poster

Maratón

  • USA

    The Marathon

Komedie / Drama / Válečný

Československo, 1968, 100 min

Režie:

Ivo Novák

Kamera:

Václav Hanuš

Hrají:

Jaromír Hanzlík, Jana Brejchová, Vladimír Menšík, Karel Höger, Zdeněk Štěpánek, Petr Kostka, Bohuš Záhorský, Ivan Mistrík, Svatopluk Matyáš, Radoslav Brzobohatý, František Peterka, Přemysl Kočí, Josef Langmiler, Josef Větrovec, Jan Cmíral st., Oldřich Šmalcl, Vít Olmer, Svatopluk Beneš, Štěpán Bulejko, Ivo Niederle, Jaroslav Mareš, Jan Skopeček, Čestmír Řanda st., Jaroslav Moučka, Lubomír Kostelka, Zdeněk Kryzánek, Miloš Hlavica, Jiří Steimar, Marie Brožová, Rudolf Pellar, Miloš Willig, Gustav Opočenský, Jindřich Narenta, Jiří Pleskot, Taťána Vavřincová, Jorga Kotrbová, Jaroslav Satoranský, Jaroslav Mařan, Lubomír Bryg, Arnošt Faltýnek, Ivo Gübel, Zdeněk Braunschläger, Miroslav Homola, Zdeněk Hodr, Ivan Vyskočil, Karel Hábl, Vilém Besser, Václav Fišer, Jaromír Spal, Josef Kemr, Zdeněk Kutil, Jiří Zahajský, Jiří Krampol, Vladimír Hrabánek, Otto Lackovič, Rudolf Jelínek, Jan Pohan, Jindřich Heidelberg, Petr Svojtka, Aleš Helcelet, Ladislav Trojan, Zdeněk Ornest, Jan Diviš, Jan Faltýnek, Stanislav Zindulka, Václav Sloup, Karel Hlušička, Stanislav Litera, Ladislav Čermák, Karel Hovorka st., Eduard Dubský, Ladislav Potměšil, Bohumil Koška, Jan Kotva, Zdeněk Najman, František Marek, Eva Jandáčková, Ivona Nováková, Jan Jílek, František Hruška, Miloslav Šindler, Jiří Cimický, Karel Engel, Jiří Kasík, Antonín Kryl, Otakar Rademacher, Jindřich Sejk, Oldřich Semerák, Josef Schneider, Jiří Svárovský, Jan Váňa, Karel Vítek st., Ludvík Wolf, P. Stejskal, Karel Kryška, Miloslav Novák, Viktor Oktábec, Josef Šulc, Antonín Molčík, Jan Víšek, Norbert Chotaš, Václav Štekl, Petr Sedláček, Jiří Sedlmajer, Jiří Štěpnička, Jaroslav Toms, Vlasta Chramostová, Eliška Konopisková, Zdeňka Tichá, Eva Vlachová, Karel Pavlík, Jaroslav Tomsa, Václav Vondráček, Miloš Vavruška, Vladimír Linka, Jiří Wimmer, Vladimír Zoubek, Jan Libíček, Vladimír Hrubý
(další profese)
  • Posheidon
    ****

    Jedno je jisté, film s tak obrovskou výpravou už u nás nikdo nikdy nenatočí, neboť by to stalo neskutečný balík peněz a hlavně by do něj musela byt zapojena vojenská technika snad „celé“ naši armády. Neustále zde někdo střílí, něco vybuchuje, něco přejíždí či poletuje a přitom i dějová linka má spád a rozhodně nenudí. Mladická naivita hlavních dvou protagonistu je úsměvná, ale uvěřitelná a naštěstí i povedený závěr filmu nesráží jeho celkové hodnocení. Kvalitu filmu sráží nepříliš padnoucí hudební doprovod. Někdo by mohl filmu vytknout, že k větší autenticitě by mohlo přispět, kdyby jednotlivé postavy hovořili svým rodným jazykem, já osobně tohle to nepovažuji za až tak podstatné neb filmů s válečnou tématikou, které „předabují“ komplet všechny postavy je celá řada.(11.2.2015)

  • troufalka
    ****

    "Já si tě nevemu, tys bys mi celej život řikal, že sem blbá.!" "Vo něčem se přeci bavit musíme, ne?!" Velmi podařený snímek. "Kolikrát jsem Ti říkala, když někoho líbáš, aby ses podívala koho!"(10.11.2014)

  • Matty
    ***

    Ojedinělý, ale nepříliš funkční pokus skloubit novovlnově tragikomické příhody malého českého člověka s výpravným filmem o osvobození Prahy Rudou armádou. Deheroizující nadhled první linie se nehodí k patosu té druhé a opačně. Prostříhávání mezi liniemi navíc nepomáhá rytmizaci, ale spíše přispívá k našemu nezájmu o hrdiny a dojmu, že vznikly dva filmy, teprve dodatečně slepené dohromady. Pozornost je jedné z hlavních postav (Menšík a Hanzlík) vždy věnována tak dlouho, že mezitím zapomeneme, kde jsme opustili tu druhou. Herci nemají šanci na omezeném prostoru hrubě načrtnuté charaktery oživit. Nejvíce na jednorozměrnou typologii doplácí nesamostatná, přihlouplá a vystrašeně pobíhající Karla, právem se obávající, že ji partner bude celý život konfrontovat s tím, jak je blbá. Zásluhou neocenitelného humoru a ochoty přiznat, že slavná revoluce mohla místy připomínat absurdní komedii, jde o nejsnesitelnější film věnovaný Pražskému povstání (pakliže nepreferujete neředěný poválečný patos Němé barikády). Z větší části ne díky kouzlu nechtěného. 60%(11.2.2015)

  • flanker.27
    ****

    Další rest, film, který stále zapomínám okomentovat. Dá se říct, že jde o dva filmy v jednom, každý dost jiný a dle mého každý docela podařený. Linie s Rybalkovými tanky, Högerem a Vladimírem Menšíkem je až překvapivě podařený klasický válečňák, navíc s jistými znaky 60. let (Němci tu např. nejsou vždycky nelidské bestie, pěkná je scéna kapitulace dělostřelecké jednotky). Naproti tomu druhý příběh s Hanzlíkem a Brejchovou je pro naše prostředí mnohem typičtější, navíc je pěkně ztvárněný rozpor mezi obyčejným lidským příběhem a "velkými dějinami" kolem. Mně se tenhle film vždycky hodně líbil.(12.2.2015)

  • Terva
    ****

    a pozadí historických událostí pražského květnového povstání v roce 1945 se rozvíjí milostný příběh uprchlého vězně Rudy a venkovské služky Karly. Scénář : Jan Procházka a Ivo Novák. Kamera : Václav Hanuš.(15.9.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace