Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

Fr 

všechny recenze uživatele

lékařské výzkumné plavidlo auriga, armáda spojených systémů. 42 vojáků, 7 badatelů. právě dosáhli svého a z ripleyové ,,vyndali" JEHO. a zatím co ona je považována za ,,vedlejší masný produkt", blíží se náklad, který má pomoci udržet na světě tento jedinečný druh. jak získali ripleyovou? proč žije dál? jak se na ni geneticky podepsal ,,on"? dá se ochočit? ona má jasno. ,,všichni zemřete!" spousta vtipných ,,černých" dialogů, o které se stará S.Weawer, jenž (konečně) může zůstat nad věcí. dále se mi moc líbil R.Perlman. také vetřelec může ukázat víc ze své inteligence. skvělá vodní scéna, dobrá hudba, hodně prostoru pro W.Ryder. myslím, že tento film je nejvíc sci-fi z celé série. a jen tak mimochodem, jak by jste se zachovali vy ke svému dítěti? ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý díl série už přecejen notně ztrácí dech. Ale přesto jsem rád, že vznikl i když působí dosti zbytečně. Je fajn že někdo našel odvahu posadit se na režisérskou stoličku. Ripleyovou už nebylo moc kam posunout a pokud ji v příběhu chtěli mít tvůrci zakomponovanou museli z ní udělat polovičního Vetřelce. Kruh se tedy uzavřel. Ve své době se mluvilo i o chystaném 5. dílu, ale možná je dobře že nebyl nikdy realizován. Přesto se pár povedenějších scén najde. 60% PS2017: Po kritice na Covenanta, bych moc doporučoval shlédnout zrovna třeba tenhle díl. Myslím si že Prometheus i Covenant jsou o třídu lepší než hodně béčkem zapáchající Vzkříšení. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Docela si lámu hlavu nad tím, proč se čtvrtému Vetřelci dostalo od divácké obce takové nevole. Asi to, že Jeunetova neodolatelně dekadentní atmosféra nebyla zrovna tím, co fanoušci po Fincherově netradičním příspěvku čekali. Režisér celému universu boří mýty a navrch si z nich dělá ještě legraci. Přitom je neustále svůj a dává Vetřelcům svůj jedinečný obtisk francouzského poety, vrcholící se závěrečným příchodem přerostlého albína. Tvrdit, že se jedná o nejhorší díl, je pitomost. To jen za ta léta celá série nabobtnala do kultovního statusu, v němž si každý rád přisazuje svým. Netvrdím, že to nedělám též, ale i když Jeunetův snímek nepatří k těm nejoblíbenějším, hanět ho rozhodně odmítám. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrý akčný sci-fi horor, ktorý je záverečným dielom tejto kultovej série. Má dosť dobrý príbeh odohrávajúci sa dvesto rokov po minulých udalostiach, Ellen Ripleyová je na vesmírnej vojensko-vedeckej stanici naklonovaná, aby z nej získali všetko potrebné na vytvorenie votrelca, čo sa aj podarí a žoldnierska loď práve priviezla ľudí na infikovanie, čo má za následok vznik viacerých votrelcov, ale tým sa podarí uniknúť a tak sa Ripleyová musí so žoldniermi spojiť, aby unikli do záchranného modulu. Spracovanie nie je zlé, ale je skôr sklamaním. Celková zápletka je výrazne lepšia, ako v predchádzajúcom diely, prechod skupiny postáv cez územie s votrelcami, aby mohli uniknúť je viac než dostatočná, ale nanešťastie sa tu len málokedy niečo deje. Po úvodnej polhodike, ktorá zoznámi so všetkými zúčastnenými sa už votrelcom podarí uniknúť, takže na pár minút je to slušná zábava, ale potom tempo výrazne upadne, zase sa nič dôležité nedeje, opäť príde nejaká tá kratšia akcia a zase nič a až záverečná dvadsaťminútovka je už dosť vydarená. Takže samotní votrelci tu postavám nerobia takmer žiadne problémy, narazia na nich asi len dvakrát. Akcie je tu málo, ale je na tom dobre. Strety s votrelcami sú nápadité a v rámci série dosť drsné, takže keď sú práve v obraze, je sa na čo pozerať. Zaujala ma hlavne evakuácia vesmírnej stanice, naháňačka pod vodou alebo celý záver. Čo sa týka samotných votrelcov, tak na rozdiel od predchádzajúceho dielu je už opäť všetko tak, ako aj má byť, votrelci sú klasickí a je radosť nanich pozerať a ani ten záverečný mutant nesklame. Herecké obsadenie je celkom slušné, okrem Sigourney Weaver poteší hlavne Ron Perlman, Winona Rider, Brad Douriff a iní, ale ich postavy nie sú až tak zaujímavé, ako by mohli. Réžia nie je zlá, ale tu už vôbec nejde o budovanie atmosféry, čo je škoda, ale technická stránka je výborná. Rovnako ako trojka ani tento diel nemá na prvé dva, ale aj tak je to slušná zábava, ktorá sa dá občas pozrieť. Len škoda, že samotní votrelci sa tu ani moc nevyskytujú. Objektívna kvalita filmu- 65%, film sa páči mne na 63%. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Koho musím pretiahnuť, aby som sa dostal na Zem?“ V roku 1998 (kedy na Slovensku išla štvorka do kín) som mal 16 a bol som obrovský fanúšik jednotky aj dvojky. Trojka ma síce sklamala, ale napriek tomu som na štvorku vyrazil s nadšením do kina. Viacero vecí treba uznať. Exot Jeunet filmu dodal značne špecifickú "európsku" atmošku, Whedonov scenár obsahuje množstvo originálnych vecí (už spôsob, akým sa vrátila na scénu Ripley + desivá scéna s jej klonmi, perfektný je i nápad ohľadom autonov t.j. robotmi, ktorých vyrobili roboti). Akcie je veľa a miestami je obdivuhodná (myslím, že zatopenú kuchyňu môžeme pokladať za predčasný vrchol celého filmu). Rozhodne treba oceniť aj mimoriadne pestrú galériu postáv, čo je značné zlepšenie v porovnaní s trojkou (mojimi miláčikmi sa stali Perlman, Wincott a Dourdan). V prvej polovici Jeunet ponúka výbornú, tiesnivú atmosféru a po vizuálnej stránke je to lahôdka - obrovská vojenská loď Auriga je niečo úplne iné, než Nostromo a Sulaco. Napriek tomu na mňa v kine čakalo sklamanie, pretože k hore spomenutým kladom treba postaviť tiež absurdne nevydarené finále, Whedonov miestami až príliš z reťaze odtrhnutý a parodický scenár (dychová skúška, Otec), viacero megaotravných postáv a čudných hereckých výkonov (J.E. Freeman, Winona Ryder, Dan Hedaya), z Votrelcov už nejde strach, síce dobre vyzerajú, ale tentokrát sú skôr štatistami. Akcia je väčšinou super, ale práveže sa do ničoho, čo sa volá Votrelec, nehodí. Vinou toho sa štvorka bohužiaľ zaradila do série konkurenčných, vysokorozpočtových hitov roka 1997, ktoré boli očakávané a nakoniec sklamali (Jurský park 2, Nebezpečná rýchlosť 2). Z legendárnych alienov sa v tomto filme stali tupé, tajomstva zbavené, trikové zvieratá, slúžiace iba ako výplň akčných scén. Posledná polhodina je potom vyložene mizerná, divákom to ale nevadilo a snímku s rozpočtom 75 miliónov obdarovali celosvetovou tržbou 161. Kino Považan NMnV 1998 ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Ve prvním Vetřelci (1979) se palubní počítač jmenoval Matka, v tomto filmu je to Otec. (Chevees)

Reklama

Reklama