do pekla omylem přivlečená žena, která si má čertův omyl odpracovat a je tedy hrdinkou typické pohádkové situace, by si zasloužila vlastnější charakteristiku než jen být něčí hodnou babičkou.) Dále vyznívá poněkud hloupě, že první Petrovo přání (vzít babičku z pekla domů) mu diktuje ona, místo aby „jedno přání už mám“ konstatoval sám. Pak ta trapná aférka se zlatým jablkem: Jelikož divák není upozorněn na fakt, že nejbohatší princ (Vydra) je labilní imbecil, těžko může pokládat jeho chování za uvěřitelné. No a na konec wtf věta „ono jí u nás nebude zle“. Tak o co tedy u ďasa jde? Než tyto drobnosti lze přejít. Vcelku tady klape úplně všechno. Má to spád i atmosféru, obé dokonale umocňuje hudba. Uhlíř si dal opravdu záležet. Úderný fór na každém kroku (třeba "No otevřete ty dveře"). Dlouhý s Vetchým oba kvalitní. Heřmánek, Preiss, Kemr, Kretschmerová... všichni boží. Ale největší guru je kaprál Nárožný. Při každém dalším zhlédnutí mám u tohoto filmu záchvaty. K problematice čertů: Jsou to tady sice lůzři, ale celá ta vnitropekelná prskanice je prostě dokonalá. (Např. Heřmánkova Lucifera jsem do dneška nerozdýchal.) Peklo je zkrátka nevlídné místo, kde nikdo nikoho nemá rád. A že je spravedlivé? No když z české mysli zmizelo Nebe jako vážně braný garant spravedlnosti (a milosti), musí tuto úlohu alespoň částečně suplovat Peklo. Jestli je to dobře nebo špatně, je otázkou. Vůbec analýza pekla a ďábla v českých filmových pohádkách by vydala na zajímavou kulturněantropologickou diplomku. K problematice žánru: Jára Cimrman by měl z této pohádky jistě radost, kdyby viděl hrdinovu veskrze racionální volbu nevěsty pro finální svatbu. Zamiloval se do svůdné Angeliny, posléze však velmi prozíravě žádá o ruku Adélky, jejíž charakterová plochost ve srovnání s Angelinou je nepřehlédnutelná na první pohled. Přišel snad v pekle na jiné myšlenky? Nebo je to podobenství, které jsem nepochopil?(7.4.2013)

  • Ištván87
    *****

    Jedna z nejlepších pohádek, jaké kdy u nás vznikly, ne-li ta vůbec nejlepší. Kdykoliv se ve filmu objeví Karel Heřmánek, mám chuť tleskat. A nejen on, v tomhle filmu nenajdete jedinou slabou postavu, resp. slabě zahranou postavu. Grandiózní výkony tu kromě Heřmánka podávají všichni, od Vladimíra Dlouhého a Ondřeje Vetchého, až po skvělé duo grázlů pánů Nárožného a Preisse. "Líbí se vám některý?" "Ale který z nich je nejbohatší?" "Prý který z nich je nejbohatší." "No ale který je nejbohatší?" "Který z va......?..." Není nad to zjistit, že 12 let na vojně se rovná doživotí. :D(27.1.2009)

  • - Snímek se skládá z 610 záběrů, průměrná délka záběru je 8,8 sekund, nejkratší záběr trvá 0,4 sekundy a nejdelší pak 75,6 sekund. (Wisborg)

  • - Troch čertov odvážali z nakrúcania sanitky, keďže sa vo filmovom pekle chytili od ohňa. Čertovské kostýmy boli ušité z horľavej látky a stačilo, že herci do ohňa iba omylom šliapli. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)

  • - Ve scéně, kdy Adélka (Monika Pelcová) předává Petrovi (Vladimír Dlouhý) uzlík s jídlem, má hlavu v okně žaláře. Když ale zpívá písničku Petrovi, má římsu okna nad hlavou. (pávek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace