poster

The Postman - Posel budoucnosti

  • USA

    The Postman

  • Slovensko

    Posol budúcnosti

Drama / Dobrodružný / Akční / Sci-Fi

USA, 1997, 177 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • k212
    **

    Toto dílko opravdu považuji za nepovedenou podivnost, která docela postrádá logiku. Nad vším tím nepovedeným jistě kraluje hustá dávka heroizace v postavě pošťáka a přebujelého amerického nacionalismu (který hold nám někdy lidem z jiného kontinentu připadá neopodstatněný). Příběh o prachsprostém podvodníčkovi a lháři by se dal unést (jen by musel být příběh pojat s alespoň troškou taktu a nadhledu). Kus žvance je důležitý to ano, ale dopisy od neexistujícího amerického prezidenta si tvůrci mohli odpustit!? A co teprve slátanina žánrů, které velmi okatě dominuje western :-) Asi jediná půda, kde se pan režisér cítí doma. Problémém je určitě scénář, takže s takovým paskvilem nic nezmohou herci - Costner není špatný, ale tady mu to vůbec nejde, Will Patton vypadá spíš jako hodný strejda - takže sadistu jaksi neuhrál, no a pak je tu "divná" matka-bojovnice Olivia Wiliams, která to možná se samopalem v ruce natřela výše uvedeným (jindy ale ne). No a Giovanni Ribisi v roličce umírajícího zabijáka (mihnul se asi na 2 minuty) to byla pro mě jediná světlá chvilka celých tří hodin.(27.8.2003)

  • tron
    *

    „Takže máte dobré semeno.“ – „Čo?!“ – „Len sa pýtam.“ Tu zostáva rozum stáť. Tesne predtým, ako otrasný POSOL BUDÚCNOSTI v roku 1997 prešumel kinami, sa nachádzal narcis Costner v zlej situácii. Na jednej strane sa ako herec prepožičal viacerým bombám (NEPODPLATITEĽNÍ, POLE SNOV, OSOBNÝ STRÁŽCA) a ako režisér/producent stvoril TANEC S VLKMI. Zároveň ho ale začala ovládať temná sila. Prehnané režijné ambície, škaredé správanie ku kolegom, až trápna sebadôvera a samodeštrukčná láska k plytkým scenárom (a samému sebe). To pochovalo jeho priateľstvo s režisérom Kevinom Reynoldsom a jeho „herecké" filmy prepadli (STROM SNOV, WYATT EARP, ZELENÝ SVET). Keď ho nadchol post-apokalyptický scenár Erica Rotha (Oscar za FORRESTA GUMPA) a Briana Helgelanda (Oscar za L.A. – UTAJENÉ SKUTOČNOSTI) a rozhodol sa ho režírovať a zahrať si v ňom titulnú rolu, diváci nevedeli, či majú čakať návrat kráľa alebo definitívne potvrdenie, že TANEC S VLKMI bol náhoda. Ale i Kevinovi najväčší nepriatelia čakali prinajhoršom priemerný film. Sračku roka nečakal nikto. A predsa prišla. Scenár šokuje kreténizmom (chlap naháňa druhého chlapa, zrazu z kríka vyskočí lev a zožerie ho), herci, obvykle schopní podať dobré výkony (Olivia Williams, Will Patton, Giovanni Ribisi), sú jedným slovom hororoví, akčné scény ako keď sa decká v družine naháňajú po lúke a mávajú pri tom palicami (a občas vzadu precvála kôň s jazdcom, aby sa nepovedalo), triky nekomentujem, príbeh hlúpy, sci-fi trápne, dialógy sa nedajú počúvať, vzťahy medzi postavami vás poriadne naštvú, dej nemá logiku (ústredný hrdina si na polievku zarába hraním Shakespearea) a hnilou čerešňou je vražedná dĺžka (tri hodiny kurva!). Nevraviac o televíznych kostýmoch, zaliečavej/podliezavej hudbe a patetických scénach (americkú poštu Costner chápe ako základný pilier, na ktorom stojí celý civilizovaný svet). Film som si (i kvôli mimoriadne negatívnym recenziám) nechal v kine ujsť a keď som to s ním riskol na VHS, zasa až také zlé sa mi to nezdalo. Ale keď som si túto kravinu v roku 2010 zopakoval v televízii... skutočne fuj. Ale skutočne, Kevin. Plusy: pekná kamera, občas fajn post-apokalyptická výprava a paradoxne práve celková blbosť scenára. Tá je taká mimoriadne vysoká, až je to svojím spôsobom zábavné. Zvrátené, ale zábavné. Možno. trocha. Asi. Hmmm.(29.12.2004)

  • castor
    **

    Synonymum filmového průšvihu. Respektive totálního komerčního propadáku. Kevin Costner zachraňuje lidstvo, protože ti, jenž přežili nukleární válku, nemají zdaleka na růžích ustláno. Akce je řídká, postavy jsou nevýrazné, patriotismus, kam se podíváš. Skautsky naivní předlouhý opus, přesto jsme všichni viděli horší drahé projekty, nicméně tady platí, že pouze „otevřené srdce“ nestačí.(16.9.2017)

  • CheGuevara
    odpad!

    Jeden z největších filmových průšvihů. Celý tento film vypadá spíš jako reklamní spot na Spojené státy americké a jejich poštu. Jediné, co zde Costner dokázal, je fakt, že ještě nějaké to charisma má, ale zde jako režisér naprosto selhal. Všechno to vypadá jako jeden velký egoisticky natočený snímek, který Kevin nedokázal ukočírovat natož zrežírovat. Zde si ukousnul příliš velké sousto, které bylo až příliš nadité patosem a americkým vlastenectvím. Holt Vodní svět je (zatím) jenom jeden. Na závěr jenom škoda toho ztraceného potenciálu.(31.7.2006)

  • lekr
    *

    Takováhle kravina se jen tak nevidí!! Je zarážející, že taková herecká a režisérská kapacita jakou Kevin Costner bezesporu je dokázala natočit takovouhle sračku. Film má být údajně akčním sci-fi z daleké budoucnosti, ale díky dialogům, exteriérům i kostýmům vypadá spíš jako historický film o vzniku spojených států!! Costner zpatlal snad všechny filmové žánry dohromady a výsledek je katastrofální!! Nad některými scénámi a hlavně nad tím koncem zůstává rozum stát. Co tím vším chtěl Costner říct je mi pořád záhadou.(25.1.2010)

  • - Kevin Costner do filmu obsadil aj svoje dve deti. Malé dievča, ktoré v jednej scéne spieva americkú hymnu, je jeho dcéra a chlapec, ktorý sa objavuje v poslednom zábere je jeho syn. (Jello Biafra)

  • - Film mal pôvodne režírovať Ron Howard a hlavnú úlohu mal stvárniť Tom Hanks. (Jello Biafra)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Davida Brina. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace