Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

Terva 

všechny recenze uživatele

Hudba - Kow Otani. Godzilla theme - Akira Itukube. CITÁT - Godzilla se vrátila, máme málo času. Jděte na posvátné místo, kde spí ohromný Ghidorah.......... Když se začala monstra zjevovat je zděšení Japonců tak ohromné, že se někdy jeví jako hrané a diváka ( třeba mě ) některé zděšení rozesmálo. Musel jsem přehlížet, že monstra jsou gumová, ale katastrofy které páchají jsou trikově velice povedené. CITÁT - Ta ještěrka si vybrala špatného člověka.......... Samozřejmě že dojde i na hrdinné činy lidského jedince, to Japonci zvládli. A kdo, že si to tady zahrál ? Zelená je Godzilla, Červený je Baragon, Duhový hmyz je Monthra a Trojhlavý zlatý tvor je Ghidorah. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nářez! Kam se na tohle hrabe Emmerich! Kombinace gumových příšer a moderních triků vytváří neodolatelně kouzelnou atmosféru. Proti Godzille tentokrát bojují potvory tři, což je jen dobře, protože poté, co se objeví, už budete jen zírat s otevřenou pusou. Škoda je snad jen pomalejšího rozjezdu, ale od zhruba 30. minuty je to jedna velká jízda. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Digitálna éra dorazila aj do tejto ságy a v tomto filme sú už scény, kde sú monštrá kompletne digitálne. A vyzerá to hrozne. Nehovoriac o novom designe Godzilly, ktorá vyzerá viac ako Tyranosaurus ako Godzilla. Hlavne je to šokujúce po tom, ako sa v predošlých dvoch dieloch podarilo inovovať výzor Godzilly, urobiť ho špecifickým no hrozivým zároveň. Príbeh je dosť dríst a postavy sú strašne nezaujímavé, no to by nebolo samo o sebe až také zlé, ako pre mňa nepochopiteľné rozhodnutie urobiť z Godzilly ultimatívne zlo a z King Gidoraha najväčšieho hrdinu. Kde ostali tradícia a hodnoty? ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Asi nejpropracovanější destrukce. Tvůrci si poprvé v historii Godzilly dávají záležet, aby jejich "hrdina" nebořil jen anonymní papundeklové kulisy, poprvé je v téhle míře zdůrazňováno, že v těch domech jsou lidé. Což bere filmu kouzlo, protože destrukce poprvé působí fyzicky nepříjemně. Nevím, jestli to není u téhle béčkové série s velkými gumovými loutkami spíš poněkud rušivé. Rozhodně se ale na ty souboje dobře kouká - jsou jiné než doposud, víc využívají digitálních efektů - dost na béčkovou přetaženost, ale ne tolik na pálení očí. Škoda nataženosti a nudného nosného příběhu. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • John Wallis z „Talk DVD“ prohlásil, že příběh je slabý a vážný a že tento nový pohled a chování monster nebude fungovat. (Terva)
  • Zápletka s nemrtvým Godzillou a Strážnými monstry je až třetí verzí scénáře, kterou měl Kaneko pro tento film připravenou. Nejprve pracoval s konceptem Godzilla vs. Kamacuras, ale obří kudlanky (známé z filmu Son of Godzilla, 1967) byly coby Godzillův soupeř zamítnuty, protože už v předešlém díle (Godzilla vs. Megaguirus, 2000) byl soupeřem Godzilly obří hmyz. Také sci-fi zápletka o střetu Godzilly s mimozemskýmm monstrem, vzniklým mutací japonského astronauta po kontaktu s neznámou vesmírnou substancí, neprošla; zde byl na vině údajně příliš temný a děsivý podtón příběhu. (Israha)
  • Vůbec poprvé v historii filmových dobrodružství Godzilly byla jedním z herců, obsluhující kostýmy monster, žena. Konkrétně se jednalo o herečku Rie Ota, a monstrum, které si zahrála, byl Baragon. (Israha)

Reklama

Reklama