Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (940)
Největší překážkou na cestě za úspěchem se pro Rotha a jeho Hostel paradoxně stala samotná reklamní kampaň a humbuk, který film mezi diváky vyvolal. Zvěsti i nejrůznější spoty slibují bizarní, depresivní podívanou a scény natolik brutální a nechutné, že se jednomu zvedne žaludek. O to smutnější je pak zjištění, že ve skutečnosti tomu tak není. První polovina filmu se zaměřuje na bandu puberťáků a na ukájení jejich sexuálních potřeb, a tak divák s napětím čeká, co přijde v polovině druhé. A ať čeká sebedéle, nedočká se. Přestože polorozpadlá továrna i potmnělé interiéry vypadají sebelíp, ona slibovaná atmosféra a ani nechutná řezničina se tak nějak nedostavují. Jen nezaujatě sledujeme osudy hlavních hrdinů. Velké plus ale za démonického Vlasáka, nabroušeného Miikeho, zeměpisné hříčky a hlavně přestřiháváním očního nervu, které tak zůstává jedinou výraznější násilnou scénou. Tarantino rozhodně vsadil na správného koně. Ale příště by mohl zvolit lepší marketingové strategie. ()
Film je skutečně stupidní, hloupý, stavící pouze na detailních krvavých záběrech. Akční scény jsou natočeny velmi amatérsky. A pak je tu jedna složka, která je naprosto vynikající - a to je hudba Nathana Barra - výborná akční a napínavá hudba - tak tedy aspoň jednu hvězdičku za ní. Film už nikdy více, ale soundtrack si jistě pořídím. ()
Dvaja Američania a jeden Islanďan sa vybrali na cestu po Európe. Sú mladí, drzí a sebavedomí. Radi chlastajú, fetujú a užívajú si príležitostný sex. Na nič iné nemyslia. Alkohol, drogy a mrdačka. No proste typický zmrdi. Keď títo traja blbečkovia prídu na Slovensko, myslia si, že za peniaze tu môžu mať čokoľvek. Sú presvedčení, že všetci pred nimi padnú na zadok. To sa ale šeredne mýlia. Za svoju hlúposť a nadržanosť zaplatia tú najvyššiu cenu. Na Slovensku ich čaká ukrutná bolesť, sadistické mučenie a potupná smrť. ** ()
Soundtrack Nathan Barr: 1. Suite ,2. Brothel ,3. Guidebooks ,4. Village ,5. Spa ,6. Pedicure ,7. Tortury ,8. Unwell ,9. Achilles ,10. Déjŕ vu ,11. Smokestack ,12. Far From Home ,13. Gallery ,14. Mr. Serious American ,15. Dreams ,16. Trolley of Death ,17. Elevator ,18. Escape ,19. Bugeye ,20. Roadblock ,21. Reflections ,22. Follow ,23. Revenge , ()
Něco tak nechutného jsem naposledy viděl, co já pamatuju, včera večer. Cikáňata se prohnala ulicí. Děti zuřivě hýkaly, skákaly na auta pracujících spoluobčanů, řičely a hnaly se kamsi do sokolovského tzv. gheta, kde momentálně přebývají, ačkoliv jejich domovem je pravděpodobně Slovensko nebo svazové teritorium Maháráštra. Zkusil jsem takovou vzpomínku zaplašit filmem Hostel, ale tvrdě jsem narazil, tak realistické zpodobnění koncentrovaného zla v podobě těch cikáňat jsem ještě v žádném filmu neviděl. Vůbec to ani nebylo odpočinutím od pouličních strastí životem v sousedství zmiňovaného gheta. Když ve filmu tomu Američanovi přefikli achillovu patu, málem mě omyli, když mi došlo, že takhle ho pak ty opičky spíš okradou. No, jéjej, chudák kluk. Z filmu jsem byl otřesen a znechucen přemírou brutality, masakrováním lidského těla, neúctou k životu a povrchním pohledu elitářsky smýšlejících spoluobčanů, kteří si právě k těmto sadistickým radovánkám pořizují právě mladé Američany či Japonky. Film, co do kvality jako takové, není nějak odfláknut, ale chybí mu ještě cosi, aby to bylo na pětibábu. Ovšem ten pocit znechucení je třeba náležitě odměnit. Dávám alespoň čtyři, ať má Eli radost. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Výstup z vlaku na údajném Slovensku se natáčel v železniční stanici Poříčany ve středočeském okrese Kolín. Další využitou českou lokalitou byl také Český Krumlov, kde se filmovaly například interiéry muzea tortury. (GeusX)
- "Chtěl jsem natočit film o exploataci a o americkém přístupu ke zbytku světa", řekl během natáčení v Praze režisér Eli Roth. "O nadřazenosti, kterou má spousta Američanů. Američani si myslí, že všichni na světě chtějí být Američany. Mají v sobě hrozně veliký strach z cizinců. Vnucuje se jim představa, že když pojedou do ciziny, tak je tam nějací zlí lidé rozstřílejí a vyhodí do vzduchu. Jenom asi deset procent Američanů má pas, to je přeci směšný!" (NIRO)
- Během natáčení se spotřebovalo na 150 galonů krve, což je třikrát více než v Rothově debutu Cabin Fever (2002). (imro)
Reklama