poster

Povolení zabíjet

  • český

    Licence na vraždu

  • anglický

    Licence to Kill

  • slovenský

    Povolenie zabíjať

Akční / Dobrodružný / Krimi / Thriller

Velká Británie / USA, 1989, 133 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mzss1
    *****

    Také výborná bondovka. Máme tu trošku odlišný příběh, který není typický pro Bonda. A to je pomsta. Film je trošku méně akčnější než dech života, ale přesto baví, akčné scény jsou velmi dobré. Pochválit musím i hudbu od mého oblíbeného hudebního skladatela Michaela Kamena, který dal opravdu dobré hudební motivy. Zároven mi sedla i tvrdší přístupnost R, což tahle bondovka je jediná, která tuto přístupnost má. Takže mé hodnocení je 92% = *****(2.10.2012)

  • T2
    ****

    Timothy Dalton sa po Rogeru Mooreovi stal oživeným tejto série a konečne filmu nechýba ani nápaditá až nadupaná akcia, aj keď miestamy to opäť trošku ako že prehnali - minimálne s tým kamiónom čo sa zdvihol na zadné kolesá aspoň že to vyčaruje úsmev na tvary. Bondové dievčatká sú sympatické Carey Lewell a Telisa Soto. V mini úlohe zabijaka sa tu objaví aj Benicio Del Toro. A režisér John Glen natočil asi svoju najpodarenejšiu Bondovku a to chcelo len zmenu herca na hlavnom poste. ║Rozpočet $40miliónovTržby USA $34,667,015Tržby Celosvetovo $156,167,015(30.12.2007)

  • Gilmour93
    ****

    „Přijměte mou rezignaci, pane.“ - „Nejsme klub, 007!“ Nenechte se odradit těmi, co tvrdí, že tento snímek měl nést v rámci Bondovské série spíše název "Licensed to ill". Glen totiž dávno před Craigovou érou nabízí dynamicky natočenou privátní pomstu namíchnutého agenta , jenž by i nyní klidně obstála jako samostatně stojící akční thriller! Mihne se v ní spoustu známých béčkových tváří s přelomu 80. a 90.let (škatulkový záporák s pomuchlanou pletí Robert Davi, yakuzák Tagawa, pěstí od 007 dostane i věčný otloukánek Bobby Sixkiller) a vše je zaopatřeno akcí o výbušnosti zubní pasty "Dentonite" s dílny pana Q (především úchvatná cisternová honička na závěr). Troufám si říct, jedna z nejlepších Bondovek vůbec, nicméně z těch Daltonových navždy zůstane až na žalostném předposledním místě…(28.10.2010)

  • Kaka
    ****

    Povolení zabíjet znamená optikou obyčejného diváka přesně ten samý problém, jako v novém miléniu Quantum of Solace. Tedy žánrově naprosto ryzí film, který je sebevědomý, sveřepý, se syrovou akcí, vědom si "sám sebe" a svých kvalit. Licence to Kill není samostatně příliš funkční. Je potřeba, aby měl divák Bonda trochu "nakoukaného" a dokázal číst mezi řádky, spojit si paralely. V tu chvíli ví, že se koukáme na nejsevědomější díl, který v rámci tvrdé akce posouvá laťku o level dále. To samé se koná v rámci bondgirls, kdy poprvé můžeme vidět to, co v následujících letech bude samozřejmost - tedy sebevědomé mladé ženy, uhlazené, elegantní, "imidžové", reprezentující nejnovější módní trendy. Do té doby to byly až na výjimky (např. Barbara Bach - Spy Who Loved Me) jen doplňky téměř s absencí mozkových závitů. Zde se trademarky trochu mění - či snad upravují. A změnu dostává i samotný hrdina, který je tady paradoxně mnohem tvrdší a přímočařejší než kdy dříve a přece jen je mnohem víc člověk než by se na první pohled mohlo zdát. Jeden ze stavebních kamenů Jamese Bonda. Náklaďákové finále je na učebnici.(21.5.2014)

  • berg.12
    ***

    Daltonovkám jsem původně docela křivdil. Ale měl jsem k tomu své důvody. Timothy Dalton se svým úsměvem a charizmatem do role Bonda absolutně nepasuje, stejně poloha Bonda jako emocemi ovládaného romantika, navíc beze smyslu pro humor. V tomhle díle je vůbec všechno postaveno tak trochu na hlavu. Soupeřem mu jsou "obyčejní" drogový dealeři (podruhé, po těch neobyčejných z "Live and Let Die"), motivem osobní msta, která se střetává se zájmy CIA i azijské rozvědky, jedná mimo MI6, o Bonda soupeří obě Bond-Girl a do skutečné akce se dostává i Q, který tu má asi nejvíc prostoru ze všech dílů. A tou skutečnou akcí myslím akci, za kterou by se nemusely stydět ani thrillery let '90. Jako film to rozhodně špatné není, ale osobně mám problém s tím, že když zazní bondovské téma, přijde mi to trochu jako omylem. Jsem na trochu jinou stylizaci a skloubit bondovský feeling s moderním thrillerem se povedlo až následovníkům jak Daltona, tak Johna Glenna.(15.2.2007)

  • - Ve scéně, kdy Sanchéz (Robert Davi) střílí po Bondovi (Timothy Dalton) na návěsu cisterny, je možné zaznamenat, že zvuk odražených kulek od kovové konstrukce koinciduje s melodií filmu. (Zofan)

  • - Spoiler: Scéna s přetlakovou komorou je z fyziologického hlediska naprostý nesmysl. Ani při šokovém ukončení velmi velkého přetlaku by v žádném případě nedošlo k výbuchu tkání těla, tak jak je „efektně“ předvedeno ve filmu (takto se tělo nezachová dokonce ani při nulovém tlaku, např. ve vesmíru). Maximálně by při delším působení podtlaku mohlo dojít k dekompresní nemoci, popř. při úmyslném zadržování dechu by vlivem náhlé expanze rovněž mohlo dojít k vnitřnímu krvácení tkáně plicních sklípků. Navíc, během rychlého zvyšování tlaku v komoře by kdokoliv, kdo neovládá patřičné techniky pro zamezení tohoto jevu, by se ihned chytal za hlavu, a to kvůli nesnesitelné bolesti v uších, způsobené tlakovými změnami v Eustachově trubici/středoušní dutině v důsledku dysbarismu. Další „nezanedbatelnou“ chybou je, že během zvyšování tlaku se též vůbec nijak neměnil tón hlasu zloducha žadonícího o milost. (Lasskoun)

  • - Mike Grell, spisovatel a výtvarník, pracující pro DC Komiks v New Yorku, přepracoval filmovou předlohu do barevného grafického románu. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace